اخبار داغ

در قالب جشنواره آش ایرانی انجام می شود؛

برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری/ ۹ طرح سرمایه گذاری زنجان بررسی شد

برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری/ ۹ طرح سرمایه گذاری زنجان بررسی شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از اهداف مهم جشنواره آش ایرانی،برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی رحمتی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بررسی 9 طرح سرمایه گذاری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: این  9 طرح گردشگری به منظور تقویت زیرساخت های اقامتی، پذیرایی، تفریحی و توریستی استان زنجان بررسی شد.

,

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی با محوریت استعدادیابی آشپزی از تاریخ 10 لغایت 12 مرداد ماه سال 97 در استان زنجان برگزار می شود.

,

وی افزود: این رویداد شامل دو بخش اصلی مسابقه و جشنواره خواهد بود. این مسابقه در سه بخش به منظور استعداد یابی و استفاده از غذاهای سنتی، رقابت بین آشپزان حرفه ای به منظور انتخاب اساتید از بین آنها و نیز رتبه بندی رستوران ها برگزار می شود.

,

این مسئول ادامه داد: در پایان جشنواره نیز 5 آشپز برگزیده برای شرکت در جشنواره بین المللی گردشگری در بهمن ماه سالجاری معرفی می شوند.

,

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در این جشنواره 20 غرفه به آشپزی اختصاص دارد و 60 غرفه نیز به صنایع دستی، صنایع غذایی و ... اختصاص می یابد.

,

رحمتی در خصوص اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد:  احیا و ترویج غذاهای سنتی به عنوان یک جاذبه گردشگری، هدایت استعداد های آشپزی بویژه جوانان به سوی راه اندازی کسب و کار مستقل از اهداف این جشنواره است.

,

وی گفت: برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و تحرک اجتماعی، توجه به غذای سنتی به عنوان سوغات محلی، ملی و بین المللی و تجاری سازی آن، توسعۀ نقش غذا های محلی در منو های هتل ها و واحدهای پذیرائی و کیترینگ ها از جمله اهداف برپایی جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در زنجان است.

,

رحمتی بر شناسایی استعدادهای آشپزی در استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران تاکید کرد و افزود: شناسائی استعداد های شهروندان و آموزش های تکمیلی و بکارگیری آنها در هتل ها و مراکز پذیرائی و ایجاد زمینه های اشتغال جوانان از اهداف اصلی این جشنواره است.

,

وی در خصوص محتوای جشنواره گفت: برگزاری مسابقه مراکز عرضه غذا، برگزاری مسابقه استعدادیابی آشپزان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، انتخاب برترین‌های مراکز عرضه غذا و انتخاب استعدادهای آشپزی استان محتوای جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی را تشکیل می دهد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه