اخبار داغ

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با کمبود نیرو مواجه است/ وجود ۲۳ هزار رقبه در خراسان جنوبی

اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با کمبود نیرو مواجه است/ وجود ۲۳ هزار رقبه در خراسان جنوبی
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت:یکی از مهمترین مشکلات در اوقاف و امور خیریه کمبود نیروی انسانی است که با توجه به زیاد بودن موقوفات و کمبود نیرو نمی‌توان به همه رسیدگی کرد و در این زمینه درخواست داریم از سازمان استخدامی که برای جذب نیرو در اوقاف وامور خیریه همکاری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،حجت الاسلام پرویز بخشی پور سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با سرپرست و مدیران شهرستانی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد:در حال حاضر در خراسان جنوبی 23 هزار رقبه و 9 هزار موقوفه وجود دارد که 19 هزار رقبه منفعتی و 4 هزار رقبه انتفاعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: در خراسان جنوبی 96 بقاع متبرکه داریم و با توجه به وسعت استان تعداد بقاع خوب است اما توانایی اداره امور به دلیل کمبود نیروی انسانی در اوقاف و امور خیریه بسیار سخت است.

,

 

,

سرپرست اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در شهرستان خوسف با یک هزار و 100 موقوفه فقط دو نفر نیرو داریم و در سایر شهرستانها نیز شرایط به همین گونه است.

,

 

,

حجت الاسلام بخشی پور عنوان کرد:در شهرستان قاین یک هفتم موقوفات مربوط به عَلم است اما به دلیل خشکسالی های اخیر درآمدهای موقوفاتی که اغلب قنات است بسیار پایین بوده و هیچ درآمدی عاید اوقاف و امور خیریه نمی‌شود.

,

 

,

وی اظهار کرد:با توجه به اینکه نیت واقفین متفاوت است گاهی اوقات درآمد داریم اما نمی‌توان در سایر موارد استفاده کرد و با این شرایط بسیاری از موقوفات از دست ما می‌رود.

,

 

,

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: اکنون با توجه به اینکه در برخی از نقاط استان اصلاحات ارضی انجام شده است بسیاری از اسناد موقوفات در دست صاحبان وقف است و اینها تصور می‌کنند که خودشان باید از درآمدهای وقف استفاده کنند که باعث بروز مشکلاتی شده است.

,

 

,

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد:درآمد کامل موقوفات رصد می‌شود و هیچ گونه خرج کردی در اختیار ما نیست؛درآمد موقوفات همه به دست مردم می‌رسد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه اغلب موقوفات در بحث قنوات است، اظهار کرد:اگر یک قنات خشک شود و ما بخواهیم برای حفر چاه اقدام کنیم آب منطقه ای اجازه حفر چاه را به نمی‌دهد که این خود یکی دیگر از مشکلات موقوفه ها است.

,

 

,

سرپرست اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه اوقاف و امور خیریه یک اداره فرهنگی است اما ما در انجام کارهای فرهنگی از نظر اعتبار با مشکل مواجه هستیم.

,

 

,

حجت الاسلام بخشی پور عنوان کرد: در خراسان جنوبی 96 بقعه متبرکه وجود دارد که اغلب این بقاع در قسمت‌های مرزی و کوهستانی استان واقع شده و به دلیل دور بودن از مرکز استان نمی‌توان به راحتی در این بقاع کار فرهنگی انجام داد.

,

 

,

وی عنوان کرد: بقاع متبرکه استان که درآمدزا است بسیار کم است و در برخی از بقاع متبرکه که ظرفیت گردشگری و تاریخی نیز دارد به دلیل قوانینی از سوی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با مشکلاتی مواجه هستیم.

,

 

,

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: برخی از موقوفات در خراسان جنوبی نیاز به زیر ساخت دارد که از آن جمله می‌توان به مسجد حضرت ابولفضل (ع) در شهرستان نهبندان که ورودی استان است اما کمتیرن امکانات را ندارد اشاره کرد.

,

 

,

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد:یکی از مهمترین مشکلات در اوقاف و امور خیریه کمبود نیروی انسانی است که با توجه به زیاد بودن موقوفات و کمبود نیرو نمی‌توان به همه رسیدگی کرد و در این زمینه درخواست داریم از سازمان استخدامی که برای جذب نیرو در اوقاف وامور خیریه همکاری کند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اغلب ادارات استان در زمین وقف بنا شده و موقوفه اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه