اخبار داغ

به مناسبت شهادت امام ششم شیعیان:

امامی که به ۴ هزار شخصیت علمی تعالیم دینی آموخت/ فقه شیعه امامیه یا جعفری منسوب به امام صادق (ع) است

امامی که به ۴ هزار شخصیت علمی تعالیم دینی آموخت/ فقه شیعه امامیه یا جعفری منسوب به امام صادق (ع) است
امروز 18 تیرماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع)، معصوم هشتم از چهارده معصوم و امام ششم از امامان دوازده گانه نزد شیعه امامیه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امروز 18 تیرماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع)، معصوم هشتم از چهارده معصوم و امام ششم از امامان دوازده گانه نزد شیعه امامیه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
این امام پس از رحلت پدرش در سال 114 قمری به امامت رسید و 34 سال امامت را عهده دار بود. امام صادق (ع) با تنی چند از خلفای اموی و نیز با سفاح و منصور دوانیقی از خلفای عباسی، معاصر بود. 
,
 
,
زمان امامت ایشان امکانات بیشتر و محیط مناسب تری نسبت به دوره های پیشین برای نشر تعالیم دینی وجود داشت، از این رو آن حضرت به نشر تعالیم دینی پرداخت و شخصیت های علمی بسیاری در علوم مختلف عقلی و نقلی تربیت کرد.
,
 
,
تعداد شاگردان و راویان آن حضرت را بالغ بر 4 هزار نفر نقل کرده اند، فقه شیعه امامیه که به فقه جعفری مشهور است، منسوب به امام صادق (ع) است زیرا بخش عمده فقه اسلامی بر طبق مذهب شیعه، شیعه امامیه از این امام است و آن اندازه حدیث که از آن حضرت روایت شده، از هیچ یک از اهل بیت نقل نشده است. 
,
 
,
شایان ذکر است امام صادق (ع) به دسیسه منصور مسموم، شهید و در قبرستان بقیع به خاک سپرده شدند و پس از شهادت امام جعفر صادق (ع) امامت به اجماع شیعه امامیه به فرزندش امام موسی کاظم (ع) رسید.
 
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای بیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه