اخبار داغ

هشدار برق منطقه ای زنجان برای مدیریت مصرف/کاهش مصرف ۱۰ درصدی راهکار مدیریت مصرف است

هشدار برق منطقه ای زنجان برای مدیریت مصرف/کاهش مصرف ۱۰ درصدی راهکار مدیریت مصرف است
برق منطقه ای زنجان نسبت به افزایش استفاده از برق در استان هشدار داد و برضرورت مدیریت مصرف تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، مدیریت مصرف،مجموعه ای از روش ها و راهبردهاست که به منظور بهینه سازی مصرف انرژی به کار گرفته می شود. واژگان مدیریت مصرف انرژی در مفهوم دربرگیرنده همه اشکال و انواع انرژی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

با این حال به دلیل گستره کاربرد انرژی الکتریکی در زندگی بشر که ناشی از مزایای متعدد آن است، قسمت عمده فرآیندهای مدیریت مصرف مرتبط با مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است.

,

مدیریت مصرف برق شامل مجموعه ای از فعالیتهای بهم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین آن به منظور تعدیل بار مصرفی مشترک است تا بتوان با کارایی بیشتر و هزینه کمتر به مطلوبیت یکسانی در زمینه مصرف دست یافت . بدین ترتیب هم عرضه کننده و هم مصرف کننده برق به سود بیشتری در این زمینه دست خواهند یافت. 

,

مدیریت مصرف در زمینه منافع ملی موجب کاهش آلودگی زیست محیطی، صرفه جویی در منابع و جلب رضایت مشترکین می شود.
مدیریت مصرف می تواند همچنین منافع مشترکین را تامین کرده و موجب کاهش هزینه ها،ارتقای کیفیت سرویس و خدمات دریافتی و ارتقا کیفیت و نگهداری تجهیزات شود.

,
,

"علیرضا علیزاده" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز مردم زنجان را به مدیریت مصرف برق دعوت کرده است.

,

وی با بیان اینکه بیشترین درصد تولید برق در کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی انجام می شود، اظهار داشت: 11 هزار و 300 مگاوات از برق تولیدی، از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی استان تامین می ‌شود. 

,

 این مسئول بروز خشکسالی بی‌سابقه در چند سال اخیر را از دلیل کاهش نزولات آسمانی عنوان کرد و گفت: این امر موجب کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق ‌آبی و کاهش 6000 مگاواتی تولید برق نسبت به سال گذشته شده است. 

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزایش مستمر دما و پایداری هوای گرم را عاملی برای افزایش استفاده چشم‌گیر و بی‌سابقه برق اعلام کرد و افزود:  مدیریت مصرف برق باید با جدیت پیگیری شود.

,

علیزاده با بیان اینکه بر اساس آمار منتشر شده، متوسط مصرف برق در جهان برای مشترکین خانگی 900 کیلو وات‌ساعت در سال است،افزود: این رقم در ایران در بخش خانگی سالانه 2 هزار و900 کیلووات است که بیش از 3 برابر میانگین جهانی محسوب می شود.

,

 وی افزایش چشم‌گیر دما را موجب رشد مصرف برق در استان عنوان کرد و افزود: در دماهای بالاتر از 38 درجه به ازای هر درجه افزایش دما، میزان مصرف برق نیز 1000 تا 1500 مگاوات افزایش می یابد.

,

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان برای کاهش مصرف برق دو راهکار پیشنهاد داد و گفت: کاهش 10 درصدی مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج بار می تواند راهکار مناسبی در این زمینه باشد.

,

علیزاده مدیریت استراتژیک بار برای کنترل مصرف را از دیگر راهکارها در این زمینه عنوان کرد و افزود: باید از تخریب به تاسیسات و آسیب شبکه با به‌روزرسانی شبکه برق جلوگیری کرد.

,

وی با اشاره به مصوبه اخیر وزارت نیرو برای کاهش ساعت کاری ادارات، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و شهرداری ها، بیان داشت: براساس این مصوبه باید مصرف نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یابد.

,

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، یادآور شد: در حال حاضر تامین برق 21 شهر، 16 بخش و 46 دهستان برعهده این شرکت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه