اخبار داغ

بانوی طلایی کونگ‎فو ایران:

می خواهم حجاب زن ایرانی را به دنیا نشان دهم/ گرجستانی‌ها از حجابم استقبال کردند

می خواهم حجاب زن ایرانی را به دنیا نشان دهم/ گرجستانی‌ها از حجابم استقبال کردند
دارنده مدال طلای مسابقات بین المللی کونگ فو تفلیس گرجستان گفت:نمی‎گویم که با پوشیدن زیر مقعنه، مقعنه و کلاه روی هم گرمم نمی شود اما چون باور دارم که فقط باید نماینده دختران و زنان با حجاب کشورم باشم و به عنوان یک زن ایرانی حجاب کشورم را به دنیا نشان دهم ، تمام این گرما را به جان می‎خرم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، زمستان امسال بود که یک بانوی با حجاب اردبیلی در مسابقات بین المللی کونگ فو تفلیس گرجستان مدال طلا را به گردن آویخت و با افتخار پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورد؛ هنوز هم شیرینی این لحظات را می شود از لبخند گوشه لبش به خوبی دید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

, ,

با صلابت و با اراده می‎گوید: هدف که داشته باشی "نمی‎شود و نمی توانم ها" معنایی در زندگی ات ندارند و نتیجه اش می شود کسب افتخار برای میهن؛ این لحظات تحسین برانگیز است و من چنین لحظات نابی را تجربه کرده ام.

,

این بانوی ورزشکار ایرانی که سخت تلاش می کند تا تمام ناملایمات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد رویایش این است که روزی کونگ فو هم مثل تکواندو المپیکی شود تا او و دختران دیگر ایران زمین با حجاب پرچم کشورشان را با افتخار به اهتزاز دربیاورند.

,

رباب عدل بانوی طلایی کونگ فو ایران در یک روز داغ تابستانی که مصادف با  روز حجاب و عفاف است مهمان پایگاه تحلیلی خبری سبلانه بود ودر گفتگویی صمیمی از ورزش، دغدغه های این روزهای یک بانوی ورزشکار و از حجاب زنان ورزشکار سخن گفت؛ این ورزشکار معتقد است : این روزها سختی پیدا کردن یک لباس مناسب و با حجاب، کمتر از مبارزه با یک حریف قدر نیست.

,

گفتگوی تفصیلی با این کونگ فو کار اردبیلی را ادامه بخوانید.

,

, ,

گرجستانی ها از حجابم استقبال کردند

, گرجستانی ها از حجابم استقبال کردند,

 رباب عدل می گوید: پوشش من در خارج به مراتب پوشیده تر از ایران است؛ وقتی خارج از ایرانی با تمام وجودت حس می کنی که تو نماینده مردمی هستی که صاحب تمدن چندین هزار ساله است؛ مردمان عفیفی که از اول تاریخ تاکنون دارای پوشش هستند .

,

این ورزشکار ادامه داد: خاطرم هست در بازی های گرجستان وقتی بازیکنان حاضر در رقابت‎های  بازی‎های بین المللی کونگ فو را برای بازدید از بازارهای این کشور بردند، فروشندگان و مردم عادی از حجاب من استقبال می کردند و در این باره از من سوال می پرسیدند.

,

وی گفت:در حوزه طراحی لباس در ایران ضعف ها کاملا محرز است طوری که  من صبح تا شب را هم بگردم یک لباس مناسب با حجاب متناسب با فصل  پیدا نمی‎کنم؛  این واقعا تاسفبار است که بازار پوشاک ما پر  از لباس هایی است که پوشیدنش آزار دهنده است.

,

همسرم به خاطر حجابم در مسابقات مشوق اصلی من شد

, همسرم به خاطر حجابم در مسابقات مشوق اصلی من شد,

 دارنده مدال طلای مسابقات بین المللی کونگ فو تفلیس گرجستان می گوید: برای بانوان، محدودیت هایی است که از طرف خانواده اعمال می شود اما این مشکل برای من چندان دردسر ساز نشد؛ من از بچگی عاشق ورزش کردن بودم و چون  خانواده ام دیدند چقدر علاقه و استعداد دارم و دیگر جلوی من را نگرفتند و از من حمایت کردند، بویژه پدر نازنینم که الان در بین ما نیست ؛ پدرم همیشه می‎گفت  باید به همه ثابت کنی که  حجاب دختر مسلمان برایش محدودیت نیست و با حفظ کرامت اسلامی می‎تواند به موفقیت بالا برسد.

,

, ,

این بانوی طلایی کونگ فو ایرانی ادامه داد: همین حرف ها قوت قلبم بود تا هر سختی را با جان و دل پشت سر بگذارم؛ نمی گویم که با پوشیدن زیر مقعنه و مقعنه و کلاه  روی هم  گرمم نمی شود اما  چون من باور دارم که فقط باید نماینده دختران و زنان با حجاب کشورم باشم و به عنوان یک زن ایرانی حجاب کشورم را به دنیا نشان دهم و ثابت کنم که با حجاب بودن مانع پیشرفت نمی‌شود.

,

 این بانوی ورزشکار اردبیلی گفت: بعد از ازدواجم نیز همسرم وقتی می دید که با حجاب در مسابقات حاضر می شوم مشوق اصلی من برای ادامه  راهم شد و بیش از گذشته همراهی ام کرد.

,

دخترم لباس محلی می پوشد

, دخترم لباس محلی می پوشد,

 این مادر کونگ فو کار اردبیلی ادامه داد: با اینکه معتقدم باید به سلیقه کودک احترام گذاشت اما از همان کودکی با رفتار عملا به دخترم  مسئله حجاب و عفاف را آموخته ام ؛ دختر 10 ساله ام حالا که به سن تکلیف رسیده خوب می فهمد که با حجاب است که زیباتر می‎شود.

,

رباب عدل گفت: دوست داشتم دخترم از همان کودکی با حجاب و آداب وسنن بانوان عفیف ایران زمین آشنا شود برای همین لباس های محلی زیبا را برای دخترم می خریدم و در مناسبت های مختلف تنش می کرد؛ تمام تلاش من این بود که با این کار دخترم زیبایی های حجاب را لمس کند و بزرگتر که شد خودش لباسی را که برازنده یک دختر عفیف مسلمان است، بپوشد.

,

 مانتوی با حجاب در بازار نیست

, مانتوی با حجاب در بازار نیست,

 این ورزشکار مدال آور ایرانی معتقد است : حمایت از کالای ایرانی نباید در حد شعار بماند بر فرض مثال اگر طراحان ما مناسب با ذائقه و فرهنگ ما طرح های خوب به بازار ارائه دهند و تولیدکنندگان هم این طراح ها را عملی کنند و به دست مصرف کننده برسانند آن وقت دیگر نه کارگر و نه مهندس و تولیدکننده چرخ زندگی اش لنگ نمی زند و پول ایرانی به جیب خارجی ها نمی رود.

,

بانوی طلایی کونگ‎فو ایران گفت: اما حالا ببینید چه وضعیتی داریم اگر از صبح تا شب هم دنبال یک مانتو مناسب باحجاب بگردی پیدا نخواهی کرد و دست خالی بر می گردی در صورتی که نباید این طور باشد.

,

, ,

رباب عدل متولد 1366 است که از دوران کودکی وارد عرصه ورزشی و رشته مورد علاقه اش شده است، وی ابتدا چند سالی کاراته و سپس وارد دنیای کونگ‎فو شده و حالا پس از سال ها ممارست یکی از دعوت شدگان به تیم ملی کونگ‎فو بانوان است  این بانوی ورزشکار در حال حاضر مربی 20 کونگ فوکار  است و خود را برای مسابقات آتی جهانی آماده می‌کند.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه