اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

نسبت به بیانیه اتحادیه اروپا ذوق زده نشویم/ با کشورهای غربی تعامل کنیم،اعتماد نکنیم

نسبت به بیانیه اتحادیه اروپا ذوق زده نشویم/ با کشورهای غربی تعامل کنیم،اعتماد نکنیم
نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت:در فضای مذاکرات و منافع جمهوری اسلامی ایران ما به هیچ کس به خصوص غربی ها نباید اعتماد کنیم؛باید مذاکره و تعامل داشته باشیم از ظرفیت هایی که وجود دارد حداکثر استفاده را به نفع کشور ایران ببریم اما در هیچ موضوعی نباید به آنها خوش بین بود و بر اساس خوش بینی با آنها تعامل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان،پیرامون بیانیه اتحادیه اروپا اظهار کرد:ضمن اینکه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا دارای نقاط مثبتی نیز است اما اتحادیه اروپا بهتر از این می‌توانست عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: اکنون آنچه مهم است این بوده که مسئولان ما به این بیاینه قانع نباشند و محکم ابراز نارضایتی خود را نسبت به آنچه که باید در بیانیه اتحادیه اروپا عنوان می‌شد و اکنون نیست ابراز کنند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تیترهای برخی از رسانه های نزدیک به دولت، بیان کرد: رسانه های داخلی نیز باید حتما توجه داشته باشند که از این بیانیه و بسته پیشنهادی اروپا ذوق زده نشوند و سطح توقعات جمهوری اسلامی ایران را پایین نیاورند.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد:اکنون تحریم ها ادامه داشته و بحث هسته ای نیز با محدودیت های شدیدی رو به رو است اگر بنا باشد که در بحث هسته ای محدودیت گذشته را داشته باشیم،باید تمام تحریم هایی که آمریکا می‌خواهد انجام دهد را نادیده بگیریم و سطح توقع  کشور خود را بالا ببریم.

,

 

,

وی عنوان کرد:گاها برخی رسانه هایی که طرفداران دولت اند در بیان اخبار به گونه ای تیتر می‌زنند که حاکی از نگاه مثبت به بسته پیشنهادی اروپا است؛ اینگونه تیترها نشان از پیامهای مثبت بوده که بسیار خطرناک است.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت:همه جریانهای سیاسی باید یکدست اعلام کنیم که این بیانیه و بسته پیشنهادی کافی نیست؛ نه اینکه به گونه ای برخورد کنیم که احساس شود ذوق زده شده ایم.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: متاسفانه قبل و در طول فرایند برجام ذوق زدگی هایی انجام شد که آمریکایی ها نیز از آن خیلی خوب از آن استفاده کردند و اینگونه آمریکا برداشت کرد که جریانهای سیاسی داخلی ایران خیلی مشتاق هستند که سریع این توافق انجام بگیرد آن روز این ذوق زدگی برخی ها پیام بدی به آمریکایی ها داد.

,

 

,

وی اظهار کرد: اکنون اگر ما از بسته پیشنهادی اروپا ذوق زده شویم و آنها احساس کنند که بخشی از بدنه ایران و جریانهای سیاسی دنبال این هستند که توافق بد، بهتر از هر توافقی است یقینا از فرصت به نفع خود استفاده کرده که این به ضرر ما است.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:اکنون باید همه مطالبه گر بوده و  از اتحادیه اروپا توقع داشته باشند حتی روزنامه هایی که نزدیک به دولت هستند اصلا نباید نسبت به این بسته ای که هزار عیب و نقص دارد ذوق زده شوند چراکه این پیام بسیار بدی دارد.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی گفت:اکنون خیلی نرم صحبت کردن،قانع شدن و فقط نقاط مثبت بسته پیشنهادی را دیدن و به مردم متذکر شدن، اصلا به نفع جمهوری اسلامی ایران و مردم نیست؛هر چه مطالبه گری و توقع ما همانگونه که بالا است ادامه داشته باشد بهتر خواهیم توانست امیتاز بگیریم و گرنه اروپایی ها هم وفادار نخواهند بود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد:آن مسائلی که مقام معظم رهبری درباره اتحادیه اروپا فرمودند و خواستند که اروپا تضمین و رعایت کند تیم هسته ای نیز باید بر آنها تأکید داشته و محکم ایستادگی کنند؛ حتی بدنه سیاسی که نزدیک به دولت هستند باید صحبتهای مقام معظم رهبری درباره تضمین از سوی اروپا را فریاد بزنند و بخواهند که درخواستها و نکات مورد نظر رهبر انجام شود چراکه این پیام بسیار قدرتمند خواهد بود.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:اما اگر اروپایی ها احساس کنند یکسری جریان‌های سیاسی در داخل کشور نیاز به اینها دارند به حداقل ها دولت ایران را راضی خواهند کرد و فردا نیز به همین صحبت های خود عمل نخواهند کرد.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی بیان کرد:در فضای مذاکرات و منافع جمهوری اسلامی ایران ما به هیچ کس به خصوص غربی ها نباید اعتماد کنیم؛باید مذاکره و تعامل داشته باشیم از ظرفیت هایی که وجود دارد حداکثر استفاده را به نفع کشور ایران ببریم اما در هیچ موضوعی نباید به آنها خوش بین بود و بر اساس خوش بینی با آنها تعامل کنیم.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر قراردادی هم با کشورهای غربی می‌بندیم باید مد نظر باشد که خیلی ذوق زده نشویم و دست و پای خود را گم نکنیم؛ دقت شود مثل اتفاقاتی که در برجام افتاد دیگر در مورد با اروپا تکرار نشود.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های رئیس جمهور درباره بیانیه اتحادیه اروپا، تصریح کرد: صحبت های رئیس جمهور درباره اینکه بسته پیشنهادی اروپا را مایوس کننده خواند بسیار خوب،سنجیده و بجا بود.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: اما در این میان برخی از رسانه های وابسته به دولت نسبت به این بسته پیشنهادی تیترهایی زدند که نشان از ذوق زدگی آنها داشت در صورتی که اینها باید به رئیس جمهور کمک کنند، مطالبه گر باشند و سطح توقعات دولت را بالا ببرند.

,

 

,

وی تصریح کرد:ظاهرا اینگونه به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا نیز  به شدت نیاز به نگه داشتن برجام دارد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت:اظهارات رئیس جمهور درباره بحث اینکه اگر ما نفت صادرنکنیم طبیعتا منطقه دچار بحران خواهد شد و بقیه کشورها نیز معلوم نیست که نفت صادر کنند یا نه، اظهارات بسیار خوبی بوده  و تهدید تو خالی نبوده است.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: اگر اینگونه شرایطی پیش بیاید که ایران و سایر کشورها نفت صادر نکنند خود غربی ها،چینی ها، روسها و اروپایی ها می‌داند که چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ بیان اظهارات رئیس جمهور قبل از ارائه بسته پیشنهادی اروپا کار بسیار خوبی بوده است و فضای بین المللی را متاثر می‌کند.

,

 

,

وی بیان کرد:کشورهای غربی باید بدانند شرایط به گونه ای نیست که یک طرف هر چه بخواهد ظلم انجام دهد و بقیه نیز این ظلم را بپذیرند و هیچ مشکلی با بی قانونی ها نداشته باشند بر این اساس صحبت رئیس جمهور بسیار خوب و سنجیده بود و جای تقدیر دارد؛ با زور گویان باید همین گونه صحبت کرد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به FATF عنوان کرد: خود FATF معاهده نیست که برخی به اشتباه گمان می‌کنند معاهده است؛ FATF یک همکاری جمعی است که در برخی از کشورها انجام می‌شود و عمده کشورها عضو آن هستند در واقع آن مسائلی را که کشورهای عضو می‌خواهند را مراعات می‌کنند؛ FATF یکسری مضراتی داشته و یکسری فوایدی، اما اکنون از دیدگاه من FATF یک بحثی است که مربوط به مجموعه نظام است و باید مجموعه نظام نسبت به آن تصمیم بگیرد که طبیعتا سخن و حرف مقام معظم رهبری در این مورد فصل الخطاب است.

,

 

,

حجت الاسلام عبادی گفت:اگر بنا باشد تحریم ها ادامه داشته باشد و ما FATF را هم امضا کنیم به ضرر ما است اما اگر قرار باشد تحریمی نباشد و مبادلات بانکی داشته باشیم آن موقع می‌توان در مورد اینکه ما جنبه های FATF را رعایت کنیم یا نکنیم بحث شود؛ اما اگر تحریم و تحریم بانکی باشیم و بخواهیم FATF را رعایت کنیم یقینا اصلا به صلاح نیست، در نهایت باید همه مسئولان به دستور مقام معظم رهبری در این زمینه توجه و از آن اطاعت کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه