اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

ثبت جهانی شهرری قربانی مدیریت کلنگی شد

ثبت جهانی شهرری قربانی مدیریت کلنگی شد
اگر شهرری را حفظ می کردیم می توانستیم آن را در یونسکو به ثبت برسانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی باقرشهر نیوز؛ احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران،در نشست گردشگری ری با اشاره به لزوم مدیریت درست برای حفظ آثار تاریخی این شهرستان اظهار داشت: شهرری آثار تاریخی زیادی دارد منتها مورد غفلت قرار گرفته، در همین زمینه اثر تاریخی قلعه گبری از حداقل امکانات گردشگری برخوردار نیست و جای تأسف دارد که آب چشمه علی که جزء حوزه تمدنی است خشک شده است.

وی در زمینه طرح‌های توسعه‌ای اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد: طبق آثار به ثبت رسیده در اطراف حرم بین‌الحرمین وجود داشته، منتها خروجی طرح‌های ارائه شده برای بازسازی این محل به اطراف حرم آسیب زده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مسئولان شهرستان ری باید باسواد و ری شناس باشند، یزد به این سبب ثبت جهانی شد که بافت تاریخی آن حفظ شد اما در ری این مسئله مورد غفلت قرار گرفته، این در حالی است که حفظ آثار تاریخی ری باید در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد.

مسجد جامعی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی ری بیان کرد: باید در ری آسیب‌شناسی صورت گیرد، چرا که ری عصاره تاریخ ایران است، با یک مشاهده سطحی در آثار تاریخی می‌بینیم که هیچ یک از سلسله‌های ایجاد شده مثل آل‌بویه، صفویه و قاجاریه آثار قبلی خود را از بین نبردند بلکه به آن آثار نیز بناهای تاریخی اضافه کردند، رسالت ما نیز نباید کلنگی باشد و فقط ابزار خراب کردن در دست داشته باشیم، چرا که دارای تمدن هستیم و نباید آثار تاریخی را از بین ببریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر شهرری را حفظ می‌کردیم می‌توانستیم آن را در یونسکو به ثبت برسانیم، از این رو باید شرایطی را فراهم کنیم که بهره بهتری را از این منطقه و آثار تاریخی آن ببریم و تاریخ این منطقه کهن را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی باقرشهر نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه