اخبار داغ

قصه پرغصه خشکسالی هر روز بحرانی تر از دیروز؛

کم آبی چه بر سر روستاهای ییلاقی استان یزد خواهد آورد؟

کم آبی چه بر سر روستاهای ییلاقی استان یزد خواهد آورد؟
مردم و روستائیان تفتی تا کی باید هر روز شامل کم شدن آب و خشکسالی روز افزون باشند؟روستای های ییلاقی تفت مانند ده بالا، طزرجان و سانیج تا کی می توانند بار جمعیتی گردشگری استان یزد را تحمل کنند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گنقل از خبرنگار صبح تفت، امروزه صنعت گردشگری با گردش مالی بسیار بالا بعد از صنایعی همچون نفت و خودروسازی  توانسته است خود را به عنوان صنعت هزاره سوم معرفی کند و این نوید را به کشورهای در حال توسعه بدهد که با تمرکز بر روی این صنعت می توانند چرخ اقتصاد خود را بچرخانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,

در این میان شهرستان تفت به علت قرارگیری در منطقه ای خوش آب و هوا با داشتن روستاهای متعدد ییلاقی به عنوان یکی از گردش پذیر ترین شهرستان تفت های استان یزد شناخته می شود.

,

فاصله کم تفت تا مرکز استان و هوای گرم یزد در فصل تابستان، این شهرستان تفت را در ایام تعطیل با خیل عظیمی از مسافران مواجه کرده است.

,

متاسفانه از یک طرف، گسترده جغرافیایی عظیم و از طرفی دیگر نبود زیرساخت های لازم گردشگری در تفت این شهرستان را در ایام تعطیل با مشکلات عدیده ای رو برو می کند.

,

 

,

نبود جاده های ایمن

, نبود جاده های ایمن, نبود جاده های ایمن,

کوهستانی بودن مسیر مناطق ییلاقی شهرستان تفت، یک طرفه بودن جاده و فرسوده بودن آسفالت و زیر سازی های نامناسب مسیر های ترددی شهرستان تفت،علاوه بر ایجاد ترافیک های سنگین، حوادث و اتفاقات ناگواری را پدید آورده است.

,

نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل جاده ای ظرفیت گردشگری تفت را متزلزل کرده است و مسافران و گردشگران با دلهره و نگرانی مسیرهای مواصلاتی تفت را برای مقصد طی می کنند.

,

 

,

بحران آب

, بحران آب, بحران آب,

جمعیت شناور نزدیک به 100 هزارنفری تفت در ایام تعطیلات، بار سنگینی را بر دوش این شهرستان بویژه در حوزه آبرسانی تحمیل می کند؛60 درصد از جمعیت ثابت شهرستان تفت در مناطق روستایی ساکن است و بیش از 70 درصد آب مورد نیاز مناطق روستایی شهرستان تفت به آبدهی قنوات بستگی دارد.

,

جمعیت شناور تفت در کنار حضور گسترده مسافران بویژه در مناطق روستایی، شهرستان تفت را با بحران نبود آب مواجه کرده است؛ وضعیت بحرانی آب در شهرستان تفت روز به روز وخیم تر شده و مشخص نیست برای حل این بحران چه راهکاری پیش بینی و عملی شده است.

,

 

,

 

,

سرانجام کم آبی تفت به کجا خواهید رسید؟

, سرانجام کم آبی تفت به کجا خواهید رسید؟, سرانجام کم آبی تفت به کجا خواهید رسید؟,

اینکه کم آبی یک معضل مهم و حیاتی در شهرستان تفت بویژه مناطق روستایی است که روز به روز بحرانی تر می شود، مشکلی است که بارها و بارها و به شکل های مختلف بیان شده است؛ اما راه حل قطعی بحران چیست؟ مردم و روستائیان تفتی تا کی باید هر روز شامل کم شدن آب و خشکسالی روز افزون باشند؟روستای های ییلاقی تفت مانند ده بالا، طزرجان و سانیج تا کی می توانند بار جمعیتی گردشگری استان یزد را تحمل کنند؟

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه