اخبار داغ

برای نخستین بار صورت گرفت؛

راه یابی تئاتر اپیدمی کاری از هنرمندان نمایش خلیل آباد به جشنواره میثاق

راه یابی تئاتر اپیدمی کاری از هنرمندان نمایش خلیل آباد به جشنواره میثاق
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد از راه یابی تئاتر اپیدمی کاری از هنرمندان نمایش این اداره برای نخستین بار به هفتمین جشنواره میثاق ترشیز خبر داد و گفت: جشنواره میثاق همزمان با ایام دهه کرامت از 21 تا 24 تیرماه در منطقه ترشیز و شهرستان خلیل آباد برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی توکلی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای میثاق ترشیز (خلیل آباد، کاشمر و بردسکن) با حضور گروه های نمایش از 5 استان کشور برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه در این جشنواره استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: این جشنواره از 21 تا 24 تیرماه در منطقه ترشیز برگزار می شود.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: صد اثر نمایش در مرحله مقدماتی این جشنواره شرکت کردند که پس از داوری، 8 اثر جهت شرکت در جشنواره برگزیده شده اند.

,

وی از راه یابی تئاتر اپیدمی کاری از هنرمندان نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل آباد برای نخستین بار به این جشنواره خبر داد و اذعان کرد: این جشنواره همزمان با ایام دهه کرامت در منطقه ترشیز برگزار می شود.

,

توکلی با اشاره به موضوعات نمایش ها در این جشنواره، عنوان کرد: ارزش های والای انسانی، سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ارزش های دینی و اجتماعی، انقلاب اسلامی و سبک و سیره ائمه اطهار به ویژه حضرت امام رضا (ع) نیز از جمله موضوعات نمایش های این جشنواره است.

,

وی استفاده از زبان هنر را یکی از مؤثرترین ابزارهای انتقال مفاهیم و معانی فرهنگی دانست و تشریح کرد: زبان هنر به عنوان یک زبان مشترک و قابل فهم عموم است و هنر نمایش نیز به عنوان یک رسانه با استفاده از تکنیک های نمایشی و هنری می تواند تأثیر قابل توجهی در انتقال و ارائه مفاهیم مد نظر به آحاد جامعه داشته باشد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هنر نمایش می تواند تأثیرگذاری ماندگار و اثرگذار بر تک تک افراد جامعه داشته باشد، بیان کرد: بی تردید برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری از این دست، علاوه بر شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان در ابعاد مختلف، ارائه یک تصویر واقعی و زیبا از شهرستان در ذهن شرکت کنندگان داشته باشد.

,

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه جهت حضور در این جشنواره هنرمندان و علاقه‌مندانی از پنج استان کشور حضور دارند، این موضوع می تواند فرصتی مناسب جهت معرفی شهرستان باشد.

,

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با توجه به حضور یک کار نمایشی از شهرستان خلیل آباد در رقابت با آثار هنری دیگر استان ها، تک تک همشهریان عزیز با حضور در این جشنواره می توانند به ارتقاء فرهنگی شهرستان و رونق فعالیت های فرهنگی و هنری یاری نمایند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه