اخبار داغ

نکاتی مهم برای عبور از جاده های مرگ بوکان

نکاتی مهم برای عبور از جاده های مرگ بوکان
لازم است رانندگانی که قصد عبور از جاده های غیر استاندارد بوکان را دارند به مواردی در رانندگی خود توجه کنند تا به سلامت بتوانند تونل های مرگ بوکان را پشت سر بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  طی چند سال گذشته حوادث مختلف رانندگی درون و برون شهری بوکان سبب ایجاد خسارت های فراوان جانی و مادی به همشهریان و هموطنان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

موقعیت خاص جغرافیایی و حضور این شهر در شاه راه ارتباطی شمال غرب به غرب و جنوب کشور و همچنین همجواری با ۶ شهر، سبب شده راه های این شهر در طول شبانه روز و ایام سال داری ترددهای سنگین باشد که همین مهم در نهایت به علت نبود استاندرد های لازم جاده ای و رعایت نکردن ائین نامه های رانندگی توسط بعضی از رانندگان حوادث تلخ و دلخراشی را به بار اورده است.
به گفته رئیس پلیس بوکان تنها طی ۱۰۰ روز گذشته در جاده های مواصلاتی این شهر بیش از ۲۰۶ تصادف روی داده که در ان ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند که با احتساب مرگ ۳ نفر دیگر در جاده بوکان به سقز در روز یک شنبه ۱۶ تیر ماه این امار به ۱۶ نفر می رسد.
با نگاهی به این امار می توان دریافت که جاده های بوکان طی ۳ ماه نیم گدشته هر روز میزبان دو حادثه رانندگی بودند که تنها نباید عوامل فیزیکی و جاده ای را در این مهم مقصر دانست.
به گفته رئیس پلیس بوکان در تصادفات سه عامل جاده، انسان و وسیله نقلیه دخیل هستند که در بیشتر تصادفات منجر به فوت محورهای بوکان عامل انسانی دخیل بوده است.
با رانندگی در راه های برون شهری بوکان بویژه جاده بوکان به میاندواب تا شهر سیمنه و جاده بوکان به سقز و مهاباد به بوکان و همچنین بوکان به شاهیندژ کاملا می توان غیر استاندارد بودن این راه ها را نظاره کرد، جاده های کم عرض، بدون شانه خاکی و خط کشی های استاندارد که هر راننده نابلدی را برای عبور از انان با مشکلات عدیده ای رو به رو می کنند.
ولی همچنان که فرمانده نیروی انتظامی در نشست خبری تیر ماه خود با جراید و رسانه های بوکان عنوان کردند در تمامی این سوانح عوامل انسانی در صدر بوده که این مهم نشان می دهد رانندگان عبوری از جاده های مواصلاتی این شهرستان با نادیده گرفتن علایم هشدار و رانندگی چنین سوانح دلخراشی را به بار می اورند.
حال لازم است رانندگانی که قصد عبور از جاده های غیر استاندارد بوکان را دارند به موارد زیر در رانندگی خود توجه کنند تا به سلامت بتوانند تونل های مرگ بوکان را پشت سر بگذارند.
۱. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات، کلاج گرفتن قبل از ترمز کردن در دنده‌های بالاتر از یک در جاده های مواصلاتی این شهرستان هست. این کار باعث شتاب گرفتن می‌شود و باعث می‌شود خودرو دیرتر توقف نماید.
۲٫ در سرعت بالاتر از ۵۰_۶۰ کیلومتر اگر ترمز خیلی شدید فشار دهید امکان قفل شدن لاستیک‌ها وجود دارد. پس ترمز رو چند بار گرفته و رها کنید.
۳. برای متوقف کردن یا کم کردن ناگهانی سرعت خودرو، دنده معکوس خیلی می‌تواند مفید باشد.
۴٫ هیچ‌گاه موقع نزدیک شدن به مقصد از دقت خود کم نکنید.
۵٫ وقتی ترمز می‌گیرید (مخصوصاً برای ماشین‌های دارای Abs و مخصوصاً هنگام بارندگی) به‌وسیله آینه حواستان به ماشین‌های عقبی باشد چون امکان دارد آن‌ها نتوانند به‌خوبی شما ترمز کنند یا شاید نمی‌دانند که باید ترمز کنند.
۷٫ هیچ‌وقت هنگامی‌که به‌شدت عصبانی هستید (مثلاً باکسی حضوری یا تلفنی دعوا کرده‌اید یا هر مورد دیگری) بلافاصله پشت فرمان ماشین نشینید.
۱۰٫ وقتی با سرعت‌بالا رانندگی می‌کنید هرچقدر هم که حرفه‌ای هستید فرمان خودرو رو دودستی بگیرید.
۱۱٫ همیشه به فکر حرکت بعدی باشید.
۱۲٫ وارد شدن به شانه خاکی جاده با سرعت‌بالا=انحراف و چپ شدن خودرو.
۱۳٫ بطری آب، آچار، قفل فرمان یا هر چیز دیگر رو طوری در ماشین بگذارید که امکان افتادنش زیر پای راننده نباشد، چون ممکن است ناگهان به زیر پدال ترمز برود و وقتی‌که نیاز به ترمز کردن دارید نتوانید ترمز کنید.
۱۴٫ در رانندگی احتیاط همیشه شرط عقل است، هیچ‌گاه کسی که از شما سبقت می‌گیرد را به دید دشمن نگاه نکنید و در رانندگی هیچ‌گاه عجول نباشید.(یافته)
۱۵٫ توجه کامل به علایم عمودی و افقی نصب شده در جاده ها و رعایت قانون در رانندگی
امید است رانندگان عبوری از جاده های بوکان با رعایت کردن این موارد به سلامت به مقصد برسند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه