اخبار داغ

بخشدار مرکزی فارسان:

حجاب مانع فعالیت اجتماعی زن نیست/دشمن با هجمه‌ علیه حجاب به دنبال دین‌گریزی‌ برای مردم است

حجاب مانع فعالیت اجتماعی زن نیست/دشمن با هجمه‌ علیه حجاب به دنبال دین‌گریزی‌ برای مردم است
بخشدار مرکزی فارسان گفت: واقعیت این است که زن آمادگی کامل را برای نقش‌آفرینی در جامعه دارد و علت هجمه‌ها به حجاب در شرایط کنونی فقط و فقط به خاطر این است تا دین‌زدایی را در جامعه نهادینه سازند و افراد را از دین زده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پریسا مالکی بخشدار مرکزی فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: بدپوششی و عدم رعایت حجاب کامل توسط برخی از افراد جامعه، دلایل مختلفی دارد که حوزه‌های کارشناسی باید این عوامل را شناسایی و اجرای برنامه‌ها برای رعایت حجاب، هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده باشد تا افرادی که ناخودآگاه براثر تبلیغات به آن سمت گرایش یافته‌اند، به اصلاح رفتار خود بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه حجاب مانع فعالیت اجتماعی زن نیست، بیان داشت: واقعیت این است که زن آمادگی کامل را برای نقش‌آفرینی در جامعه دارد و علت هجمه‌ها به حجاب در شرایط کنونی فقط و فقط به خاطر این است که دین‌زدایی را در جامعه نهادینه سازند و افراد را از دین زده کنند.
 
بخشدار مرکزی فارسان گفت: حجاب و پوشش اسلامی در دین مبین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است درخصوص هنجارشکنی‌ها رویکرد ما باید به سمت اصلاح با روش‌های منطقی و درک واقعیت‌ها باشد و در این میان نباید دستگاه‌های اجرایی جزیره‌ای برخورد کنند و تنها حوزه مأموریت خود را ببینند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, .,
,
, .,
,
, .,
,
, ,


مقابله با پدیده‌های اجتماعی نیازمند زمان و آموزش‌های مداوم  است
 
وی تصریح کرد: مقابله با پدیده‌های اجتماعی و هنجارشکنی‌هایی که در جامعه مشاهده می‌شود، نیازمند زمان و آموزش‌های مداوم با تبیین اثرات نامطلوب این هنجارشکنی در زندگی فردی و اجتماعی است که این مهم باید موردتوجه و تأکید قرار گیرد.
 
مالکی اظهار داشت: حجاب و پوشش اسلامی در دین مبین اسلام از جایگاه خاصی برخوردار است در خصوص هنجارشکنی‌ها  رویکرد ما باید به سمت اصلاح با روش‌های منطقی و درک واقعیت‌ها باشد و در این میان نباید دستگاه‌های اجرایی جزیره‌ای برخورد کنند و تنها حوزه مأموریت خود را ببینند بلکه برای رفع نگرانی‌های اجتماعی در جامعه باید همه بخش‌های مسئول هماهنگ و برنامه محور عمل کنند.

,
, مقابله با پدیده‌های اجتماعی نیازمند زمان و آموزش‌های مداوم  است, مقابله با پدیده‌های اجتماعی نیازمند زمان و آموزش‌های مداوم  است,
,
, .,
,
, .,
, ,


مسئولان فرهنگی برای آموزش برنامه داشته باشند
 
مالکی اضافه کرد: جامعه ایران، دارای هویتی دینی و مذهبی است و از پایگاه عمیقی در این زمینه برخوردار است و اگر هم مشکلی به‌ظاهر در آن دیده شود، می‌توان با آموزش‌های درست و احیای روش‌های مؤثر نسبت به اصلاح آن کمک کرد.
 
وی خواستار اجرای طرح‌های آموزشی با محوریت خانواده در تبیین اهمیت رعایت حجاب و توجه به عفت عمومی جامعه شد و از مسئولان فرهنگی خواست تا برای این آموزش برنامه داشته باشند.
 
مالکی با اشاره به اینکه مشکلات و چالش‌های اجتماعی را نمی‌توان دستوری برطرف کرد، بر ضرورت آموزش و آگاه‌سازی جامعه نسبت به تهدیدات هنجارشکنی‌ها تأکید کرد.
 
باید دوره‌های مختلف آموزشی باهدف عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار و همچنین از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در خصوص بررسی علل و عوامل بروز بد پوششی ، مشکلات ، چالش‌ها و رفتارهای مقابله با آن حمایت شود.

,
, مسئولان فرهنگی برای آموزش برنامه داشته باشند, مسئولان فرهنگی برای آموزش برنامه داشته باشند,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه