اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

رفع مشکلات در روستاها کار جهادی می‌طلبد/ غیر کاربردی بودن برخی از جلسات

رفع مشکلات در روستاها کار جهادی می‌طلبد/ غیر کاربردی بودن برخی از جلسات
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: زیرساخت های لازم به بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی برده شده اما کار اساسی در بحث تثبیت روستایی انجام نشده است باید اعضای کارگروه تخصصی عشایری استان با همت مضاعف و کار جهادی در این زمینه تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان،سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان،اظهار کرد:اگر چه امروزه اقدامات بسیاری زیادی در سطح روستاها ایجاد شده و به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست اما به دلیل این که پایداری و ثبات مشاغل روستایی را نداریم،چندان موفق نبوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود:یکی دیگر از عوامل عدم موفقیت ما در این خصوص،آن بوده که نخواسته ایم از تجربه سایر کشورهای دنیا در بحث ماندگاری جمعیت در روستاها استفاده کنیم چرا که اگر یک مقایسه ای بین روستاهای ایران و برخی روستاهای سایر کشورها داشته باشیم می‌بینیم که روستاهای کشور ما در بحث زیرساخت ها از بسیاری روستاهای کشورهای دیگر بهتر هستند اما همان طور که اشاره شد چون ماندگاری مشاغل در روستاها وجود ندارد مشکلات زیادی را در این زمینه شاهد هستیم و هیچ انگیزه ای برای ماندن افراد در روستاها نمی ماند.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ضمن اشاره به مشکلات متعدد روستاهای استان همچون کاهش بارندگی و خشکسالی های پیاپی،خاطرنشان کرد:سازمان میراث فرهنگی بایستی با تمام توان در بحث محوری کردن صنایع دستی در روستاها کوشش کند.

,

 

,

علوی مقدم با بیان این که زیرساخت های لازم به بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی برده شده اما کار اساسی در بحث تثبیت روستایی نشده است،یادآور شد:باید اعضای کارگروه تخصصی عشایری استان با همت مضاعف و کار جهادی در این زمینه تلاش کنند.

,

 

,

برخی از جلسات تشکیل شده، کاربردی نیست

, برخی از جلسات تشکیل شده، کاربردی نیست, برخی از جلسات تشکیل شده، کاربردی نیست,

وی با انتقاد جدی از این که برخی جلسات متاسفانه کاربردی نبوده و دارای خروجی نیستند،بیان کرد:من به جلسات فاقد خروجی بها نمی‌دهم و از نظر من اینگونه جلسات،جلسه نیستند.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت حضور فرمانداران استان در جلسه کارگروه تخصصی عشایر،متذکر شد:فرمانداران به مثابه نوک پیکان هستند که از نزدیک به لمس تک تک مشکلات روستائیان و عشایر می‌پردازند و باید حتما در اینگونه جلسات تخصصی حضور داشته و به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خویش بپردازند.

,

 

,

علوی مقدم ادامه داد:آنچه مسلم است آن است که اگر ما نتوانیم برای روستاها کاری انجام دهیم،در وهله نخست شاهد عدم نارضایتی در چهره فرمانداران خواهیم بود و در واقع،بیشترین آسیب را در این حوزه،فرمانداران خواهند دید.

,

 

,

وی خطاب به مدیران کل دستگاه های حاضر در جلسه تبیین کرد:بایستی هر چه می توانید در بحث توسعه روستاها و کمک به روستائیان و عشایر ،در طبق اخلاص بگذارید.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد:کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری با سایر جلسات و کارگروه ها بسیار متفاوت است چرا که کسانی که پشت میز این کارگروه می نشینند،برای محروم ترین افراد برنامه ریزی می کنند.

,

 

,

علوی مقدم در ادامه گفت:بر کسی پوشیده نیست که بهترین و صادق ترین مردم با حداقل امکانات ،در روستاها زندگی می کنند که چنانچه نتوانیم امروز برای آن ها کاری انجام دهیم قطعا همه ما در پیشگاه الهی مسئول خواهیم بود.

,

 

,

وی به اقدامات شایسته بسیج سازندگی در سطح روستاهای خراسان جنوبی اشاره ای داشت و افزود:برنامه ما نیز آن است که طرح های توسعه روستایی را به همان روش بسیج سازندگی استان با همان هزینه کم ، تفکر و تعقل دنبال کنیم.

,

 

,

علوی مقدم با تاکید بر ضرورت کاربردی بودن طرح های هادی در سطح روستاها،تبیین کرد:بایستی طرح های مدون و مشخصی برای روستاها بنا بر مقتضیات و ظرفیت روستاها تهیه شود.

,

 

,

وی در ادامه صحبت هایش با انتقاد از رفتار برخی دستگاه ها،مطرح کرد:متاسفانه بعضی از دستگاه ها زمین هایی را که توسط روستائیان در راستای ارائه خدمات به دستگاه ها اهدا شده را ملک آن دستگاه ها دانسته و قصد فروش آن را دارند اما باید بدانند که اگر زمینی به دستگاه دولتی داده شده و حتی دارای سند هم باشد اما برای خدمت رسانی به مردم به کار برده نشود،زمین مذکور را برگشت می دهیم.

,

 

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید براین که در راستای حل مشکلات روستائیان باید خودمان را در جایگاه آنان قرار دهیم،اظهار کرد:آنچه مسلم است آن است که بحث آب در بخش شرب و همچنین کشاورزی؛دارای نقش محوری و اساسی در تثبیت جمعیت روستایی و عشایری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

,

 

,

علوی مقدم با اشاره به روستاهای خراسان جنوبی،اذعان کرد:جمعیت روستایی استان،جمعیت جوان بوده و چنانچه امروز،فکری به حال آنان نشود،قطعا مشکلات فراوان و عواقب غیرقابل جبران را شاهد خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه