اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

سیاست دینی با دین سیاسی تفاوت دارد/ امام صادق(ع) به دنبال پیاده‌سازی «سیاست دینی» در جامعه بودند

سیاست دینی با دین سیاسی تفاوت دارد/ امام صادق(ع) به دنبال پیاده‌سازی «سیاست دینی» در جامعه بودند
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیاست دینی با دین سیاسی تفاوت دارد؛ گفت: امام صادق(ع) به دنبال پیاده سازی «سیاست دینی» در جامعه بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع صادقیون که ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: شخصیت امام صادق (ع) در ابعاد مختلف به‌عنوان نقطه عطف در جریان ولایت، امامت و تابلوی تشیع و جریان وابسته به‌اهل بیت(ع) قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عظمتی که از مقام امام صادق (ع) قابل تامل است، شخصیت ولایتمدارانه سیاسی ایشان است، افزود: امام صادق (ع) به‌عنوان رئیس مذهب شیعه در همه حرکت‌های اجتماعی و سیاسی الگوی قطعی برای ما محسوب می‌شود تا بتوانیم از شخصیت آرمانی ایشان در عرصه سیاست و مسائل اجتماعی امروز، خط حرکتی اخذ کنیم.

,

وی تصریح کرد: شناخت از وظیفه حرکتی و اجتماعی خود در شرایط جهان، نظام، کشور و در این نظام برای هر انسان معتقد به‌معارف اهل بیت(ع) ضرورت دارد.

,

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: امروز باید به‌عنوان دوستداران اهل بیت(ع) وظایف و تکالیف اجتماعی و شرعی خود را از مبانی اهل بیت(ع) اتخاذ کنیم تا بدانیم در وضعیت امروز دنیا و فراز و نشیب‌های نظام و جامعه، ما چه‌موضعی باید داشته باشیم.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تحلیل سیاسی در تکلیف شرعی برای ما قطع‌آور نیست، تصریح کرد: لزوما تحلیل مطالب بر حسب ذوق سیاسی و جناحی نمی‌تواند لزوم حرکت و اقدام وابسته به دین باشد، مگر زمانی که این مطالب از مبانی اهل بیت(ع) و معارف خاصه امام صادق(ع) وصل باشد.

,

وی افزود: بنای امام صادق(ع) حرکت سیاسی و مبارزه با ظلم و براندازی جریان غاصبانه بنی‌عباس بود، اما پذیرش این حرکت در جامعه وجود نداشت.

,

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در زمان امام صادق (ع) با وجود اینکه ایشان فقط 4 هزار نفر شاگرد دانشمند داشتند، اما سیاست مدیریت و مملکت‌داری را غیر از امام صادق(ع) می‌شناختند.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: مردم از نظر سیاسی معتقد بودند، مدیریت کشور و حکومت به‌دین ربطی ندارد و به‌شریعت مربوط نیست، مدیران کشور لازم نیست حتی یک مسئله فقهی را بدانند.

,

وی با بیان اینکه تخم جدایی دین از سیاست از همین زمان کاشته شد، تصریح کرد: مردم تصور می‌کردند مدیریت کشور دو عنصر لازم دارد، یکی شیطنت و دوم وابستگی به‌پول، قدرت و دنیا برای مسئول کشور لازم است.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به‌اینکه این موضوع برای مردم به‌فرهنگ تبدیل شده بود، خاطرنشان کرد: اگر حاکمیت و سیاست در دست دین باشد، عدل الهی، تقوا، داد و گستری بر مردم حاکمیت می‌کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌تفاوت سیاست دینی و دین‌سیاسی؛ گفت: مردم در زمان امام صادق(ع) بین سیاست دینی و دین‌سیاسی اشتباه کردند، آنها  دین‌سیاسی را جای سیاست دینی گرفتند.

,

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) به‌دنبال سیاست دینی بودند، یعنی می‌خواستند قدرت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در خط توسعه دین استخدام کنند و خوشبختانه این موضوع 40 سال در انقلاب میسر شده است.

,

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: دین‌سیاسی به‌معنی این است که عنصری دین را سکو کند و بخواهد از دین برای رسیدن به‌قدرت و ثروت استفاده کند، مردم به‌خوبی آگاه هستند و این موضوع را متوجه می‌شوند.

,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم زمان امام صادق(ع) دنبال دین‌سیاسی بودند، یعنی می‌خواستند امامت را بازیچه قدرت خود قرار دهند و وقتی به‌قدرت رسیدند، ایشان را  به‌قصد کشتن از خانه بیرون می‌آوردند.

,

وی افزود: وظیفه ما بر طبق آموزه‌های امام صادق(ع) مقاومت در سیاست دینی است که به برکت شهدا، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های مردم به پیروی از ایشان 40 سال است، این مقاومت در مملکت حاکم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه