اخبار داغ

پس از گذشت ۹ سال؛

باغ موزه دفاع مقدس زنجان در ایستگاه بهره برداری قرار گرفت/بهره برداری از فاز نخست باغ موزه زنجان در سال آینده

باغ موزه دفاع مقدس زنجان در ایستگاه بهره برداری قرار گرفت/بهره برداری از فاز نخست باغ موزه زنجان در سال آینده
فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان در صورت اختصاص اعتبارات لازم در سال آینده به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، پروژه احداث پارک موزه دفاع مقدس زنجان از سال 88 آغاز شده و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی است در طول این چند سال مسئولان مختلفی در زنجان حضور داشته و قول مساعد برای ادامه احداث این پارک موزه داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

در جلسه هئیت امنای احداث مرکز فرهنگی و پارک ‌موزه دفاع‌ مقدس در استان زنجان نیز استاندار زنجان به این موضوع واکنش نشان داد و عدم اجرای این پروژه را نیازمند اقدامی همگانی عنوان کرد.

,

درویش امیری گفت: برای احداث این پارک باید نگاهی فرادستگاهی داشت.

,

وی کمک به احداث و تکمیل پارک ‌موزه دفاع‌ مقدس زنجان را از وظایف همه دستگاه‌ های اجرایی برشمرد و گفت:برق و آب مورد نیاز برای تکمیل پروژه موزه به صورت موقت تامین می شود.

,

حماسه بزرگ دفاع مقدس و ضرورت حفظ فرهنگ مقاومت یکی از مباحث جدی است که تلاش شده است تا هر استانی فراخوار ظرفیت های خود به این موضوع بپردازد، استان زنجان با تقدیم 3 هزار شهید گلگون کفن در دوران دفاع مقدس دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است.

,

مردم زنجان علاوه بر اینکه در جبهه حق علیه باطل حضور داشتند، در پشتیبانی از جنگ نیز مدال افتخار بر سینه خود دارند و تا به امروز زنجان نقش خود را در صحنه های دفاع از انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده است.

,

در حال حاضر تنها موزه شهدای استان زنجان واقع در مرکز شهر زنجان به عنوان محلی برای ارائه آثار و نشانه های یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس است.

,

با وجود اینکه بسیاری از استان های کشور همزمان با زنجان احداث پارک موزه دفاع مقدس را آغاز کرده اند اما پیشتازتر از استان زنجان بوده اند.

,

با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در حال حاضر این موزه دارای پیشرفت فیزیکی 45 درصدی است و قرار است فاز نخست آن سال آینده به بهره برداری برسد.

,

پروژه پارک ‌موزه دفاع‌ مقدس استان زنجان از سال 88 در زمینی به مساحت 22.5 هکتار در اراضی گاوازنگ زنجان کلنگ‌ زنی شده و تاکنون طرح مطالعاتی و نقشه‌ برداری مجموعه به پایان رسیده و ساختمانی به وسعت 5200 مترمربع زیربنا در سه طبقه احداث شده است .

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان از سال 92 به صورت رسمی آغاز شده است، افزود: تاکنون پیشرفت فیزیکی بیش از 45 درصد داشته است.

,

قاسم محمدی ادامه داد: به دلیل نبود اعتبارات و اتمام مهلت قرارداد پیمانکار، این پروژه از اواخر اردیبهشت‌ماه 97 با تعطیلی یک ماهه مواجه شد.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر با پیمانکار جدید پروژه به توافق رسیده‌ایم،ادامه داد: در روزهای آینده شاهد آغاز به کار مجدد ساخت پروژه ملی باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان خواهیم بود .

,

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده شاهد بهره‌برداری از فاز نخست پروژه باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان باشیم.

,

این مسئول کمبود اعتبارات دولتی را موجب طولانی شدن روند ساخت این پروژه عنوان کرد و گفت: با تزریق اعتبار این پروژه به بهره برداری می رسد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه