اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان:

آبهای زیرزمینی در دشت ابهر سالانه یک متر و ۴۰ سانتی‌متر افت می‌کند/ توسعه کشت محصولات پرآب‌بر توسط کشاورزان بدون برنامه‌ریزی

آبهای زیرزمینی در دشت ابهر سالانه یک متر و ۴۰ سانتی‌متر افت می‌کند/ توسعه کشت محصولات پرآب‌بر توسط کشاورزان بدون برنامه‌ریزی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به افت شدید آبهای زیرزمینی در دشت ابهر گفت: آبهای زیرزمینی در دشت ابهر سالانه یک متر و 40 سانتی‌متر افت می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضا‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه وقتی وارد بازار محصولات کشاورزی می‌شوی به هیچ عنوان احساس نمی‌کنید که در کشوری هستید که کمبود آب است اظهار کرد: هیچ تفاوتی به حال کشاورزان نمی‌کند و کشاورزان همانند سالهای پر آب به کشاورزی خودشان ادامه می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: باید خودمان را با طبیعت سازگار کنیم و باید با شرایط کم آبی خودمان را سازگار کنیم و نمی‌توانیم به این امر مهم بی‌توجه باشیم.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه در زنجان به طور متوسط در استان زنجان 77 سانتی‌متر تراز آب‌های زیر‌زمینی افت می‌کند بیان کرد: در برخی از دشت‌ها مانند ابهر یک مترو 40 سانتی‌متر افت آب‌های زیرزمینی را داریم.

,

وی عنوان کرد: بحرانی‌ترین دشت استان زنجان دشت ابهر بوده و بیشترین فشار و برداشت از آبهای زیر‌زمینی نیز در دشت ابهر اتفاق می‌افتد.

,

رضا‌پور با بیان اینکه با اشاره به کشت محصولات کشاورزی آب‌بر افزود: در هر یک کیلوگرم هندوانه 500 لیتر آب مصرف می‌شود و این اندازه گیری براساس آمار فائو بوده و در حالی که سازمان جهاد کشاورزی 286 لیتر عنوان می‌کند.

,

وی بیان کرد: برای تولید یک کیلوگرم برنج نیز 4 هزار لیتر آب مصرف می‌شود و برای تولید یک کیلوگرم گوشت قرمز نیاز به 15 هزار لیتر آب است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه واردات گوشت دام با وجود بحرانی بودن آب به صرفه است افزود: با این حال ما بیشتر به سراغ توسعه این نوع اشتغال در استان می‌رویم.

,

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در بحرانی‌ترین دشت‌های استان وجود دارد بیان کرد: کسی هم نمی‌تواند جلو این فعالیت‌ها را بگیرد.

,

رضا‌پور عنوان کرد: با بد مصرفی که ما در آب داریم محصولات پرمصرف آب‌ را بدون هیچ حساب و کتاب کشت می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه هر قدر کشاورز در توان دارد می‌کارد و نتیجه آن نیز این می‌شود که کشت هندوانه به قدری می‌شود که به عنوان بزرگترین صادر کننده هندوانه در دنیا مطرح می‌شویم خاطر نشان کرد: کشوری که منابع آبی آن مشکل دارد با بسته‌های هندوانه به سایر کشورها آب صادر می‌کند.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان به کشت گوجه فرنگی به صورت فله‌ای نیز اشاره کرد و افزود: مشاهده گوجه فرنگی‌هایی که به صورت فله‌ای در کامیون‌ها بارگیری شده قطعا به ‌بی‌ارزش بودن آن پی برده می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: ریشه این موضوعات به مجانی بودن آب در کشور برمی‌گردد و این بزرگترین مشکل کشور است و هیچ کس هم نمی‌خواهد این مشکل را حل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه