اخبار داغ

بانویی از تبار جنگ و آتش که زندگیش را وقف ترویج فرهنگ حجاب کرد+تصویر

بانویی از تبار جنگ و آتش که زندگیش را وقف ترویج فرهنگ حجاب کرد+تصویر
خاله جهاد کتاب هایی با مضمون حجاب را در اختیار دیگران قرار می داد و تاکید داشتند که بعد از مطالعه آن را به دیگران هدیه دهید تا فرهنگ حفظ حجاب و وقف عام را در جامعه نهادینه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ فاطمه شاه سلطانی، بانویی از تبار آسمان در دهستان دوکوه هرمزگان چشم به جهان گشود و با ورود غول خشکسالی در دهستان زندگیش، طعم ناگوار فقر و تنگدستی آنها را رهسپار شهر بندرعباس کرد و این بانو به همراه خانواده اش در کپری در محله کمربندی سکونت گزیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این بانو که به بی بی مشهدی هوا شهرت داشت با تمامی همسایگان، آشنایان و حتی افراد غریبه رفتاری مادرانه و مهربانی داشته و از هرگونه محبتی به دیگران دریغ نمی کرد.

,

مشهدی هوا علاوه بر اینکه برای فرزندان خود مادری دلسوز و مهربان بود، تمام رزمندگان که برای دفاع از کشور در جبهه های حق علیه باطل بودند را مانند فرزندان خود دوست داشت به طوری که در میان رزمندگان به خاله جهاد معروف شد چه کسانی که او دیده و یا چه کسانی که تنها نامش را شنیده بودند.

,

خاله جهاد که خود بانویی با حجاب کامل بودند همیشه دوست داشتند تمام افراد جامعه نیز با حجاب باشند برای همین منظور چه در دوران جنگ و چه بعد از آن کتاب هایی با مضمون حجاب تهیه کرده و و به دیگران هدیه می داد.

,

در هفته حجاب و عفاف فرصت را غنیمت شمرده ایم تا یادی از آن بانو کنیم و گفتگویی با فرزند خاله جهاد در مورد اخلاقیات و تلاش هایش برای ترویج حجاب داشته باشیم.

,

, ,

مادر مروج فرهنگ حجاب بود

, مادر مروج فرهنگ حجاب بود, مادر مروج فرهنگ حجاب بود,

وجیهه احترامی، دختر مرحوم مشهدی هوا در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد:مادرم با نام خاله جهاد زنی در محله و شهر مشهور بود که درحفظ و ترویج عفاف و حجاب زبانزد عام و خاص بودند.

, هرمز,

وی با بیان اینکه خاله جهاد ترویج حجاب را از خانه شروع کرده است، گفت: مادر از دوران کودکی حجاب را به ما آموخت و ما سه خواهر نیز با الگو گیری از مادرسعی در حفظ و صیانت از حجاب داشته ایم.

,

احترامی تصریح کرد:مادرم همیشه در کیفش کتاب هایی با مضمون حجاب داشته و در اختیار دیگران قرار می داد و تاکید داشتند که بعد از مطالعه آن را به دیگران هدیه بدهید تا بدین وسیله حفظ حجاب زهرایی در جامعه ترویج یابد.

,

وی خاطر نشان کرد: مادر به افرادی که حجاب مناسب نداشتند و یا ناخواسته پوششان کاسته می شد مهربانه متذکر شده و نهی از منکر می کردند از این رو افراد زیادی شیفته مادر می شدند این امر موجب شد تا خصایص خاله جهاد نقل مجالس شهر شود.

,

خاله جهاد، بعد از جنگ هم دست از مجاهدت برنداشت

, خاله جهاد، بعد از جنگ هم دست از مجاهدت برنداشت, خاله جهاد، بعد از جنگ هم دست از مجاهدت برنداشت,

دختر مرحومه خاله جهاد عنوان کرد: مادرم همان طوری که در زمان جنگ منزل رابه  قرارگاهی برای جمع آوری کمک به رزمندگان تبدیل کرده بود همچنین پس از جنگ نیز دست از تلاش برنداشتند و با ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه حجاب سعی در زنده نگهداشتن یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس داشتند.

,

می با بیان اینکه خاله جهاد به صورت خودجوش برای نیازمندان نان می پخت، ادامه داد: مادر بزرگوارم در زمان پخت نان نیز از مزیت های حجاب و ترویج آن در جامعه به همسایگان می گفت.

,

وی ادامه داد: مشهدی هوا بانویی فعال در همه عرصه ها بودند و با حفظ حجاب کاملش تمام میادین، راهپیمایی ها و در جامعه حضور داشتند.

,

احترامی با اشاره به وفات خاله جهاد در 11 آبان ماه 1390 خاطر نشان کرد: بی بی مشهدی هوا زود از جمعمان رفت اما یادش هر روز و هر لحظه میان دوستان و آشنایان زنده می شودو بسیاری را در حسرت حضور در محفل گرم و صمیمی اش گذاشته است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه