اخبار داغ

امام جمعه موقت بخش گلستان:

امر به معروف باید به درستی صورت بگیرد/ اعتراض به کارهای خداوند کار درستی نمی باشد

امر به معروف باید به درستی صورت بگیرد/ اعتراض به کارهای خداوند کار درستی نمی باشد
امام جمعه موقت بخش گلستان گفت: باید مراقب بود که در زمان امر به معروف و نهی از منکر کردن مورد توبیخ سه آیه از قرآن کریم نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین محمودی امام جمعه موقت بخش گلستان در گفت‌وگو باخبرنگار بهارستانه با بیان اینکه برخی نسبت به گرمای هوا اعتراض می کنند، بیان داشت: گرمای هوا به دلیل فصل تابستان است و اعتراض کردن به کارهای خداوند درست و پسندیده نمی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارستانه,

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف در جامعه، تصریح کرد: امر به معروف کردن کار خوبی می باشد اما باید مراقب بود که در زمان امر به معروف کردن مورد توبیخ سه آیه از قرآن نشویم.

,

حجت الاسلام والمسلمین محمودی باتاکید بر اینکه آیه «اتامرون الناس بالبروتنسون انفسکم، آیا مردم را به نیکی دعوت می کنید اما خودتان را فراموش می کنید.» اولین آیه از سه آیه مذکور است، تبیین کرد: ما می خواهیم که مردم را به کارهای نیک دعوت کنیم اما خودمان فراموش می کنیم که به مردم انجام چه کاری را توصیه کرده‌ایم، پس فردی که امر به معروف می کند خود باید پیشرو باشد.

,

وی همچنین آیه «لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ، ای کسانی که ایمان آوردید، چرا سخنی رامی گویید که عمل نمی کنید.» را دومین آیه پراهمیت در موضوع امر به معروف برشمرد و گفت: همه ما به فرزندانمان می گوییم که دروغ بد است و نباید دروغ گفت، اما عده‌ای از ما نیز با دروغ گفتن خودمان، این کار ناپسند را به فرزندمان یاد می دهیم و این امر مصداق آیه مذکور می باشد.

,

امام جمعه موقت بخش گلستان درپایان باتوجه به آیه «ومااریداک اخالفکم الی ماانهیکم عنه»، افزود: این آیه، آیه سوم و درباره حضرت شعیب پیامبر (ص) است که «من هرگز نمی خواهم چیزی را که شما را از آن بازمی دار مرتکب شوم» معنای این آیه است، یعنی بنده مطلبی را به مردم بگویم که انجام ندهند، اما خودم آن کار را انجام دهم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه