اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

چادر به خاطر پوشانندگی بیشتر، حجاب برتر است

چادر به خاطر پوشانندگی بیشتر، حجاب برتر است
کارشناس مذهبی گفت: برخی از خانم‌های مانتویی هم حجاب کاملی داشته و از سنگینی و وقار برخوردار هستند اما قطعاً چادر به خاطر پوشانندگی بیشتر و ایجاد حس امنیت حجاب برتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ کشف حجاب است. رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سرکار آمد درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ کشف حجاب بود. برای آماده ساختن زمینه‌ی کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه 1307 قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت‌وشلوار و کراوات و کلاه‌فرنگی، برای مردان الزامی شد.

حجاب،به‌هیچ‌وجه پوشیدگی محدودیت محسوب نمی‌شود 

فاطمه فدایی یکی از دختران محجبه شهر فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی پیرغار گفت: محجبه بودن هم این روزها در این حال و هوای شهر و این هوای داغ مثل نان سنگک در تنوراست آن‌هم روی سنگ‌های داغ؛ اما هرکس این سختی را تحمل کند عاقبت در مسیر زندگی پخته خواهد شد و برکت خانواده می‌شود، درست همان‌گونه که پیامبرمان حضرت محمد «ص» می‌فرمایند: "چه خوب فرزندانی هستند دختران باحیا، هرکس یکی از آن‌ها را داشته باشد خداوند او را سپری در برابر آتش دوزخ قرارمی دهد".

وی در پاسخ به سؤال اینکه حجاب از دید شما چیست، گفت: به نظر من حجاب یک حفاظ و یک حراست برای یک زن است و به‌هیچ‌وجه پوشیدگی محدودیت محسوب نمی‌شود، بلکه پوششی است که زن را از آلودگی حفظ می‌کند.
 
فدایی بیان داشت: کسی که به مُد و خودنمایی و افراط در کار آرایش مشغول است، کی به ارزش‌های واقعی خود خواهد رسید؟ هیچ‌وقت؛ چراکه مجالی پیدا نمی‌کند تا بخواهد به ارزش‌های واقعی خود و انسانیت خود بیندیشد.
 
خانم فدایی مادر فاطمه فدایی، کارشناس مذهبی می‌گوید: معنای دقیق حجاب یعنی پوشش، اما حجاب تنها برای بانوان نیست در قرآن نیز ابتدا به نگاه مردان و سپس به پوشش بانوان امر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شکاف طبقاتی به وجود آمده وگاها همین فضای مجازی مشکل‌ساز می‌شود و رفتارهای فرزندان خطرناک می‌شود و باعث رشد فرزندانی بی‌حجاب از دل خانواده‌های باحجاب می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیار دیده‌ایم که برخی از خانم‌های مانتویی هم حجاب کاملی داشته و از سنگینی و وقار برخوردار هستند اما قطعاً چادر به خاطر پوشانندگی بیشتر و ایجاد حس امنیت حجاب برتر است.
 
وی اظهار داشت: متأسفانه کشور ما بودجه خیلی کمی صرف ترویج و آموزش فرهنگ عفاف و حجاب می‌کند و همین مشکل بزرگی است بودجه مراکز مذهبی در مقابل هزینه‌های هنگفت بعضی ورزشکاران بسیار ناچیز است.

بسیاری از آسیب‌ها ناشی از نداشتن حجاب و عفاف است

وی تصریح کرد: عفت برای زن و مرد و حفظ حدود و حریم محرم و نامحرم، در آیین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است تا جایی که حجاب زن در برابر بیگانه از ضروریات دین شمرده‌شده است. بسیاری از شرارت‌ها و آسیب‌هایی که به دختران و زنان جامعه وآرد می‌شود، ناشی از نداشتن حجاب و عفاف است .

فدایی با اشاره به سه خصوصیت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: از خصوصیات آن بانوی باکرامت صرفه‌جویی ایشان بود و باوجوداینکه امکانات زیادی در اختیار ایشان بود هیچ‌گاه اسراف نمی‌نمودند و به گفته خود ایشان از مادرشان حضرت زهرا (س) آموخته بودند.
 
این بانوی محجبه بیان کردند: دومین خصوصیت ایشان حجاب و عفاف بود که بانوان ما باید از آن حضرت یاد بگیرند و حجاب و کرامت خود را حفظ کنند. سومین خصوصیت ایشان تلاش و پشتکار این بانوی بزرگوار بود که باعث گردید ایشان به درجه معصومیت برسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, حجاب،به‌هیچ‌وجه پوشیدگی محدودیت محسوب نمی‌شود ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بسیاری از آسیب‌ها ناشی از نداشتن حجاب و عفاف است,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه