اخبار داغ

پروژه نیمه تمام مسکن مهر رودان در هرمزگان/ نگرانی صاحبان و ساکنان واحدهای مسکونی از مشکلات بی پایان

پروژه نیمه تمام مسکن مهر رودان در هرمزگان/ نگرانی صاحبان و ساکنان واحدهای مسکونی از مشکلات بی پایان
پروژه مسکن مهر رودان در طول هفت سال فراز و نشیب فراوان، مشکلات عدیده ای را به خود دیده و هم اکنون نیز داستان این بی سر و سامانی ها به قوت خود باقی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛ پروژه های مسکن مهر با هدف رفع مشکل مسکن افراد بی بضاعت و کم درآمد شروع به کار کرد و داشتن مسکن که مشکل اصلی جوانان برای ازدواج بود را برطرف می کرد، طرحی که تحسین کارشناسان زیادی را به دنبال داشت ولی در این میان مسائلی به وجود آمد که چهره این طرح عظیم را خدشه دار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

نداشتن تعهد و تخصص افرادی که مسئولیت ساخت این منازل به آنها واگذار شد و عجله در تحویل واحدها، نبود نظارت قوی و مستمر و بحران اقتصادی کشور مسائل بیشماری را در ساخت مسکن مهر بوجود آورده است.

,

مسکن مهر که به عنوان بزرگ‌ترین طرح ساخت مسکن در دولت نهم آغاز شد و در دولت دهم با تعهد ساخت دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحد مسکونی شکل اجرایی به خود گرفت، متاسفانه با وجود قول های مسئولان دولت تدبیر و امید برای اتمام پروژه مسکن مهر در کل کشور، این پروژه مسکونی کماکان ناتمام و سرگردان است.

,

, ,

پروژه مسکن مهر رودان با گذشت حدود هفت سال فراز و نشیب فراوان، مشکلات عدیده ای را به خود دیده و سپری کرده است و هنوز هم داستان این بی سر و سامانی ادامه دارد مشکلاتی که بیش از همه متقاضیان فاقد منزل مسکونی و مستاجر را آزار می دهد.
مردم شهرستان رودان هم مثل سایر نقاط کشور نسبت به مشکلات مسکن مهرگله مند هستند، اکنون بسیاری از واحد ها یا نیمه ساخته یا در مرحله پایانی و ریزه کاری بدلیل کمبود بودجه رها شده  وبسیاری از خانواده ها را در انتظار تحویل این واحدها گذاشته است.

,
,

واحد هایی که برخی هم علاوه بر دریافت هزینه های بالاتر از قیمت قرارداد و تعیین شده در زمان ثبت نام از متقاضی، به دلیل گران شدن مصالح ساختمانی و شرایط بد اقتصادی، آن طور که انتظار می رفت رضایت مردم را جلب نکرده است.

,

, ,

 

,

یکی از ساکنین مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سالی است از زمان تحویل واحد مسکونی گذشته اما هنوز خیابان ها و معابر آسفالت نشده در صورتی که ما هزینه آسفالت معابر را پرداخت کرده ایم و برای پیگیری مشکل وقتی به تعاونی مربوطه مراجعه می کنیم می گویند مسئولین ذیربط انجام ندادند.

,

وی با اشاره به نبود امنیت در اطراف واحدهای مسکونی افزود: به دلیل نبود یک مرکز انتظامی و حصار مناسب در اطراف واحدها، مامن خوبی برای افراد سودجو است که اموال مردم را به سرقت ببرند تا جایی که باید وسیله نقیله خود را با ترس و دلهره از سرقت افراد سودجو پارک کنید و این یک معضلی است که ساکنین واحدها را نگران کرده است.

,

, ,

عبدالوهاب هاشمی معاون عمرانی فرمانداری رودان در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: طبق توافقنامه ای که بین شهرداری، مسکن و شهرسازی و تعاونی ها  هزینه کل آسفالت سازی معابر سه میلیاردو سیصد میلیون تومان برآورد شد و قرار شد مبلغ یک میلیون تومان هر واحد مسکونی بابت آسفالت معابر پرداخت کنند در حالیکه کل مبلغ واریزی از طرف تعاونی هفتصد میلیون تومان است و مابقی آن مانده و این کار عملا به تعویق افتاده است.

,

معاون عمرانی فرمانداری رودان افزود: یکی از مشکلات تعاونی مسکن مهر معزآبادبسیاری از واحدها نیمه تمام مانده و تحویل متقاضیان داده نشده است و پیمانکار هم به اندازه پولی که تعاونی ها دادند کار کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: قرار بود برای امنیت تعاونی مسکن مهر یک مرکزکلانتری ایجاد نشود ولی به دلیل نبود بودجه این کار انجام نشد همچنین بعضی از واحدها هم حصار ندارند به همین جهت امنیت و مناسبی در اطراف واحدها وجود ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه