اخبار داغ

همه واکنش‌ها به خبر برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد

همه واکنش‌ها به خبر برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد
انتشار خبر برگزاری جشن ساالگرد جهانی شدن یزد و هزینه‌های سنگین برای آن با واکنش برخی از چهره‌های فرهنگی نیز همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، هرچند در آستانه یکسالگی جهانی شدن یزد، مردم منتظر گزارش کار مسئولان مربوطه در این زمینه بودند و شایسته بود که دست‌اندرکاران از این که در مدت یکسال بعد از جهانی شدن یزد، چه اتفاق تازه‌ای برای این شهر رخ داده بگویند؛ اما به بهانه سالگرد جهانی شدن یزد خبر دیگری مورد توجه قرار گرفت و آن هم برپایی جشن به این مناسبت بود. خبری که البته واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

چند هفته قبل و در یکی از جلسات شورای شهر زمانی که سهم شهرداری برای هزینه‌کرد جشن ثبت جهانی، یک میلیارد تومان اعلام شد، ابوترابی عضو شورا در اعتراض به این موضوع گفت: برگزاری جشن با هزینه میلیاردی در شرایط کنونی اقتصادی جامعه روا نیست؛ نمی‌شود برای یک جشن کذایی یک میلیارد تومان از بودجه بیت‌المال و امانت مردم خرج کرد و و در پیشگاه خداوند هم برای این هزینه‌ها پاسخگو بود. سال گذشته 50 میلیون تومان پول مردم را در تهران حیف و میل کردید و جشن گرفتید که هیچ دستاوردی برای یزد نداشت.

عامری خرانه‌دار شورا اما در واکنش به سخنان ابوترابی گفت: در چندین روز گذشته حجم تلفن‌ها و پیامک‌ها به بنده شده و بنده را محور برگزاری این جشن می‌دانند در حالی که محور برگزاری این مراسم استانداری است و دستگاه‌هایی نظیر میراث فرهنگی، ارشاد و شهرداری درآن مشارکت دارند.(اینجا)

هزینه‌های اعلامی برای برنامه‌های هفته یزد واقعیت ندارد

اما غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به برگزاری جشن در سالروز ثبت جهانی یزد گفت: این جشن را شهرداری برگزار نمی‌کند بلکه استانداری محور برگزاری این برنامه‌ها هست و ادارات مختلف همچون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره ارشاد، میراث فرهنگی و... همه درگیر اجرای این برنامه‌ها هستند و ما نیز یکی از اعضا هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: ثبت جهانی افتخاری برای شهر است و نمی‌شود از کنار این افتخار بگذریم و بی‌توجه باشیم. باید مردم یزد، مردم ایران و دنیا را متوجه این حرکت عظیمی که انجام شده و افتخار بزرگی که نصیب یزد شده است کرد.

وی افزود: ریز برنامه‌های هفته یزد که عده‌ای به آن اعتراض داشته باشند قابل بحث است و هیچ اشکالی ندارد که نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد و باید با بحث و گفتگو به موارد مشترک برسند. اما این واقعیت که افتخاری نصیب یزد شده را باید تکمیل و تجلیل کنیم و جشن بگیریم.

سفید در خصوص میزان هزینه اجرای مراسم و جشن‌ها در سالروز ثبت جهانی یزد هم گفت: هنوز برنامه‌ها تصویب نشده است و نمی‌دانم برخی این آمار و ارقام را از کجا می‌آورند، یک نفر یه حرفی زده است و بقیه نیز آن را تکرار می‌کنند. مسئول ستاد، معاون عمرانی استانداری است و هنوز در خصوص برنامه‌ها چیزی اعلام نکرده است. صحبت‌هایی که در زمینه هزینه این برنامه‌ها گفته می‌شود واقعیت ندارد.(اینجا)

ادارات و مردم متولی جشن هفته یزد هستند

سیدحسین آزادی عضو شورای شهر یزد نیز در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا،‌ در خصوص برگزاری مراسم جشن و برپایی کارناوال شادی به مناسبت سالروز جهانی شدن یزد گفت: برنامه‌ای یک هفته‌ای به مناسبت سالروز ثبت جهانی یزد شامل مراسم نخل‌برداری و حضور دسته‌جات عزاداری، برپایی نمایشگاه، اجرای مراسم ورزشی و راه‌اندازی کارناوال شادی به منظور نشان دادن آداب و رسوم مردم یزد با همکاری برخی ادارات و همچنین تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشن مانند جشن چهلمین سال انقلاب مردمی است و ادارات و مردم متولی این  جشن هستند. افزود: با توجه به ثبت جهانی یزد و شناخته شدن یزد به عنوان میراث جهانی باید این رویداد هر ساله به مردم یزد، کشور و گردشگران اعلام شود.(اینجا)

تصمیم برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد بدون مجوز شورای شهر گرفته شد

محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد نیز در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد گفت: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در جامعه حاکم است و مردم درگیر مشکلات اقتصادی جدی هستند، من به شدت مخالف برگزاری جشن بودم و هستم. مباحث مالی آن بر دوش شهرداری است و هزینه کردن از شهرداری کار درستی نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی جامعه اصلا صلاح نمی‌دانیم که این هزینه‌های هنگفت صورت بگیرد. مردم در فشار اقتصادی قرار دارند، اوضاع مالی‌شان خوب نیست بعد ما بیاییم چینین هزینه‌هایی کنیم؟!

ابوترابی اضافه کرد: آن هم بدون مجوز شورا، البته برخی از اعضای شورا هستند اما این اقدام بدون مجوز شورا و بدون اینکه من عضو شورا در جریان باشم صورت گرفت! در حالی که باید این مسئله در شورای شهر مصوب شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اصل این کار اشکال دارد و جایی برای دفاع از آن وجود ندارد. این که برخی‌ها از این اقدام دفاع می‌کنند جای سئوال دارد؟ آیا این افراد حاضرند از جیب خودشان هزینه کنند؟ بعید می‌دانم!(اینجا)

موافق برگزاری جشن هفته یزد با وجود مشکلات اقتصادی نیستم

همچنین مرتضی شایق دیگر عضو شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، در این ارتباط گفت: برگزاری مراسم و بزرگداشت در حد متعارف آن ایرادی ندارد اما یزد عرفی دارد. در این موقع از زمان و مشکلاتی که مردم و مملکت ما با آن مواجه است با برگزاری این برنامه ها موافق نیستم.

وی ادامه داد: از کم و کیف برنامه‌هایی که برخی ارگان ها از جمله استانداری، ارشاد و... برای هفته یزد دارند اطلاعی ندارم و برنامه‌ها به طور دقیق مشخص نیست. در جلسه شورای شهر نیز اعتراض داشتم و با یکی از اعضا درگیری لفظی به وجود آمد که چرا شورا نباید خبر داشته باشد که چه اتفاقی دارد می‌افتد.(اینجا)

برپایی جشن پرهزینه برای سالروز جهانی شدن یزد در موقعیت فعلی درست نیست

اما موضوع برپایی جشن سالگرد جهانی شدن یزد در خارج از شورای شهر هم با واکنش‌هایی همراه بود. به طوری که نماینده ولی فقیه در استان هم نسبت به آن واکنش نشان داد.

آیت‌الله ناصری با انتقاد از تلاش عده‌ای برای برپایی جشن پرهزینه به مناسبت ثبت جهانی شهر یزد گفت: ارگان‌‎هایی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند و جشن بگیرند باید مواظب باشند که موجب گناه و هدر رفت پول بیت‌المال نشود ضمن آنکه در موقعیت فعلی، برپایی این جشن درست نیست.

وی اظهار داشت: این قبیل کارها، گناه و معصیت و نهادینه شدن فرهنگ غرب است که باید آن را رها کرد زیرا انسان را از خدا غافل می‌کند، جهانی شدن یزد نباید به مقدسات، ضربه وارد کند و موجب سوءاستفاده شود.(اینجا)

برای مراسمی چون «جشن ثبت جهانی یزد» نباید از جیب مردم هزینه شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز با اشاره به اعتراض‌های مردم نسبت به جشن سالگرد ثبت جهانی یزد، گفت: باید از مردم خوب و نجیب و متدین استان یزد تقدیر و تشکر کنم که نسبت به این مسئله حساسیت داشتند. در طول هفته گذشته بالغ بر دهها و صدها پیامک، تلفن و اعتراض حضوری نسبت به این مسئله وجود داشت. اما چرا مردم متدین اعتراض دارند به این جشنواره؟ آیا بخاطر شادی است؟ خیر. به خاطر هزینه‌های سنگینی است که باید از جیب مردم تأمین بشود.

آیت الله سید کاظم مدرسی تأکید کرد: هزینه‌های میلیاردی به جشنواره‌ای اختصاص داده می‌شود که قرار بود پولش از جیب مردم تأمین بشود! بعد شهرداری بیاید عوارض خودش را نجومی اضافه کند و یک پروانه ساختمانی که مثلا چند میلیون تومان هزینه‌اش بود را چندین برابر افزایش دهد و بعد یک پولی را از جیب مردم بردارند مثلا یک میلیارد دو میلیارد سه میلیارد کمتر یا بیشتر -که هنوز هم قطعی نشده- و در اخیتار یک عده‌ای قرار بدهند!

وی اظهار داشت: وقتی سئوال می‌کنیم خاصیت این جشنواره چیست می‌گویند گردشگری در جامعه ما رونق پیدا می‌کند! خب اگر گردشگری رونق پیدا کرد مال بخش خصوصی است، بروید پولش را از بخش خصوصی تأمین کنید نه از جیب مردمی که واقعا با حقوق یک میلیون و یک میلیون و 300 هزار باید یک پروانه ساختمانی از شما بگیرد که حدود 30 میلیون تومان است! مردم مؤمن و متدین اعتراض‌شان به این هزنیه‌های سنگین است.

مدرسی افزود: اصلا آورده این اقدامات چی بوده است؟ شما یک مختصر جشنی را رفتید در تهران برگزار کردید آورده‌اش برای یزد چی بود؟ از کجا پولش را تأمین کردید؟ پول جیب مردم یزد را برداشتید بردید تهران جشنواره گرفتید و سفره نوروزی پهن کردید و ده‌ها میلون تومان هزینه شد، این‌ها را چه کسی باید پاسخ بدهد؟ چه آورده‌ای داشته است؟ چرا می‌خواهید به مردم فشار بیاورید و بعد هم پاسخگو نباشید.

وی عنوان کرد: اعتراض دیگر مردم به این است که این حرکت‌ها همراه با ترویج اباحه‌گری و لودگی است و احیانا همراه با فرهنگ برهنگی است. این درحالی است که بوی سیاسی هم می‌دهد؛ این اعتراض مردم است. اعتراض مردم اثر کرد ما هم منتقل کردیم الحمدلله مسئولین متدین بعضا متوجه این جریان شدند و تغییر مسیر دادند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن تشکر از آن دسته از مسئولینی که به خواسته مردم توجه کردند و تغییر مسیر دادند، گفت: قرار شد اگر این جشن هم بخواهد برگزار شود بصورت رسانه‌ای باشد و دیگر هزینه‌اش از جیب مردم پرداخت نشود. بخش خصوصی هزینه‌ها را بپردازد و دیگر شهرداری و نهادهایی که دستشان در جیب مردم است نپردازند.(اینجا)

اعتراض مردم به برگزاری جشن

انتشار خبر برگزاری جشن ساالگرد جهانی شدن یزد و هزینه‌های سنگین برای آن با واکنش برخی از چهره‌های فرهنگی نیز همراه بود. محمدرضا شایق مفسر قرآن کردیم و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد هم در این رابطه اقدام به انتشار نامه سرگشاده خطاب به مردم و شورای شهر یزد نموده و اعتراضش به این مسئله را اعلام کرد.(اینجا)

همچنین به دنبال خبرساز شدن برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد با هزینه‌های میلیاردی، مردم یزد در حاشیه نماز جمعه با امضای طوماری، نسبت به برگزاری این جشن در وضعیت اقتصادی کنونی نارضایتی خود را اعلام کردند.(اینجا)

مراسم ثبت جهانی یزد در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ایی برگزار می‌شود

اعتراضات مردم و چهره‌های فرهنگی یزد موجب شد تا برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد در قالب اولیه منتفی شود و این مراسم در برنامه تلویزیونی شب‌های فیروزه‌ای برگزار شود.

جمالی‌نژاد شهردار یزد در این رابطه گفت: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها مراسم ثبت جهانی شهر یزد با همکاری صدا وسیمای مرکز یزد در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ایی برگزار خواهد شد .

احمد پهلوانیان مدیرکل صدا وسیمای یزد نیز در این خصوص اظهار داشت: در این ویژه برنامه تلویزیونی که از نیمه دوم تیرماه از شبکه تابان یزد و شبکه 5 سیما بصورت زنده پخش خواهد شد ضمن بیان دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته؛ شاخصه‌های فرهنگی، مذهبی و فرهنگی تاریخی استان دارالعباده و دارالعلم یزد حسینیه ایران معرفی خواهد شد.(اینجا)

انتهای پیام/

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، هرچند در آستانه یکسالگی جهانی شدن یزد، مردم منتظر گزارش کار مسئولان مربوطه در این زمینه بودند و شایسته بود که دست‌اندرکاران از این که در مدت یکسال بعد از جهانی شدن یزد، چه اتفاق تازه‌ای برای این شهر رخ داده بگویند؛ اما به بهانه سالگرد جهانی شدن یزد خبر دیگری مورد توجه قرار گرفت و آن هم برپایی جشن به این مناسبت بود. خبری که البته واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

چند هفته قبل و در یکی از جلسات شورای شهر زمانی که سهم شهرداری برای هزینه‌کرد جشن ثبت جهانی، یک میلیارد تومان اعلام شد، ابوترابی عضو شورا در اعتراض به این موضوع گفت: برگزاری جشن با هزینه میلیاردی در شرایط کنونی اقتصادی جامعه روا نیست؛ نمی‌شود برای یک جشن کذایی یک میلیارد تومان از بودجه بیت‌المال و امانت مردم خرج کرد و و در پیشگاه خداوند هم برای این هزینه‌ها پاسخگو بود. سال گذشته 50 میلیون تومان پول مردم را در تهران حیف و میل کردید و جشن گرفتید که هیچ دستاوردی برای یزد نداشت.

,

عامری خرانه‌دار شورا اما در واکنش به سخنان ابوترابی گفت: در چندین روز گذشته حجم تلفن‌ها و پیامک‌ها به بنده شده و بنده را محور برگزاری این جشن می‌دانند در حالی که محور برگزاری این مراسم استانداری است و دستگاه‌هایی نظیر میراث فرهنگی، ارشاد و شهرداری درآن مشارکت دارند.(اینجا)

, اینجا,

هزینه‌های اعلامی برای برنامه‌های هفته یزد واقعیت ندارد

, هزینه‌های اعلامی برای برنامه‌های هفته یزد واقعیت ندارد, هزینه‌های اعلامی برای برنامه‌های هفته یزد واقعیت ندارد,

اما غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به برگزاری جشن در سالروز ثبت جهانی یزد گفت: این جشن را شهرداری برگزار نمی‌کند بلکه استانداری محور برگزاری این برنامه‌ها هست و ادارات مختلف همچون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره ارشاد، میراث فرهنگی و... همه درگیر اجرای این برنامه‌ها هستند و ما نیز یکی از اعضا هستیم.

, یزدرسا,

وی همچنین اظهار داشت: ثبت جهانی افتخاری برای شهر است و نمی‌شود از کنار این افتخار بگذریم و بی‌توجه باشیم. باید مردم یزد، مردم ایران و دنیا را متوجه این حرکت عظیمی که انجام شده و افتخار بزرگی که نصیب یزد شده است کرد.

,

وی افزود: ریز برنامه‌های هفته یزد که عده‌ای به آن اعتراض داشته باشند قابل بحث است و هیچ اشکالی ندارد که نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد و باید با بحث و گفتگو به موارد مشترک برسند. اما این واقعیت که افتخاری نصیب یزد شده را باید تکمیل و تجلیل کنیم و جشن بگیریم.

,

سفید در خصوص میزان هزینه اجرای مراسم و جشن‌ها در سالروز ثبت جهانی یزد هم گفت: هنوز برنامه‌ها تصویب نشده است و نمی‌دانم برخی این آمار و ارقام را از کجا می‌آورند، یک نفر یه حرفی زده است و بقیه نیز آن را تکرار می‌کنند. مسئول ستاد، معاون عمرانی استانداری است و هنوز در خصوص برنامه‌ها چیزی اعلام نکرده است. صحبت‌هایی که در زمینه هزینه این برنامه‌ها گفته می‌شود واقعیت ندارد.(اینجا)

, اینجا,

ادارات و مردم متولی جشن هفته یزد هستند

, ادارات و مردم متولی جشن هفته یزد هستند, ادارات و مردم متولی جشن هفته یزد هستند,

سیدحسین آزادی عضو شورای شهر یزد نیز در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا،‌ در خصوص برگزاری مراسم جشن و برپایی کارناوال شادی به مناسبت سالروز جهانی شدن یزد گفت: برنامه‌ای یک هفته‌ای به مناسبت سالروز ثبت جهانی یزد شامل مراسم نخل‌برداری و حضور دسته‌جات عزاداری، برپایی نمایشگاه، اجرای مراسم ورزشی و راه‌اندازی کارناوال شادی به منظور نشان دادن آداب و رسوم مردم یزد با همکاری برخی ادارات و همچنین تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

, یزدرسا,

وی با بیان اینکه این جشن مانند جشن چهلمین سال انقلاب مردمی است و ادارات و مردم متولی این  جشن هستند. افزود: با توجه به ثبت جهانی یزد و شناخته شدن یزد به عنوان میراث جهانی باید این رویداد هر ساله به مردم یزد، کشور و گردشگران اعلام شود.(اینجا)

, اینجا,

تصمیم برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد بدون مجوز شورای شهر گرفته شد

, تصمیم برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد بدون مجوز شورای شهر گرفته شد, تصمیم برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد بدون مجوز شورای شهر گرفته شد,

محسن ابوترابی عضو شورای شهر یزد نیز در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد گفت: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در جامعه حاکم است و مردم درگیر مشکلات اقتصادی جدی هستند، من به شدت مخالف برگزاری جشن بودم و هستم. مباحث مالی آن بر دوش شهرداری است و هزینه کردن از شهرداری کار درستی نیست.

, یزدرسا,

وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت فعلی جامعه اصلا صلاح نمی‌دانیم که این هزینه‌های هنگفت صورت بگیرد. مردم در فشار اقتصادی قرار دارند، اوضاع مالی‌شان خوب نیست بعد ما بیاییم چینین هزینه‌هایی کنیم؟!

,

ابوترابی اضافه کرد: آن هم بدون مجوز شورا، البته برخی از اعضای شورا هستند اما این اقدام بدون مجوز شورا و بدون اینکه من عضو شورا در جریان باشم صورت گرفت! در حالی که باید این مسئله در شورای شهر مصوب شود.

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که اصل این کار اشکال دارد و جایی برای دفاع از آن وجود ندارد. این که برخی‌ها از این اقدام دفاع می‌کنند جای سئوال دارد؟ آیا این افراد حاضرند از جیب خودشان هزینه کنند؟ بعید می‌دانم!(اینجا)

, اینجا,

موافق برگزاری جشن هفته یزد با وجود مشکلات اقتصادی نیستم

, موافق برگزاری جشن هفته یزد با وجود مشکلات اقتصادی نیستم, موافق برگزاری جشن هفته یزد با وجود مشکلات اقتصادی نیستم,

همچنین مرتضی شایق دیگر عضو شورای شهر یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا، در این ارتباط گفت: برگزاری مراسم و بزرگداشت در حد متعارف آن ایرادی ندارد اما یزد عرفی دارد. در این موقع از زمان و مشکلاتی که مردم و مملکت ما با آن مواجه است با برگزاری این برنامه ها موافق نیستم.

, یزدرسا,

وی ادامه داد: از کم و کیف برنامه‌هایی که برخی ارگان ها از جمله استانداری، ارشاد و... برای هفته یزد دارند اطلاعی ندارم و برنامه‌ها به طور دقیق مشخص نیست. در جلسه شورای شهر نیز اعتراض داشتم و با یکی از اعضا درگیری لفظی به وجود آمد که چرا شورا نباید خبر داشته باشد که چه اتفاقی دارد می‌افتد.(اینجا)

, اینجا,

برپایی جشن پرهزینه برای سالروز جهانی شدن یزد در موقعیت فعلی درست نیست

, برپایی جشن پرهزینه برای سالروز جهانی شدن یزد در موقعیت فعلی درست نیست, برپایی جشن پرهزینه برای سالروز جهانی شدن یزد در موقعیت فعلی درست نیست,

اما موضوع برپایی جشن سالگرد جهانی شدن یزد در خارج از شورای شهر هم با واکنش‌هایی همراه بود. به طوری که نماینده ولی فقیه در استان هم نسبت به آن واکنش نشان داد.

,

آیت‌الله ناصری با انتقاد از تلاش عده‌ای برای برپایی جشن پرهزینه به مناسبت ثبت جهانی شهر یزد گفت: ارگان‌‎هایی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند و جشن بگیرند باید مواظب باشند که موجب گناه و هدر رفت پول بیت‌المال نشود ضمن آنکه در موقعیت فعلی، برپایی این جشن درست نیست.

,

وی اظهار داشت: این قبیل کارها، گناه و معصیت و نهادینه شدن فرهنگ غرب است که باید آن را رها کرد زیرا انسان را از خدا غافل می‌کند، جهانی شدن یزد نباید به مقدسات، ضربه وارد کند و موجب سوءاستفاده شود.(اینجا)

, اینجا,

برای مراسمی چون «جشن ثبت جهانی یزد» نباید از جیب مردم هزینه شود

, برای مراسمی چون «جشن ثبت جهانی یزد» نباید از جیب مردم هزینه شود, برای مراسمی چون «جشن ثبت جهانی یزد» نباید از جیب مردم هزینه شود,

امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز با اشاره به اعتراض‌های مردم نسبت به جشن سالگرد ثبت جهانی یزد، گفت: باید از مردم خوب و نجیب و متدین استان یزد تقدیر و تشکر کنم که نسبت به این مسئله حساسیت داشتند. در طول هفته گذشته بالغ بر دهها و صدها پیامک، تلفن و اعتراض حضوری نسبت به این مسئله وجود داشت. اما چرا مردم متدین اعتراض دارند به این جشنواره؟ آیا بخاطر شادی است؟ خیر. به خاطر هزینه‌های سنگینی است که باید از جیب مردم تأمین بشود.

,

آیت الله سید کاظم مدرسی تأکید کرد: هزینه‌های میلیاردی به جشنواره‌ای اختصاص داده می‌شود که قرار بود پولش از جیب مردم تأمین بشود! بعد شهرداری بیاید عوارض خودش را نجومی اضافه کند و یک پروانه ساختمانی که مثلا چند میلیون تومان هزینه‌اش بود را چندین برابر افزایش دهد و بعد یک پولی را از جیب مردم بردارند مثلا یک میلیارد دو میلیارد سه میلیارد کمتر یا بیشتر -که هنوز هم قطعی نشده- و در اخیتار یک عده‌ای قرار بدهند!

,

وی اظهار داشت: وقتی سئوال می‌کنیم خاصیت این جشنواره چیست می‌گویند گردشگری در جامعه ما رونق پیدا می‌کند! خب اگر گردشگری رونق پیدا کرد مال بخش خصوصی است، بروید پولش را از بخش خصوصی تأمین کنید نه از جیب مردمی که واقعا با حقوق یک میلیون و یک میلیون و 300 هزار باید یک پروانه ساختمانی از شما بگیرد که حدود 30 میلیون تومان است! مردم مؤمن و متدین اعتراض‌شان به این هزنیه‌های سنگین است.

,

مدرسی افزود: اصلا آورده این اقدامات چی بوده است؟ شما یک مختصر جشنی را رفتید در تهران برگزار کردید آورده‌اش برای یزد چی بود؟ از کجا پولش را تأمین کردید؟ پول جیب مردم یزد را برداشتید بردید تهران جشنواره گرفتید و سفره نوروزی پهن کردید و ده‌ها میلون تومان هزینه شد، این‌ها را چه کسی باید پاسخ بدهد؟ چه آورده‌ای داشته است؟ چرا می‌خواهید به مردم فشار بیاورید و بعد هم پاسخگو نباشید.

,

وی عنوان کرد: اعتراض دیگر مردم به این است که این حرکت‌ها همراه با ترویج اباحه‌گری و لودگی است و احیانا همراه با فرهنگ برهنگی است. این درحالی است که بوی سیاسی هم می‌دهد؛ این اعتراض مردم است. اعتراض مردم اثر کرد ما هم منتقل کردیم الحمدلله مسئولین متدین بعضا متوجه این جریان شدند و تغییر مسیر دادند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن تشکر از آن دسته از مسئولینی که به خواسته مردم توجه کردند و تغییر مسیر دادند، گفت: قرار شد اگر این جشن هم بخواهد برگزار شود بصورت رسانه‌ای باشد و دیگر هزینه‌اش از جیب مردم پرداخت نشود. بخش خصوصی هزینه‌ها را بپردازد و دیگر شهرداری و نهادهایی که دستشان در جیب مردم است نپردازند.(اینجا)

, اینجا,

اعتراض مردم به برگزاری جشن

, اعتراض مردم به برگزاری جشن, اعتراض مردم به برگزاری جشن,

انتشار خبر برگزاری جشن ساالگرد جهانی شدن یزد و هزینه‌های سنگین برای آن با واکنش برخی از چهره‌های فرهنگی نیز همراه بود. محمدرضا شایق مفسر قرآن کردیم و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد هم در این رابطه اقدام به انتشار نامه سرگشاده خطاب به مردم و شورای شهر یزد نموده و اعتراضش به این مسئله را اعلام کرد.(اینجا)

, اینجا,

همچنین به دنبال خبرساز شدن برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد با هزینه‌های میلیاردی، مردم یزد در حاشیه نماز جمعه با امضای طوماری، نسبت به برگزاری این جشن در وضعیت اقتصادی کنونی نارضایتی خود را اعلام کردند.(اینجا)

, اینجا,

مراسم ثبت جهانی یزد در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ایی برگزار می‌شود

, مراسم ثبت جهانی یزد در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ایی برگزار می‌شود, مراسم ثبت جهانی یزد در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ایی برگزار می‌شود,

اعتراضات مردم و چهره‌های فرهنگی یزد موجب شد تا برگزاری جشن سالگرد جهانی شدن یزد در قالب اولیه منتفی شود و این مراسم در برنامه تلویزیونی شب‌های فیروزه‌ای برگزار شود.

,

جمالی‌نژاد شهردار یزد در این رابطه گفت: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها مراسم ثبت جهانی شهر یزد با همکاری صدا وسیمای مرکز یزد در قالب برنامه شب‌های فیروزه‌ایی برگزار خواهد شد .

,

احمد پهلوانیان مدیرکل صدا وسیمای یزد نیز در این خصوص اظهار داشت: در این ویژه برنامه تلویزیونی که از نیمه دوم تیرماه از شبکه تابان یزد و شبکه 5 سیما بصورت زنده پخش خواهد شد ضمن بیان دستاوردهای انقلاب در 40 سال گذشته؛ شاخصه‌های فرهنگی، مذهبی و فرهنگی تاریخی استان دارالعباده و دارالعلم یزد حسینیه ایران معرفی خواهد شد.(اینجا)

, اینجا,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه