اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس:

سهم شهرستان لردگان از سهم مدیریت چهارمحال و بختیاری بسیار کم است

سهم شهرستان لردگان از سهم مدیریت چهارمحال و بختیاری بسیار کم است
فرماندار شهرستان لردگان در جلسه شورای اشتغال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهرستان لردگان با برخورداری از نیمی جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری رتبه 16 جمعیت روستایی کشور را داشته و جزء 31 شهرستان محروم کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خبرنگار جهانبین نیوز؛ محمد خالدی در جلسه شورای اشتغال شهرستان لردگان در شامگاه روز چهارشنبه 20 تیرماه 97 که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونان و رؤسای سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شد تاکید کرد: فاصله زیاد لردگان تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری از مهمترین مشکلات این شهرستان بوده که باعث مغفول ماندن توجهات به این خطه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,


وی افزود: هم اینک سهم شهرستان لردگان از سهم مدیریت چهارمحال و بختیاری بسیار کم است.

خالدی تصریح کرد: ضرورت دارد تا به نیروهای چهارمحال و بختیاری برای استفاده در مدیریت‌های سطح ملی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: راه اندازی مجتمع رفاهی، تقویت خدمات تامین اجتماعی، پرداخت مستمری به خانواده های دارای معلول توسط بهزیستی و تسهیل در شرایط تسهیلات مسکن و اشتغال ویژه افراد معلول شهرستان لردگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به تولید کنندگان دستگاه ای.تی.ام (ATM) می‌تواند در افزایش نرخ اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی کمک کند.

فرماندار شهرستان لردگان نیز گفت: لردگان دارای افزون بر 62 هزار نفر جمعیت فعال برابر 38 درصد جمعیت کل این شهرستان است.

برهان حسین پور آقایی تاکید کرد: از این تعداد 47 هزار نفر شاغل و 15 هزار نفر بیکار هستند.

وی افزود: نرخ بیکاری شهرستان لردگان براساس آمار سال 1395 برابر 24.3 درصد و دارای رتبه سوم بین شهرستان های 9 کانه چهارمحال و بختیاری است.

حسین پور آقایی تصریح کرد: شهرستان لردگان با برخورداری از نیمی جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری رتبه 16 جمعیت روستایی کشور را داشته و جزو 31 شهرستان محروم کشور است.

وی یادآور شد: برای ایجاد اشتغال در شهرستان لردگان یک هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان لردگان اظهار کرد: از این مبلغ 45 درصد برابر 650 میلیارد ریال به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

وی گفت: به همین منظور تاکنون 88 طرح با 370 میلیارد ریال نیاز اعتباری به بانک های عامل معرفی شده است.

حسین پور آقایی تاکید کرد: سهم صنعت، معدن و تجارت شهرستان لردگان از تسهیلات اشتغالزایی 180 میلیارد ریال بوده که در همین راستا 106 طرح با 160 میلیارد ریال اعتبار به بانک های عامل معرفی شد.

وی افزود: شهرستان لردگان 60 هزار هکتار زمین دیم، آبی و باغ داشته که این سطح برابر 25 درصد زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

فرماندار شهرستان لردگان تصریح کرد: بروز پدیده خشکسالی در یک دهه گذشته مشاغل بسیاری را در شهرستان لردگان نابود کرده و باعث مهاجرت و سکونت لردگانی ها در حاشیه شهرها شده است.

وی یادآور شد: هم اینک یک هزار هکتار از باغ های شهرستان لردگان به علت بروز پدیده خشکسالی دچار تنش شدید آبی شده و در معرض نابودی قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان لردگان اظهار کرد: وجود دو طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی و سیمان لردگان باعث اشتغال افزون بر دو هزار نفر در دوران ساخت این طرح ها شده است.

وی گفت: با تکمیل و بهره برداری از این دو طرح بزرگ بسیاری نیروی انسانی شاغل در این حوزه تعدیل و به مجموع بیکاران شهرستان لردگان افزوده می شود.

حسین پور آقایی تاکید کرد: نیمه فعالی و تعطیلی بسیاری طرح ها و واحدهای صنعتی شهرستان لردگان به علت سود بالای تسهیلات بانکی بوده که باعث ورشکستگی کارفرمایان و سرمایه گذاران مختلف شده است.

امام جمعه لردگان نیز گفت: این شهرستان از ظرفیت های فراوانی به ویزه در بخش معدن برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی تاجزاد تصریح کرد: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تمامی نقاط کشور بجز شهرستان لردگان سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: هم اینک توجه به صدور مجوزهای بخش خصوصی ضعیف بوده و روستاهای سنتی شهرستان لردگان به خاطر قوانین دست و پاگیر بانکی نمی توانند از تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 6 درصد اشتغال روستایی بهره مند شوند.

تاجزاد اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 6 درصد اشتغال روستایی برای روستاهای شهرستان لردگان مناسب نیست و بسیاری رسته های آن اشباع شده اند.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه در سردشت و منج شهرستان لردگان که تنها عنوان شهر دارند و حتی از روستاهای استان های دیگر محروم ترند اما هیچ تسهیلات ارزان قیمتی برای ایجاد اشتغال به آن ها اختصاص نیافته است.

امام جمعه لردگان اظهار کرد: تکمیل ورزشگاه کارگران لردگان با کمتر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: احداث استخر ویژه مردم شهرستان لردگان و به ویژه جوانان این شهرستان علاوه بر افزایش سرانه ورزش باعث ایجاد شادابی و ارتقای سطح رفاه عمومی مردم خواهد شد.

تاجزاد تاکید کرد: هم اینک خیاطی به عنوان یکی از مشاغل خانگی پررونق شهرستان لردگان مطرح است به همین منظور بیمه شدن خیاطان شهرستان لردگان بایستی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونان و رؤسای سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه برای بررسی مسایل مرتبط با این حوزه به مدت دو روز در چهارمحال و بختیاری حضور دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه