اخبار داغ

مدیر ساخت وتوسعه راه‌های استان زنجان:

مسیر زنجان تا رشت ۱۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

مسیر زنجان تا رشت ۱۸۰  کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود
مدیر ساخت وتوسعه راه‌های استان زنجان با اشاره به پروژه‌های راهی استان گفت: مسیر زنجان تا رشت ۱۸۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود بیات منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پروژه‌های راهی استان زنجان اظهار کرد:  پروژه راه اصلی بناب – منجیل از سه راهی طارم تا منجیل 105 کیلومتر و کریدور مناسبی برای ارتباط منطقه شمالغرب و شمال به شمار می رود که توجیه مناسبی دارد به همین دلیل در حال مذاکره با بخش خصوصی برای ساخت این مسیر هستیم و درآمد جاده منابع این بخش را تامین خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

مدیر ساخت وتوسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از مسیر 105 کیلومتری سه راهی طارم تا منجیل، حدود 86 کیلومتر در این استان و 19 کیلومتر از آن نیز در استان گیلان قرار دارد.

,

بیات منش با بیان اینکه 86 کیلومتر حوزه استان زنجان به هشت قطعه تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: ساخت چهار قطعه آن به پایان رسید و حدفاصل روستای ذاکر تا سرخه دیزج سخت ترین قطعه این مسیر به طول 30 کیلومتر است که 15 کیلومتر آن در دست پیمانکار قرار دارد.

,

وی بیان کرد: 15 کیلومتر دیگر مسیر روستای ذاکر تا سرخه دیزج از طریق سرمایه گذار با منابع خود جاده ساخته می شود و منابع آن نیز از محل اخذ عوارض تامین خواهد شد.

,

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: این پروژه سه ساله با یک هزار و 200میلیارد ریال سرمایه گذاری به پایان خواهد رسید.

,

بیات منش خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم منعقد شده 70 درصد از این هزینه توسط پیمانکار و 30 درصد نیز توسط راه وشهرسازی پرداخت می شود که مراحل قانونی خود را طی می کند.

,

وی یادآور شد: با تکمیل کریدور بناب – منجیل، خودروهای سنگین از این مسیر به دلیل صعب العبور بودن تردد نخواهند کرد و مسیر 300 کیلومتری زنجان – قزوین – رشت را طی می کنند.

,

مدیر ساخت وتوسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با پایان یافتن پروژه بناب - منجیل این مسیر 300 کیلومتری به 120 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

,

بیات منش تاکید کرد: براساس محاسبات انجام شده با ساخت این جاده و کوتاه شدن مسیر، سالانه 200 میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

,

وی اظهارکرد: از محل صرفه جویی سوخت، جاده بناب - منجیل، 6 ساله سود خود را تامین خواهد کرد.

,

این مسئول یادآوری کرد: انتظار داریم در این جاده 10 هزار ترافیک جذب و راه شریانی شده با اشباع شدن ترافیک در 10 سال آینده نیز به بزرگراه تبدیل شود.

,

بیات منش افزود: هرچه ترافیک در جاده های استان زنجان افزایش یابد منافعی را به لحاظ شغل های خدماتی ایجاد می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه