اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی اسلامشهر:

شهرداری متولی اصلی برخورد با جگرکی های غیرمجاز اسلامشهر است/ دامپزشکی اسلامشهر هیچ مجوزی برای عرضه دام صادر نکرده است

شهرداری متولی اصلی برخورد با جگرکی های غیرمجاز اسلامشهر است/ دامپزشکی اسلامشهر هیچ مجوزی برای عرضه دام صادر نکرده است
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلامشهر با اشاره به فعالیت جگرکی های سیار و غیرمجاز گفت: متولی اصلی برخورد با این افراد شهرداری است قانون می گوید دامپزشکی جایی را می تواند ورود پیدا کند که زیر نظرش باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجعفرپور در گفت و گو با خبرنگار اسلامشهر خبر، با اشاره به فعالیت مراکزغیرمجاز عرضه دام زنده در شهرستان گفت: نزدیک به 15 دام فروشی زنده  در شهر اسلامشهر وجود دارد که از این تعداد 2 مورد مجاز است این دو مورد نیز از جهادکشاورزی مجوز دارند و مابقی به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اسلامشهر خبر,

وی با اشاره به اقدام شهرداری اسلامشهر در احداث مرکز موقت عرضه دام گفت: در احمدآباد مستوفی همچنان مشکل فروش دام به صورت غیرمجاز وجود دارد که می طلبد شهرداری و بخشداری زیرساخت های مرکز عرضه دام را آماده کنند.

,

رئیس اداره دامپزشکی اسلامشهر اعلام کرد: دام هایی که به صورت غیرمجاز عرضه می شوند علاوه بر اینکه از نظر بهداشتی مشکل دارند از نظر مبلمان شهری منظر خوبی ندارند. اگر دام ها در مرکزی با عنوان میدان عرضه دام جمع شوند زیر نظر دامپزشک هستند  و مردمی که می خواهند از این دام استفاده کنند با خیال راحت آن را تهیه می کنند.

,

وی با بیان اینکه مسئول برخورد با مراکز غیرمجاز دام شهرداری است  و مواردی که مربوط به جاده ها است مربوط به بخشداری ها است خاطرنشان کرد: نزدیک به 30 مرکز غیرمجاز دام در شهرستان وجود دارد که در اعیاد مذهبی مانند عید قربان تعداد بیشتری از آنان به صورت موقت فعال می شوند.

,

این مسئول با بیان اینکه هیچ مجوزی از سوی دامپزشکی برای فروش عرصه دام داده نشده و اگر مرکزی دارای مجوز باشد از جهاد کشاورزی است  و آن هم مربوط به سال های گذشت است، افزود: اگر فردی دارای دام است باید در قالب میدان عرضه دام فعالیت کند یا دام خود را از طریق کشتارگاه به فروش برساند. کشتارگاه فجر در شهرستان یکی از بهترین  کشتارگاه های کشور است در این مرکز دو دکتر دامپزشک و چهار کاردان فعال هستند.این کشتارگاه درسال 95 افتتاح شد  و ظرفیت کشتار 1000 راس دام سبک  و 100 راس دام سنگین دارد.

,

وی با اشاره به مراکز زیرنظر اداره دامپزشکی شهرستان گفت:  شرایط بهداشتی فرآورده های خام دامی اعم از تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز، امحا و احشای آن، جگر و سنگدان از لحظه تولید تا سفره مردم با سازمان دامپزشکی است. وقتی این محصولات فرآوری شد زیر نظر اداره بهداشت می رود اما تا زمانی که محصولات خام است زیر نظر دامپزشکی است.

,

وی با بیان اینکه 160 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی اعم از مرغ فروشی، قصابی، کبابی و جگرکی در اسلامشهر فعالیت می کنند گفت: این مراکز به صورت مستقیم زیر نظر این اداره هستند و روزانه اکیپ بهداشتی به مراکز مراجعه و شرایط بهداشتی را بررسی می کنند و اگر محصولی شرایط لازم نداشته باشد از چرخه خارج می شود و به فرد مسئول اخطار لازم داده می شود .

,

جعفرپور با اشاره به روش های اعلام تخلف در مراکز زیر نظر دامپزشکی گفت: شهروندان اگر در مراکز عرضه خام دامی تخلفی مشاهده کردند با این شماره های 56467282-4  تماس بگیرند، تماس های دریافتی تاکنون در کمتر از یک ساعت رسیدگی و پیگیری شده است.

,

وی با اشاره به فعالیت جگرکی های سیار در ساعات پایانی روز گفت: جگرکی هایی که به صورت سیار و در زمان هایی خاص فعالیت می کنند غیرمجازاند.  به صورت کلی مرکزی که زیر نظر هیچ نهادی نباشد غیرمجاز است شهروندان از گوشت های این جگرکی ها استفاده نکنند چرا که وضعیت بهداشتی آن مشخص نیست.

,

رئیس اداره دامپزشکی اسلامشهر با اشاره اقدامات صورت گرفته در برخورد با جگرکی های سیار و غیرمجاز گفت: چند ماه پیش گشت مشترکی با حضور شهرداری و اداره بهداشت انجام شد و برخورد صورت گرفت ولی این مراکز همچنان فعالیت می کنند باید توجه داشت متولی اصلی برخورد با این افراد شهرداری است قانون می گوید دامپزشکی جایی را می تواند ورود پیدا کند که زیر نظرش باشد اگر در قالب گشت مشترک باشد ما می توانیم با همکاری سایر نهاد ها در این گشت حضور داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه گشت های مشترک به صورت هفتگی انجام می شود خاطرنشان کرد: در گشت های مشترگ از شبکه بهداشت، محیط زیست، اتاق اصناف، فرمانداری، شهرداری و دستگاه قضا دعوت صورت می گیرد همچنین یک روز در هفته با محوریت شهرداری گشت مشترک وجود دارد اما با توجه به اینکه موارد متعددی در گشت های مشترک بررسی می شود  باید نیرو و امکانات بیشتر برای تجهیز گشت مشترک وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه