اخبار داغ

حضور بانوان محجبه بر سکوی قهرمانی٬ بزرگترین حرکت فرهنگی

حضور بانوان محجبه بر سکوی قهرمانی٬ بزرگترین حرکت فرهنگی
سکینه نجات پور، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت ، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع مشورتی زنان خراسان شمالی و مشاور اجتماعی فرماندار بجنورد است این بانوی فعال بجنوردی علاوه بر فعالیت های اجتماعی در حوزه ورزش هم فعال است، از ویژگی های بارز او کوهنوردی با چادر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، نجات پور در گفتگو با خبرنگار ما می گوید:  در ورزش تنها بعد قهرمانی مهم نیست بلکه کار فرهنگی که در کنارش به نمایش گذاشته می شود، می تواند مهم تر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,  ,

وی تصریح می کند: در زمانی که هجمه های زیادی از سمت دشمن بر علیه حجاب وجود دارد یک بانوی ایرانی با حجاب در مسابقات جهانی به رقابت می پردازد با حجاب چادر بر سکوهای قهرمانی می ایستد،  بزرگترین حرکت فرهنگی است که در کوتاه ترین زمان ممکن یک زن ایرانی به نمایش می گذارد و تبلیغ بزرگی برای حجاب است.

,

 

,

, ,

مشاور فرماندار بجنورد ادامه می دهد: رهبر معظم انقلاب همواره جوانان را در کنار تحصیل و تهذیب، به ورزش نیز توصیه کرده‌اند. ایشان با اشاره به اینکه خود را مقید به ورزش و کوهنوردی می‌دانند علاوه بر مردان، زن‌ها را نیز توصیه به ورزش می‌کنند و در این میان خانم‌هایی که با چادر مشکی کوهنوردی می‌کنند را تحسین کرده‌اند.

,

نجات پور اظهار می کند: برخلاف خیلی ها که چادر را دست و پا گیر می دانند، او چادر را ابزاری برای موفقیت و پیشرفتش می داند.

,

وی می گوید: زمانی که کوهنوردی را به عنوان ورزش انتخاب کردم، اولویتی که برای من وجود داشت همراه داشتن چادر بود. خیلی خوشحالم که در دل کوه ها می توانم الگوی خوبی برای جوانان باشم و تبلیغ خوبی باشد.

,

وی ادامه می دهد:  خیلی ها سوال می کنند چطور با چادر کوهنوردی می کنید و اینکه آیا چادر دست و پا گیر نیست؟ همیشه پاسخم به این افراد این است که من همیشه با چادر احساس غرور می کنم و همیشه برای من امنیت ایجاد کرده است.

,

 

,

, ,

این بانوی فعال اضافه می کند: وقتی دوستانم به کوه پیمایی های سراسری می روند و بانوی کوهنوردی را با چادر می بینند می گویند اولین کسی که در ذهنمان عبور می کند شما هستید و این را تاثیر گذاری حرکت خود می دانم.

,

نجات پور می گوید: خیلی از دختران جوان حجاب را مانع خیلی از فعالیت های حضور در اجتماع می دانند در حالی که من با توجه به تجربه شخصی خودم معقتد هستم که با حجاب می توان در هر فعالیتی موفق تر بود، در ورزش ، در فعالیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی هم حضور پیدا کرد و موفق بود.

,

وی ادامه داد: شخصی که آگاهانه حجاب را انتخاب می کند، فردی با اراده است و در هر شرایطی پایه ی اراده اش می ایستد.حجاب و عفاف بحثی است که نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی اجتماعی هم تاثیر گذار است و جامعه را از آسیب های اجتماعی دورمی کند.

,

 

,

, ,

نجات پور می گوید: زن زیبایی هایش را می تواند با علم، دانش، رفتار و متانتش به نمایش بگذارد، نیازی به جلوه گری با آرایش نیست، اما متاسفانه ارزش ها کمی برای جوانان امروز تغییر کرده است، که نیاز به حرکت فرهنگی عظیمی دارد.

,

وی می گوید: حجاب برای ما مانع وبازدارنده نیست و یک حالت امنیتی برای ما ایجاد می کند و می توان کار خوب انجام داد و تاثیر گذاری این کار خوب در جامعه خیلی بازخورد بهتری هم می تواند داشته باشد.

,

این بانوی محجبه بجنوردی خاطرنشان می کند: از کسانی  که در حوزه عفاف و حجاب کار فرهنگی انجام می دهند، تقاضا دارم  ورزش و حجاب را در اولویت قرار دهند چراکه این کار می تواند برای نسل جوان و جامعه که متاسفانه امروز در این زمینه با بحران مواجه هستیم راه گشا باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه