اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی استان در نشست خبری:

بیش از ۵۸۶ هزار نفر از جمعیت استان سمنان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند/ افزایش ۷ درصدی مستمری‌بگیران در سال ۹۶

بیش از ۵۸۶ هزار نفر از جمعیت استان سمنان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند/ افزایش ۷ درصدی مستمری‌بگیران در سال ۹۶
مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بیش از 486 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بیش از 486 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان قرار دارد

, بیش از 486 هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان قرار دارد,

محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان در این نشست با اشاره به نامگذاری بیست و پنجم تیرماه به عنوان روز تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که این موضوع ابعاد وسیع خدمات این سازمان را نشان می‌دهد.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه این استان بر اساس آخرین سرشماری بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد افزود: در حال حاضر بالغ بر 486 هزار و 637 نفر از مردم استان سمنان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند که 69 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

,

اخلاقی از وجود بیش از 113 هزار بیمه‌شده اصلی در استان سمنان تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی استان سمنان در سال 96 نسبت به سال پیش از آن، 3 هزار و 842 نفر افزایش یافته است.

,

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از 161 هزار بیمه‌شده در سایر مشاغل شامل کارگران ساختمانی، رانندگان، مشاغل آزاد و ... در استان اظهار کرد: تعداد بیمه‌شدگان سایر مشاغل در سال گذشته نسبت به سال 95 حدود 1.2 درصد افزایش یافته است.

,

افزایش 7 درصدی تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان در سال 96

, افزایش 7 درصدی تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان در سال 96,

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: مجموع تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان سمنان در سال 96 به 34 هزار و 269 نفر رسید که نسبت به سال 95 حدود 7 درصد رشد داشته است.

,

اخلاقی تصریح کرد: تعداد افراد تحت پوشش مستمری‌بگیران استان سمنان تا پایان سال گذشته 40 هزار و 505 نفر بوده است.

,

وی در خصوص تعداد مقرری‌بگیران بیمه‌ بیکاری در استان نیز گفت: در سال 95 بالغ بر 2 هزار و 847 نفر در استان سمنان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که این مبلغ در پایان سال گذشته به 2 هزار و 939 نفر رسید.

,

این مقام مسئول تامین اجتماعی استان سمنان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به طرح‌های سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از بخش صنعت گفت: در سال 95، بخش‌نامه‌ای برای بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب ابلاغ شد که این بخشنامه با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، در سالهای 96 و 97 تمدید شد.

,

اخلاقی افزود: کارفرمایان خوش‌حساب از 10 اردیبهشت ماه تا 10 تیرماه سالجاری می‌توانستند نسبت به تقسیط بدهی‌های خود اقدام کنند و از بخشودگی 50 تا 100 درصدی جرائم بهره‌مند شوند.

,

کارگزاری تامین اجتماعی گرمسار به زودی افتتاح می‌شود

, کارگزاری تامین اجتماعی گرمسار به زودی افتتاح می‌شود,

وی به اجرای طرح پرونده الکترونیک در شعب تیپ 3 و 4 تامین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون و 150 هزار برگه از اوراق مربوط به 111 هزار و 281 پرونده در این شعب، اسکن و ثبت الکترونیکی شده است.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه 10 شعبه رسمی تامین اجتماعی، 3 کارگزاری و 2 شعبه اقماری در این استان در حال ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند اظهار کرد: کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود در حال ارائه خدمت هستند و مراحل لازم برای ایجاد یک کارگزاری در شهرستان گرمسار نیز طی شده است و این کارگزاری بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

,

اخلاقی با بیان اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان، خدمات خود را از سال 90 به سمت خدمات نیمه‌حضوری و غیرحضوری نیل داده است گفت: در حال حاضر اعلام سوابق بیمه‌ای و اعتراض به آن، ثبت و دریافت دفترچه‌های خدمات درمانی، دریافت لیست بیمه و ...به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است.

,

مدیریت منابع در تامین اجتماعی یک ضرورت است

, مدیریت منابع در تامین اجتماعی یک ضرورت است,

وی در بخش پایانی سخنان خود با هشدار در خصوص افزایش مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سالهای اخیر گفت: طبیعتا از آنجا که این سازمان اعتبار ویژه‌ای از سوی دولت دریافت نمی‌کند و منابع درآمدی آن صرفا به حق بیمه‌های دریافتی محدود است، افزایش تعداد مستمری‌بگیران می‌تواند به افزایش هزینه‌های این سازمان منجر شود که تلاش می‌کنیم با مدیریت منابع از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: استاندارد جهانی صندوق‌های بیمه‌ای آن است که به ازای هر 14 تا 17 بیمه‌شده یک مستمری‌بگیر وجود داشته باشد در حالی‌که در کشور ما به ازای هر 5 بیمه ‌شده، یک مستمری‌بگیر وجود دارد که این امر به معنای کاهش منابع درآمدی و افزایش هزینه‌ها خواهد بود.

,

اخلاقی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بحرانی‌بودن اوضاع مالی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که درآمدها و هزینه‌های آن از یک محل صورت می‌گیرد لذا مدیریت منابع مالی در این سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

,

وی با اشاره به بدهی چند‌ ده هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های مدیران تامین اجتماعی بر آن است تا نسبت به وصول مطالبات این سازمان اقدام کنند تا کمترین آسیبی به این سازمان بزرگ وارد نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه