اخبار داغ

به بهانه هفته عفاف و حجاب؛

زن در حجاب مانند گوهر در صدف است/ خاموشی غیرت مردان بی حجابی زنان را در پی دارد

زن در حجاب مانند گوهر در صدف است/ خاموشی غیرت مردان بی حجابی زنان را در پی دارد
حجاب سنگری است محکم که زن را از نگاه مردان شیطان صفت مصون و محفوظ نگه می دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجاب و پوشش در دین مبین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است.اسلام به عنوان آخرین دین الهی برای حفظ فرد و جلوگیری ازجامعه از انحرافاتی که سرچشمه آن ها بی حجابی و بی عفتی و عدم رعایت پوشش صحیح می باشد برنامه ای را به مردم داده است که این دستور العمل شامل همه افراد بشر اعم از مرد و زن می باشد. اسلام برای مردان پوشش را قرار داده است که مسلمان بایستی به آن دستور عمل کند و برای زنان و دختران نیز متناسب با جسم و روحیات آن ها برنامه ای دارد.

پر واضح است که جسم زن از لطافت و زیبایی خاصی برخوردار است که این ویژگی ها متناسب با وظایف و ماموریت های زن می باشد.او مادری مهربان می باشد و بایستی لوازم آن را داشته باشد. پس این نعمت الهی را باید شکر کند و آن را حفظ نماید. زن در اسلام مقدس است البته به شرطی که خودش شرایط آن را داشته باشد. زن کانون مهر و محبت است و بایستی در مورد خودش بهره برداری گردد. زن در دیدگاه دنیا گران و کسانی که فقط به عالم ماده دلخوش کرده اند بسیار تحقیر شده است. زیرا از او به عنوان کالای تبلیغاتی و وسیله شهوترانی و غیره استفاده می کنند. اگر کمی دقت کنیم می یابیم که همه جسارت ها و تحقیرها علتی ندارد به جز دوری جستن از برنامه های دین و عمل نکردن به فرائض و شعائر دینی و مذهبی.

چادری که بر سر داریم بهای خون هزاران شهید است

مسئول خواهران بسیج دانشجویی گفت: چادری که ما بر سر داریم یادگاری حضرت زهرا(س) و بهای خون هزاران شهید است.

فرزانه احمد پور مسئول خواهران بسیج دانشجویی در گفتگویی با اشاره به اینکه ما باید مراقب باشیم که شرمنده شهدا نباشیم اظهار کرد: ما این چادر را به بهای خون هزاران شهید داریم که این مرز و بوم را حفظ کرده اند و نگذاشتند به دست نا اهلان بیفتد. 

وی تصریح کرد: مراقب باشیم که عفت و پاکدامنی خودمان که زیر این چادر ها است حفظ شود. 

احمد پور اجرای گردهمایی و راهپیمایی عفاف و حجاب را در جامعه تاثیر گذار دانست و گفت: این قبیل برنامه ها شاید تاثیرش مدت کوتاهی باشد ولی بی تاثیر نیست.

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد بخواب خرگوشی رفته اند اذعان داشت: مردانی هستند که غیرت آن ها خاموش شده و یادشان رفته زنانشان حجاب خود را باید از غیرت مردان داشته باشند

احمد پور در پایان خاطر نشان کرد: ما باید مملکتی با عفت و با حجاب کامل داشته باشیم چراکه در آن دنیا باید به حضرت زهرا(س) و شهیدان جواب بدهیم نکند که شرمنده آن ها شویم.

رعایت عفت سیاسی، اخلاقی و خانوادگی بر همگان واجب است/ همه مردان و زنان در بحث حجاب و عفاف مسئول هستند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جامعه ای رستگار است که سر سفره عفت بنشیند یادآورد شد: افراد باید عفت سیاسی، اخلاقی، خانوادگی داشته باشند. 

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حق و انتظار این است که شما مومنین از ارزش های والای دین دفاع کنید.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر زنان جامعه و زنان خانه را به حفظ حجاب امر کرده است.

حجت الاسلام نکونام با بیان اینکه حجاب یک طرفه نبوده و تنها مختص زنان نیست اذعان داشت: مردان و زنان باید حجاب چشم و ظاهر داشته باشند مردان و زنان با رعایت حجاب و عفاف مدافع وجود پیامبر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: اصل مسئله حجاب یک امر مقدس بوده و دستور مهم اسلام، دین و قرآن است.

وی با بیان اینکه مردان و زنان نباید لباس تحریک کننده بپوشند عنوان کرد: ما نباید فقط از بانوان مطالبه کنیم مردان نیز باید در امر حجاب و عفت رعایت‌های لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام نکونام وظیفه بانوان در امر حجاب را سنگین‌تر عنوان کرد و بیان داشت: بانوان جایگاه رفیع‌تری دارند پس باید صیانت و حفظ شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آن هایی که راه کج می روند کج هم می برند اذعان داشت: کسانی که جامعه رو منحرف می کنند بوی بهشت نمی دهند.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه جامعه ای رستگار است که سر سفره عفت بنشیند یادآورد شد: افراد باید عفت سیاسی، اخلاقی، خانوادگی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب قربانی زیاد داده چون سلامت جامعه نیازمند حیاء و حجاب است.

حجاب مصونیت است نه محدودیت/جلوگیری از گسترش مفاسد اجتماعی با توجه به رعایت حجاب

معاون اجرایی سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: حجاب مهمترین عامل درجهت کاهش مفاسد و رشد فضایل اخلاقی است.

اسماعیل مولوی معاون اجرایی سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگویی گفت: در تقویم ملی ما روز ۲۱ تیر به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم. 

وی اظهار کرد: علت نام‌گذاری این روز را می‌توان به سالهای اختناق رضاخانی نسبت داد آنجا که در چنین روزی مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاقها قرار گرفت و مردمی که در این مسجد علیه کشف حجاب رضاخانی تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند. 

مولوی تصریح کرد: گرایش به پوشش وعفاف یک گرایش فطری در میان زنان و مردان است اما میزان و شکل آن رابطة مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد. 

وی بیان داشت: در سرزمین‌های مختلف، انسان‌هایی که به ارزش‌های اخلاقی اعتقاد بیشتری داشته‌اند. از پوشش کامل‌تر و متین‌تری استفاده کرده‌اند و هر قدر سطح ارزش‌های اخلاقی در آن جوامع پآیین آمده، پوشش مردان و زنان نیز در سطح پآیین‌تری قرار گرفته و شکل نامناسبی پیدا کرده است. 

مولوی اذعان داشت: با توجه به اینکه دشمنان دین اسلام حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند از سالهای بسیار دور تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است. 
وی عنوان کرد: همچنان که دربرهه امروزی دشمن با تمام توان حجاب زنان وغیرت مردان مارانشانه گرفته است وآنچه که میتواند دشمن رادرراه رسیدن به این هدف شوم خودناکام بگذارد رعایت عفاف وحجاب است.

مولوی یادآور شد: استعمار غرب با درک اهمیت موضوع عفاف و حجاب سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را درهمین بخش و برای نابودی فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی - اسلامی معطوف نموده بنابراین باید با همین سلاح علیه آنها اقدام کرده و برای گسترش فرهنگ ناب اسلامی در میان جوانان تلاش کرد.

وی بیان داشت: حجاب از جمله موضوعاتی است که انسانها از آغاز پیدایش با آن به صورت غریزی و فطری ارتباط داشته‌اند و آن را برای سهولت زندگی کردن پذیرفته‌اند. 

مولوی خاطر نشان کرد: در دین اسلام و کتاب آسمانی ما مسلمانان نیز این مسئله بسیار مورد تاکید قرار گرفته و آیات متعددی در اهمیت این واجب الهی نازل شده و ائمه معصومین(ع) نیز آن را از جمله مسائل مهم دین بیان کرده‌اند.

وی اظهار کرد:خداوند در کتابهای آسمانی نیز تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

مولوی با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآنی حجاب دارای ابعاد و شاخص های پنجگانه ی نگاه، گفتار، رفتار، قلب و بدن است که رعایت آن به مرد و زن توصیه شده است بیان داشت: حجاب مسأله ای مهم در همه ی ادیان است ، در همه ی دین ها به عفاف و حجاب توجه شده اما همیشه افراط و تفریط هایی وجود داشته است در حالی که اسلام واضع قانون حجاب نیست بلکه آن را قانونمند و متعادل نموده تا با روحیه و سرشت انسان ها سازگار باشد.

وی تاکید کرد: نوع آفرینش و ظرافت وجودی زن باعث شده تا خداوند برای حراست و حفظ او از دسترسی بیگانگان، تدبیری اندیشد که سیمای حقیقی حجاب، یعنی حضور در لباسی که به مدد آن بتوان بدون آسیب های اجتماعی و روحی به انجام وظایف دینی، اجتماعی و علمی خود در جامعه پرداخت. 

معاون اجرایی سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امنیت اخلاقی و تعالی معنوی از فواید و آثار رعایت حجاب بر شمرده میشود و دلایل عقلی و توصیه های دینی بسیاری درباره ی فواید عفاف و حجاب وجود دارد که امنیت اخلاقی ، سلامت روحی و بهداشت جنسی و نیز استحکام بنیان خانواده از آن جمله است. 

مولوی اظهار کرد: زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیت شایسته و موقعیتی الهی است که می تواند مدارج کمال را طی کرده و به مراتب عالی انسانیت راه یابد. 

وی تصریح کرد: وجود زن زینت بخش آفرینش انسان است و افق روح او تجلی گاه رحمت. دامن زن مدرسه بشریت است و کمال مرد بدون او ممکن نیست.

زن مظهر ظرافت و وجودش جمال آفرینش است 

مولوی خاطر نشان کرد: اصلاح جامعه در گرو تقوای زن و محیط خانواده کلاس درس اوست. جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش های او حفظ شود. 

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای. زنان با داشتن حجاب صحیح و کامل سعادت فرزندان آینده را تضمین می نمایندهمچنان که مردان باغیرت خانواده وجامعه ای قدرتمند وروبه پیشرفت میسازند واجتماع هردواینان سلامت روحی وروانی جامعه رابدنبال خواهد داشت. 

مولوی تاکید کرد: پس شایسته است درجهت ترویج این یادگارارزشمند ائمه ودستور خالق هستی که هرآنچیز باارزش را درپرده حجاب قرارداده ودرصیانت از حریم ارزشمند خانواده درپاسداشت ۲۱تیرماه روز عفاف وحجاب همه با هم زن ومرد باشرکت گسترده درتجمع مردمی عفاف وحجاب یکباردیگر قدردان این هدیه ارزشمند خدادادی باشیم .

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه