اخبار داغ

مسئول بسیج اصناف یزد:

فروشگاه‌های بزرگ در افزایش قیمت اجناس نقش دارند/ نبود نظارت بر قیمت‌گذاری ضعفی بزرگ در کشور

فروشگاه‌های بزرگ در افزایش قیمت اجناس نقش دارند/ نبود نظارت بر قیمت‌گذاری ضعفی بزرگ در کشور
مسئول بسیج اصناف یزد گفت: عده‌ای سرمایه‌گذار فروشگاه‌های بزرگ را راه‌اندازی می‌کنند و درنهایت با ارائه قیمت به تولیدکننده باعث می‌شوند تا قیمت جنس بالا رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار یزدبانو، «اصغر سلمانی» مسئول بسیج اصناف یزد در نشست خبری با موضوع بازار، بسیج و توسعه پایدار اقتصادی گفت: از اصناف و بازاریان تشکر ویژه می‌کنم که در حوزه‌های مختلف مخصوصاً محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی فعالیت چشمگیری داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدبانو,

وی با بیان اینکه باید بیشتر به ظرفیت‌های بازار بپردازیم، اذعان کرد: اتحادیه‌های مختلف با راه‌اندازی مؤسسات خیریه و صندوق‌های قرض‌الحسنه اقدام به کمک به مستضعفین و نیازمندان کرده‌اند.

,

سلمانی ادامه داد: در سال گذشته اتفاق تلخ زلزله کرمانشاه و کوهبنان رخ داد؛ کمک‌رسانی اصناف و بازاریان واقعاً ستودنی بود تا جایی که برخی روسای اتحادیه‌ها شخصاً به راه افتاده و به‌طور جد پیگیر جمع‌آوری کمک برای مردم زلزله‌زده از بازاریان بودند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازاریان حتی در شرایط سخت کنونی بازار دست از اقدام خیر خود نکشیده‌اند، خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان یزد در بحث تأمین جهیزیه، کمک به خانواده‌های بد سرپرست و بی‌سرپرست، کمک به بیماران صعب‌العلاج، ارائه سبد کالا، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ... اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

,

بانک‌های که اسلامی‌اند

, بانک‌های که اسلامی‌اند,

مسئول بسیج اصناف یزد در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: هنوز هم بانک‌هایی هستند که بانکداری اسلامی را انجام می‌دهند؛ بانک قرض‌الحسنه رسالت و بانک قرض‌الحسنه مهر دو بانکی هستند که با پرداخت وام با کارمزد 2 درصد بازاریان ما را حمایت می‌کنند و در مقابل برخی از بانک‌ها که با سودهای کلان برخی را زمین‌گیر کرده‌اند این بانک‌ها به‌گونه‌ای کار می‌کنند که هم به نفع بازار و هم به نفع مردم است.

,

نبود نظارت بر قیمت‌گذاری ضعفی بزرگ در کشور

, نبود نظارت بر قیمت‌گذاری ضعفی بزرگ در کشور,

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های بزرگی که الآن در کشور داریم قیمت‌گذاری و نبود نظارت بر آن است، گفت: اینکه عرضه اجناس مصرفی با قیمتی پایین‌تر از قیمت درج‌شده بر آن صورت می‌گیرد، توهین به شعور مصرف‌کننده است.

,

سلمانی افزود: فروشگاه‌های بزرگ تبلیغ عرضه کالا با تخفیف 50 درصدی می‌کنند؛ این نشان‌دهنده آن است که یک جای کار می‌لنگد.

,

مسئول بسیج اصناف یزد با بیان اینکه بعضاً فروشگاه‌های بزرگ در تعیین قیمت نقش پررنگی دارند، خاطرنشان کرد: عده‌ای سرمایه‌گذار فروشگاه‌های بزرگ را راه‌اندازی می‌کنند و درنهایت با ارائه قیمت به تولیدکننده باعث می‌شوند تا قیمت جنس بالا رود؛ از طرفی این رفتار باعث می‌شود تا کسبه و بازاری با عنوان گران‌فروش به حساب بیاید و فروشگاه‌های بزرگ به‌عنوان یک ناجی جامعه معرفی ‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه در فروشگاه‌های بزرگ مردم را فریب می‌دهند، افزود: واحد تولیدی ما برای اینکه فروش داشته باشد، مجبور است قیمت ارائه‌شده از سوی فروشگاه‌های بزرگ را بر روی محصول درج کند.

,

«فرار مالیاتی» پیامدهای اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه

, «فرار مالیاتی» پیامدهای اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه,

سلمانی اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه در استان را یکی از آسیب‌های جدی عنوان کرد و گفت: 400 واحد ضایعات در یزد توسط اتباع بیگانه اداره می‌شود؛ در میدان میوه و تره‌بار مرکزی یزد بالای 50 غرفه توسط اتباع بیگانه اداره می‌شود؛ اتباع بیگانه در کوره‌های آجرپزی مدیریت می‌کنند؛ درزمینهٔ گلخانه داری هم حضور فعال اتباع بیگانه را شاهد هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از پیامدهای اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه فرار مالیاتی است، افزود: باید درزمینهٔ اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه تصمیم درستی گرفته شود؛ درزمینهٔ اقتصادی نیاز به فرماندهی در مرکز استان داریم تا بتوان مشکلات را حل کرد؛ جزیره‌ای عمل کردن و صرفاً گزارش دادن کمکی به اقتصاد استان نمی‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه