اخبار داغ

وقتی حجاب محدودیت نیست؛

حجاب افتخاری برای ورزشکاران استان زنجان/ بانوان زنجانی با حجاب برتر در عرصه های ملی و بین المللی می درخشند

حجاب افتخاری برای ورزشکاران استان زنجان/ بانوان زنجانی با حجاب برتر در عرصه های ملی و بین المللی می درخشند
ورزشکار زن استان زنجان با انتخاب حجاب برتر در میادین مختلف ملی و بین المللی خوش درخشیده و افتخارات بزرگی را برای استان رقم زده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش موج رسا; 21 تیرماه مصادف با روز عفاف و حجاب است،اما یکی از محل های بروز و ظهور حجاب،زنان مسلمان ورزشکارهستند،برجسته شدن موضوع «حجاب» در بزرگترین رویداد ورزشی جهان و المپپیک توسط رسانه‌های غربی را می‌توان نقطه عطفی برای مقابله با اسلام‌ستیزها دانست که حجاب را محدود کننده زن مسلمان از فعالیت‌های اجتماعی معرفی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

عرصه‌های بین‌المللی فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و سیاسی میدان نمایش دین و فرهنگ کشورهای مختلف است و البته حضور زنان در این عرصه می‌تواند گویای بسیاری از ارزش‌های حاکم بر جامعه خود باشد، به‌طوری‌که حجاب زن مسلمان، نماد اسلام و به‌تبع آن نماد و پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

,

یکی از زیباترین، مهیج‌ترین و اثرگذارترین عرصه‌های بین‌المللی، میدان رقابت‌های ورزشی است که زنان محجبه ایرانی توانسته‌اند با حضور مقتدرانه خود در زمینه های مختلف ورزشی پیام اقتدار، استقلال و آزادی زنان مسلمان را که حیا را با هویت خود گره‌زده‌اند به جهانیان عرضه می‌کنند.

,

 

,

*حجاب گزینه اولم است

, *حجاب گزینه اولم است,

ماهرخ پرویزی از مربیان ورزش تکواندوی زنجان نیز در این زمینه اظهار داشت:در مسابقات برون مرزی رعایت حجاب حرف اول را می زند چرا که ورزشکاران به عنوان الگوی جامعه هستند.
وی با بیان اینکه ورزش و حجاب در هم ادغام شده و مکمل هم هستند،افزود: ورزش تکواندو در زنجان منتسب به شهید عطایی است و برای ادامه راه این شهید باید حجاب اسلامی را رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه ورزشکاران استان زنجان دارای برنز و طلای آسیا در این رشته هستند، ادامه داد: یکی از بانوان به ارودی تیم ملی دعوت شده است. 
این ورزشکار زنجانی خاطرنشان کرد: از سال ۷۴ در ورزش تکواندو فعالیت میکنم و تلاش کرده ام به ورزشکاران نیز توصیه هایی در خصوص حجاب داشته باشم.
پرویزی افزود: ما باید نام شهدا را زنده نگه داشته و دنباله رو راه شهدا باشیم.
فاطمه مهدیخانی از دیگر ورزشکاران موفق زنجان در رشته تیراندازی است که معتقد است در ۱۲ سال فعالیت خود در این رشته همواره در میادین با حجاب اسلامی فعالیت کرده است.

,
,
,
,
,
,

 

,

*هیچ محدودیتی بین حجاب و ورزش وجود ندارد
وی گفت: هیچ محدودیتی بین حجاب و ورزش وجود ندارد و ورزشکاران بانو می توانند به راحتی با حجاب اسلامی در میادین ورزشی حضور یابند.
این مربی ورزشی بیان داشت: توصیه می کنم ورزشکارانی که وارد این رشته می شوند در میادین بین المللی هم از حجاب دفاع کنند.
مهدیخانی افزود: در مسابقات استانی و شهرستانی همواره مقام اول را داشته و در مسابقات بسیج کشوری مقام سوم را کسب کرده ام.
لیلا فخیم زاده از ورزشکاران موفق استان زنجان نیز با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله خود در رشته والیبال،اظهار داشت: در دسته یک زنجان قهرمان شده و به سوپرلیگ راه یافتیم.

, *هیچ محدودیتی بین حجاب و ورزش وجود ندارد,
,
,
,
,

 

,

*تلاش کرده ام برای شاگردان خود در حجاب الگو باشم
وی گفت: به اردوی تیم ملی نیز دعوت شدم.
این ورزشکار زنجانی افزود: برای بانوان، ورزش با حجاب اگرچه سخت است اما حجاب محدودیتی ندارد و تلاش کرده ام برای شاگردان خود در حجاب الگو باشم.
وی ادامه داد: اخلاق در ورزش حرف اول را می زند و باید با رعایت حجاب اسلامی الگوی سایرین باشیم.

, *تلاش کرده ام برای شاگردان خود در حجاب الگو باشم,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه