اخبار داغ

موافقت با پرداخت تسهیلات ریالی به پروژه راه آهن اسفراین- بجنورد/راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد در فاز تنفیذ

موافقت با پرداخت تسهیلات ریالی به پروژه راه آهن اسفراین- بجنورد/راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد در فاز تنفیذ
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی به تشریح روند اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد و موافقت هیات دولت با اختصاص تسهیلات به صورت ریالی برای ادامه اجرای آن همچنین تعیین تکلیف اجرای پروژه گرگان-بجنورد-مشهد پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علیرضا هنرور، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره روند اجرای پروژه راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد اظهار کرد: این پروژه در دو فاز شامل فاز یک مسیر جوین-اسفراین و فاز دو مسیر اسفراین-بجنورد در حال اجرا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی گفت: مسیر راه آهن جوین-اسفراین به طول 57 کیلومتر در دو قطعه در دست ساخت است که قطعه یک آن از سال 91 شروع شده و در حال حاضر نیز به 93 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات زیرسازی رسیده است.

وی افزود: قطعه دوم از مسیر راه آهن جوین-اسفراین نیز از سال 95 شروع شد که در حال حاضر به 32 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات زیرسازی رسیده است.

هنرور تصریح کرد: آنچه که در این دو قطعه تاکنون اجرایی شده است عملیات زیرسازی و ساخت تونل بوده اند.

وی همچنین درباره روند اجرای عملیات ساخت در فاز دوم این راه آهن در مسیر اسفراین-بجنورد نیز اظهار کرد: طول این مسیر 103 کیلومتر است که عملیات زیرسازی، روسازی، احداث ساختمان ایستگاه ها و ساخت دیگر ابنیه آن در طول این مسیر به اختصاص تسهیلات نیاز دارد که مصوب شده بود از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

وی گفت: با توجه به اینکه مصوب شده بود برای ساخت فاز دوم این پروژه ( مسیر اسفراین-بجنورد) تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به صورت ارزی به شرکت پیمانکار اعطا شود، اما شرکت پیمانکار به علت نوسانات نرخ ارز در کشور خواستار دریافت وام به صورت ریالی شده بود، بنابراین با پیگیری های انجام شده، نهاد ریاست جمهوری با اعطای تسهیلات به صورت ریالی به شرکت پیمانکار این قطعه موافقت کرد.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی اعلام کرد: در حال حاضر منتظر هستیم که با توجه به این مصوبه هیات دولت، این تسهیلات به صورت ریالی از محل صندوق توسعه ملی به شرکت پیمانکار پرداخت شود.

وی درباره تعیین تکلیف پروژه راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد نیز اظهار کرد: اواخر خرداد ماه امسال قرارداد اجرای این پروژه به طول 540 کیلومتر با یک شرکت چینی و شرکت سرمایه گذاری آستان قدس منعقد شد.

هنرور با بیان اینکه برای این پروژه باید هشت هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود، گفت: 85 درصد از این سرمایه گذاری توسط شرکت چینی و 15 درصد دیگر آن نیز توسط شرکت آستان قدس انجام خواهد شد.

در عین حال، وی تصریح کرد: وضعیت کنونی اجرای این پروژه در دوره تنفیذ به سر می برد تا در مدت شش ماه نحوه انجام عملیات و نحوه ورود سرمایه شرکت چینی به ایران تعیین تکلیف شود.

وی اعلام کرد: درصورتیکه این دوره شش ماهه تنفیذ به هر علتی باطل شود، قرارداد منعقد شده نیز قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با این وجود، شرکت آستان قدس خواستار شده است که در این دوره شش ماهه تنفیذ به این شرکت اجازه داده شود تا مقدمات آغاز کار از جمله تجهیز کارگاه، میخ کوبی و تهیه نقشه های ارزیابی در طول مسیر اجرای این پروژه را انجام دهد تا پروژه موجودیت پیدا کند.

وی یادآور شد: درصورتیکه عملیات اجرایی این پروژه راه آهن به صورت رسمی آغاز شود، این پروژه باید طی پنج سال به بهره برداری برسد.

هنرور در پاسخ به این سوال که احداث راه آهن در مسیر شهرستان شیروان چه سرنوشتی خواهد یافت؟ اعلام کرد: هر یک از دو پروژه راه آهن تشریح شده ( راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد و راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد ) زودتر به مسیر شهرستان شیروان برسند، ساخت راه آهن در این شهرستان نیز پیوست به آن پروژه خواهد شد تا تامین اعتبار شود.

انتهای پیام/

,

وی گفت: مسیر راه آهن جوین-اسفراین به طول 57 کیلومتر در دو قطعه در دست ساخت است که قطعه یک آن از سال 91 شروع شده و در حال حاضر نیز به 93 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات زیرسازی رسیده است.

,

وی افزود: قطعه دوم از مسیر راه آهن جوین-اسفراین نیز از سال 95 شروع شد که در حال حاضر به 32 درصد پیشرفت فیزیکی در عملیات زیرسازی رسیده است.

,

هنرور تصریح کرد: آنچه که در این دو قطعه تاکنون اجرایی شده است عملیات زیرسازی و ساخت تونل بوده اند.

,

وی همچنین درباره روند اجرای عملیات ساخت در فاز دوم این راه آهن در مسیر اسفراین-بجنورد نیز اظهار کرد: طول این مسیر 103 کیلومتر است که عملیات زیرسازی، روسازی، احداث ساختمان ایستگاه ها و ساخت دیگر ابنیه آن در طول این مسیر به اختصاص تسهیلات نیاز دارد که مصوب شده بود از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

,

وی گفت: با توجه به اینکه مصوب شده بود برای ساخت فاز دوم این پروژه ( مسیر اسفراین-بجنورد) تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به صورت ارزی به شرکت پیمانکار اعطا شود، اما شرکت پیمانکار به علت نوسانات نرخ ارز در کشور خواستار دریافت وام به صورت ریالی شده بود، بنابراین با پیگیری های انجام شده، نهاد ریاست جمهوری با اعطای تسهیلات به صورت ریالی به شرکت پیمانکار این قطعه موافقت کرد.

,

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی اعلام کرد: در حال حاضر منتظر هستیم که با توجه به این مصوبه هیات دولت، این تسهیلات به صورت ریالی از محل صندوق توسعه ملی به شرکت پیمانکار پرداخت شود.

,

وی درباره تعیین تکلیف پروژه راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد نیز اظهار کرد: اواخر خرداد ماه امسال قرارداد اجرای این پروژه به طول 540 کیلومتر با یک شرکت چینی و شرکت سرمایه گذاری آستان قدس منعقد شد.

,

هنرور با بیان اینکه برای این پروژه باید هشت هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شود، گفت: 85 درصد از این سرمایه گذاری توسط شرکت چینی و 15 درصد دیگر آن نیز توسط شرکت آستان قدس انجام خواهد شد.

,

در عین حال، وی تصریح کرد: وضعیت کنونی اجرای این پروژه در دوره تنفیذ به سر می برد تا در مدت شش ماه نحوه انجام عملیات و نحوه ورود سرمایه شرکت چینی به ایران تعیین تکلیف شود.

,

وی اعلام کرد: درصورتیکه این دوره شش ماهه تنفیذ به هر علتی باطل شود، قرارداد منعقد شده نیز قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

,

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با این وجود، شرکت آستان قدس خواستار شده است که در این دوره شش ماهه تنفیذ به این شرکت اجازه داده شود تا مقدمات آغاز کار از جمله تجهیز کارگاه، میخ کوبی و تهیه نقشه های ارزیابی در طول مسیر اجرای این پروژه را انجام دهد تا پروژه موجودیت پیدا کند.

,

وی یادآور شد: درصورتیکه عملیات اجرایی این پروژه راه آهن به صورت رسمی آغاز شود، این پروژه باید طی پنج سال به بهره برداری برسد.

,

هنرور در پاسخ به این سوال که احداث راه آهن در مسیر شهرستان شیروان چه سرنوشتی خواهد یافت؟ اعلام کرد: هر یک از دو پروژه راه آهن تشریح شده ( راه آهن جوین-اسفراین-بجنورد و راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد ) زودتر به مسیر شهرستان شیروان برسند، ساخت راه آهن در این شهرستان نیز پیوست به آن پروژه خواهد شد تا تامین اعتبار شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه