اخبار داغ

داغ سرما بر پیشانی دیار قومس/ خسارت سرمازدگی به باغداران پرداخت نشد

داغ سرما بر پیشانی دیار قومس/ خسارت سرمازدگی به باغداران پرداخت نشد
با گذشت چندماه از فصل سرما و وارد شدن خسارات به باغات استان سمنان هنوز اعتباری برای پرداخت خسارت سرمازدگی به باغداران پرداخت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جبهه هوای سرد در واپسین روزهای فروردین ماه سالجاری در اکثر استان های کشور از جمله استان سمنان محصولات کشاورزی را دچار خسارت فراوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بر اثر وقوع پدیده بی نظیر در این فصل سال بیش از ۲۰۰ هکتار از باغات استان سمنان به ویژه در مناطق مرز شمالی دچار سرما زدگی شد.

,

سرمازدگی 100 درصدی محصولات در فروردین ماه

, سرمازدگی , 100 درصدی محصولات در فروردین ماه,

رضا صحرایی یکی از کشاورزان منطقه مجن که دارای ۱۸ هکتار باغ می باشد، گفت: در باغ من درختان زردآلو، گیلاس، گردو و هلو وجود دارد که سرمای امسال ۱۰۰ درصد محصولات را از بین برده است.

,

این کشاورز مجنی در خصوصی پرداخت خسارت سرما زدگی اظهار کرد: بازرسی ها توسط کارشناسان در خصوص میزان خسارت دیدگی صورت گرفت، درخواست خسارت هم داده ایم ولی تا کنون خبری از پرداخت ها نشده است.

,

وی با اشاره به تعرفه های پایین بیمه کشاورزی افزود:۸۰ درصد کشاورزان محصولاتشان را بیمه نمی کنند چراکه شاخص هایی که باید در بحث خسارت پرداخت شود، مقرون به صرفه نیست.

,

بیمه محصولات ایران به درستی مدیریت نمی شود

, بیمه محصولات ایران به درستی مدیریت نمی شود,

حسین علیخانی از دیگر کشاورزان منطقه مجن که دارای ۵۵ هکتار باغ است با بیان اینکه سرمای امسال تمام محصولات کشاورزی را از بین برده است گفت: بیمه محصولات کشاورزی ایران مدیریت درستی ندارد.

,

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه نگهداری از باغات و مواردی اعم از کود، سم، آبیاری،‌ وجین و... باید سرموقع انجام شود ولی تا کنون با وجود برآوردها، خبری از پرداخت خسارت نشده است.

,

خسارت سرمازدگی امسال ۴۱۶ میلیارد تومان برآورد شده است

, خسارت سرمازدگی امسال ۴۱۶ میلیارد تومان برآورد شده است,

لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان در خصوص میزان خسارت سرمازدگی سالجاری گفت: سرما زدگی امسال حدود ۴۱۶ میلیار تومان خسارت به محصولات کشاورزی وارد کرد.

,

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار هکتار از باغات استان به ویژه در مناطق شمالی همه شهرستانها دچار خسارت شدند، افزود: سرمای دیررس بهاره در سالجاری و رسیدن دمای هوا به منهای ۷ درجه در مناطق مجن، دیباج و شهمیرزاد باعث از بین رفتن کامل محصولات سردسیری شد.

,

وی در خصوص علت عدم پرداخت خسارت به کشاورزان تا کنون، گفت: رئیس ستاد بحران کشور با سفر به سمنان از نزدیک باغات و محصولات سرما زده را بازدید کرد.

,

رضایی بیان کرد: گزارش خسارت دیدگی محصولات کشاورزی به همه مراجع زیربط اعم از مدیریت بحران استانداری سمنان، مدیریت بحران کشور و... ارسال شد ولی تاکنون هیچ تسهیلات خاصی در این زمینه وارد استان نشده است.

,

تامین تسهیلات منوط به تصویب هیات وزیران است

, تامین تسهیلات منوط به تصویب هیات وزیران است,

ایرج رئیسیان مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص نتیجه ی تامین تسهیلات برای پرداخت خسارت به کشاورزان، گفت: پیگیری در خصوص برآورد خسارت های ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی انجام و پیشنهادهایی نیز از طریق وزارت کشور به هیات دولت شده است.

,

وی با بیان اینکه تاکنون این پیشنهاد ها به نتیجه نرسیده است، بیان کرد: پیگیر این موضوع هستیم ونحوه ی تامین تسهیلات منوط به مصوبه ی هیات دولت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه