اخبار داغ

مسئول کانون جوانان دفتر آستان قدس رضوی در استان یزد:

یزد؛صحن مجازی دارالعباده حرم رضوی /پاسخ به شایعات درخصوص هزینه های مالی

یزد؛صحن مجازی دارالعباده حرم رضوی /پاسخ به شایعات درخصوص هزینه های مالی
مهدوی گفت: استان یزد مفتخر است که صحن مجازی دارالعباده حرم رضوی است و هرسال درزمینه کیفیت برگزاری این مراسم در جایگاه اول تا سوم کشور قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد مسئول کانون جوانان دفتر آستان قدس رضوی در استان یزد در مصاحبه با یزدرسا؛ به برگزاری یازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان خبر داد و گفت: یازده سال پیش برای اولین بار جشن زیر سایه خورشید در یزد برگزار شد و با مشارکت مردم توانستیم آن را 10 دوره برگزار کنیم و انشالله امسال هم برای دوره یازدهم این مراسم را در استان برگزار خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, یزدرسا,

مهدوی نژاد جشنواره زیر سایه خورشید را بزرگ‌ترین جشنواره بین‌المللی پس از  سوگواره های جهانی یعنی عاشورا و اربعین دانست و اظهار داشت: این جشن در ۱۷ کشور دنیا و ۴۲۳ شهرستان از ایران اسلامی برگزار می شود که بیش از 3هزار تشکل مردمی درکشور در برگزاری آن مشارکت دارند.

,

وی تصریح کرد: در سراسر کشور ۲۰ هزار جوان مسئول برگزاری این جشن بوده و از سوی آستان قدس رضوی نیز ۲۵۰ خادم و ۱۰۰ مبلغ برای شرکت در این جشن‌ ساماندهی می شوند البته  در استان یزد مسئولیت برگزاری این مراسم معنوی بر عهده هیئت انصار ولایت یزد بوده که با مشارکت مردم و برخی تشکل ها انجام می شود.

,

مسئول هیئت انصار ولایت یزد در خصوص اهداف برگزاری این جشن گفت: یکی از اهدافمان  این است که  با ایجاد حال و هوای حرم رضوی در شهرها باورهای مردم را تعمیق بخشیم چرا که این جشنواره کاملاً مردمی بوده و بیش از ۳ هزار نفر در استان با نیت خالصانه و بدون کوچکترین چشم داشت مادی و به صورت رایگان در اجرای برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید فعالیت می‌کنند.

,

وی ایجاد صحن های مجازی حرم رضوی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و اظهار داشت: استان یزد مفتخر است که صحن مجازی دارالعباده حرم رضوی  است و هرسال درزمینه کیفیت برگزاری این مراسم  در جایگاه اول تا سوم کشور قرار دارد.

,

مهدوی‌نژاد مهمترین هدف برگزاری جشنوراه زیر سایه خورشید را خدمت‌رسانی به محرومین عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این جشن توسط تشکل های خودجوش مردمی برگزار شده و می توان گفت مردمی‌ترین حرکت فرهنگی و مذهبی در کشور به شمار میرود.

,

مسئول کانون جوانان دفتر آستان قدس رضوی در استان همچنین  از ثبت جهانی جشنواره زیر سایه خورشید در آینده ای نزدیک خبر داد و ابراز داشت: انشاالله به زودی شاهد برپایی جشنواره در سطح بین‌المللی خواهیم بود.

,

مسئول هیئت انصار ولایت یزد در بخش دیگری از سخنانش ثبت جهانی یزد را فرصتی مناسب برای صدور فرهنگ غنی دارالعباده به سراسر جهان دانست و گفت: ثبت جهانی یزد ظرفیتی عظیم را به وجود آورده  تا بتوانیم معرفی دقیقی از فرهنگ و آداب‌ورسوم یزد به جهانیان داشته باشیم.

,

مهدوی نژاد در پاسخ به شایعات هرساله در زمینه هزینه های برگزاری جشن زیر سایه خورشید هم اظهار داشت: هزینه های برگزاری این جشن با برخی فعالیت های دیگر قابل قیاس نیست به دلیل اینکه تمام نیروی انسانی ما رایگان خدمت می کنند هزینه های ما بسیار کاهش پیدا می کند سرجمع هزینه های ما 200 میلیون تومان است که نیمی از ان توسط مردم پرداخت شده و نیم دیگر توسط ارگان ها و سازمان ها تامین می شود الیته تنها یک سوم این مبلغ نقدی بوده و مابقی به صورت خدمات و امکانات است.

,

وی درپایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز 150 میلیون تومان برای برگزاری این جشن هزینه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه