اخبار داغ

نماینده سابق مجلس در گفت و گو با دانا؛

وزارت خارجه باید به مجلس و نمایندگان پاسخ دهد/ هلند در جنایت منافقین علیه حزب جمهوری اسلامی ایران سهیم است

وزارت خارجه باید به مجلس و نمایندگان پاسخ دهد/ هلند در جنایت منافقین علیه حزب جمهوری اسلامی ایران سهیم است
نماینده سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: در قضیه اخراج 2 تن از دیپلمات های ایرانی نشان داد مواضع خصمانه ای علیه ایران دارد.
[

عوض حیدرپور، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن محکوم کردن اقدام خصمانه دولت هلند در اخراج 2 دیپلمات ایرانی، اظهار داشت: ما معتقدیم که وزارت خارجه باید مقتدر عمل کند؛ دلیلی هم وجود ندارد که نمایندگان سیاسی ما را از کشورشان اخراج کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه این خبر 20 روز بعد از واقعه رسانه ای شد و دستگاه دیپلماسی ما در این قضیه چراغ خاموش عمل کرد، همچنین عمل متقابلی انجام ندادند، در صورتی که ما معتقدیم باید مقابله به مثل شود و 2 تن از دیپلمات های هلند از ایران اخراج شوند تا بفهمند که اگر بخواهند با دیپلمات های ما اینگونه برخورد کنند با دیپلمات آنان مقابله به مثل خواهد شد.

,

 

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به ضعف دستگاه دیپلماسی در جواب اینگونه اتفاقات، گقت: عمل متقابل یک رسم رایج در سطح روابط بین الملل و مجامع بین المللی است و لذا ما معتقد هستیم وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در این اتفاق کوتاهی کرده است و باید محکم تر برخورد کند.

,

 

,

مجلس پاسخ اقدامات خصمانه هلند را می دهد

, مجلس پاسخ اقدامات خصمانه هلند را می دهد,

عوض حیدرپور بیان داشت: قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجه مجلس در رابطه با این موضوع جلساتی را برگزار خواهد کرد و موضوع را بررسی می کند.

,

 

,

وزارت خارجه باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد

, وزارت خارجه باید به نمایندگان مجلس پاسخگو باشد,

وی خاطر نشان کرد: ظاهراً یکی از 2 نفری که در هلند کشته شد عامل حمله و انفجار حزب جمهوری اسلامی در دهه 60 بود که 80 نفر از رهبران و متفکران از جمله شهید بشهتی را شهید کرد.

,

 

,

  عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: جای این سوال باقی است که در این 20 سال "کلاهی" عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی، در هلند چه میکرده و چرا کشور هلند به او پناهندگی داده و چرا وی را تسلیم ما نکرده است؟

,

 

,

حیدرپور در پایان تصریح کرد: در جنایتی که در حزب جمهوری اسلامی ایران به دست منافقین صورت گرفت، هلند هم سهیم و شریک است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه