اخبار داغ

حرکتی تاریخی در نوسازی مدارس میناب/ نیاز فوری بازسازی فضاهای آموزشی در بخش بندزرک

حرکتی تاریخی در نوسازی مدارس میناب/ نیاز فوری بازسازی فضاهای آموزشی در بخش بندزرک
بخشدار بخش بندزرک میناب گفت: بیش از هشت مدرسه در روستاهای بندزرک، گرازوئیه، گورزانگ، کش قلمان ، باغگلان و اسلام آباد و چهکار وجود دارد که نیاز فوری به احداث و نوسازی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بلاک، بخشدار بندزرک شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده اظهار کرد: علیرغم مشکلات و کمبودها در حوزه آموزشی بخش بندزرک در طی دو سال گذشته شاهد اقدامی تاریخی از مسئولان استان در زمینه ساخت و نوسازی ساختمان مدارس بودیم که یک رکورد بزرگ در این زمینه علیرغم مشکلات و محدودیت منابع اعتباری به ثبت رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی بلاک، بخشدار بندزرک شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار , فرهنگ کده,  اظهار کرد: علیرغم مشکلات و کمبودها در حوزه آموزشی بخش بندزرک در طی دو سال گذشته شاهد اقدامی تاریخی از مسئولان استان در زمینه ساخت و نوسازی ساختمان مدارس بودیم که یک رکورد بزرگ در این زمینه علیرغم مشکلات و محدودیت منابع اعتباری به ثبت رسیده است.,

بخشدار بندزرک میناب با بیان اینکه مدارس فرسوده به عنوان مهمترین دغدغه کاری بنده است، افزود: خوشبختانه با حساسیت به مراتب بیشتر فرماندار، نماینده مجلس ،استاندار سابق و استاندار فعلی، همراهی مدیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس در زمینه نوسازی مدارس را شاهد بودیم .

,

بلاک در ادامه گفت: طی کمتر از دو سال گذشته در بخش بندزرک بیش از 14 ساختمان مدرسه در بخش بندزرک یا تکمیل و بهره‌برداری رسید یا در حال ساخت است.

,

وی اضافه کرد: مدارس روستای سلمانی، روستای کنار ترش، دماغ ریگ و دودو که در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته با حضور مسئولان و مردم به بهره‌برداری رسید و پنج مدرسه زهوکی ، پولاد قاسمی، کمبیل، سولقان و تم بلوچان که انشالله تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید .

,

پنج فضای آموزشی در بخش بندزرک در حال ساخت است

, پنج فضای آموزشی در بخش بندزرک در حال ساخت است, پنج فضای آموزشی در بخش بندزرک در حال ساخت است,

بخشدار بندزرک میناب در خصوص ساختمان های آموزشی در حال ساخت، گفت: هم اکنون پنج ساختمان آموزشی در روستاهای کولغ کلم سنگکی، کنار اسماعیل، گودو، طالوار و سرمست با 27 کلاس درس در حال ساخت است که تا پایان سال تکمیل خواهند شد که برای بخش بندزرک این حجم از ساخت مدرسه در طول تاریخ آموزش بخش سابقه نداشته است.

,

بلاک ادامه داد: ساخت و نوسازی این 14 ساختمان آموزشی در قالب 79 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی و مشارکت خیرین و مدیریت بحران اختصاص یافته است.

,

وی با تقدیر از توجه مسئولان به موضوع مهم ایمن و استاندارد سازی مدارس بخش بندزرک اظهار کرد: این تحول در امر مدرسه سازی حاصل دغدغه و تلاش و پیگیری استاندار، فرماندار ،نماینده مجلس و سایر مدیران و خیرین بوده است.

,

نیاز فوری بازسازی هشت فضای آموزشی در بخش بندزرک

, نیاز فوری بازسازی هشت فضای آموزشی در بخش بندزرک, نیاز فوری بازسازی هشت فضای آموزشی در بخش بندزرک,

بخشدار بندزرک میناب با بیان اینکه بر اثر بارندگی‌های اواخر سال 95 سه ساختمان آموزشی روستاهای زهوکی، گودو و پولاد قاسمی دوچار تخریب یا وضعیت بسیار نا ایمن قرار گرفت که با پیگیری های انجام شده توسط مدیریت شهرستان و استاندار در ستاد مدیریت بحران استان 9 دستگاه کانکس استاندارد فضای آموزشی برای این سه مدرسه تخصیص یافت و دانش آموزان سال تحصیلی 96 را بدون دغدغه آغاز کردند.

,

بلاک در خصوص کمبودهای حوزه ساخت مدارس افزود: علیرغم اقدامات خوب و قابل تحسینی که انجام شده اما هنوز حداقل بیش از هشت مدرسه در روستاهای بندزرک، گرازوئیه، گورزانگ، کش قلمان ، باغگلان و اسلام آباد و چهکار وجود دارد که نیاز فوری به احداث و نوسازی دارد که امیدوارم با همت خیرین و نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش، استاندار و سایر مسئولان فضای آموزشی غیر ایمن در بخش بندزرک را نداشته باشیم.

,

روستای کولغ بنی فاقد فضای آموزشی است

, روستای کولغ بنی فاقد فضای آموزشی است, روستای کولغ بنی فاقد فضای آموزشی است,

وی در رابطه با روستاهای فاقد فضای آموزشی سطح بخش، گفت: تنها روستای فاقد فضای آموزشی در بخش بندزرک مربوط به روستای کولغ بنی است که با جمعیت بالغ بر 300 نفری نیاز به فضای آموزشی حداقل سه کلاسه در روستای مذکور ضروری است.

,

بخشدار بندزرک با تقدیر ازپیگیری خبری خبرنگاران در موضوعات مربوط به وضعیت مدارس تخریبی شهرستان همچنین از همراهی و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در جهت تسریع در ساخت مدارس قدردانی کرد و گفت: میناب با بیش از 120 فضای آموزشی غیر ایمن نیاز به توجه ویژه مسئولان کشور بخصوص وزارت آموزش وپرورش و مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

,

بخش بندزرک بزرگترین بخش هرمزگان با 46 روستا و جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در 10 کیومتری شهرستان میناب واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه