اخبار داغ

با دانش آموزان ایده پرداز تربت حیدریه؛

برگزاری هفتمین رویداد استارت آپی در تربت حیدریه

برگزاری هفتمین رویداد استارت آپی در تربت حیدریه
هفتمین دوره مسابقات کارگاه ایده پردازی آخر هفته (استارت آپ ویکند) پنجشنبه با حضور 11 تیم دانش آموزی در کانون فرهنگی شهید فاضلی تربت حیدریه آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری تربت حیدریه در حاشیه رقابت ها به خبرنگاران گفت: رقابت ها با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تقاضامحور و با قابلیت اجرایی شدن، برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

مسعود جمشیدیان با بیان اینکه امسال رقابت ها از 2 ویژگی خاص برخوردار است که ویژگی نخست تنها شرکت دانش آموز است که با همکاری پژوهشسرای دانش آموزی این شهرستان محقق شده، افزود: ویژگی دوم آن است که برای نخستین بار مفاهیم "هوش مالی" نیز در درقابت ها گنجانده شده تا شرکت کنندگان از هم اکنون با موضوعاتی چون مدیریت هزینه در کسب و کار آشنا شده و تجربه آموزی کنند.

,

 

,

وی گفت: ظرف سه سالی که از برگزاری رویدادهای ایده پردازی در تربت حیدریه می گذرد، توجه خاص مسوولان موجب شده تا ترویج فرهنگ کسب و کارهای مبتنی بر استارت تاپی در این شهرستان رشد کرده و در نتیجه اکنون شاهد فعالیت دانش آموزانی هستیم که از حالا دغدغه مالی و کسب درآمد دارند و این می تواند برای این نسل، آینده پرباری رقم بزند.

,

 

,

جمشیدیان در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم به زبان ساده استارت آپ را معرفی کنیم، به شرکت های نوپایی گفته می شود که با یک ایده ساده و اولیه شروع می کنند و به سرعت رشد می یابند و به درآمد می رسند.

,

 

,

وی افزود: استارت آپ ویکند همایش و رویدادی آموزشی تجربی در سراسر دنیا است که معمولا انتهای هفته برگزار شده و افراد خلاق و پرانگیزه شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم آمده و در مدت 56 ساعت به ارایه ایده ها و یا پروژه های حود می پردازند.

,

 

,

جمشیدیان گفت: نحوه اجرا به این شکل است که هر نفر ایده خود را در مدت زمان یک دقیقه مطرح می کند و سپس ایده های برتر انتخاب می شوند و گروه هایی تشکیل داده و روی عملی کردن آن ایده کار می کنند و در نهایت در ساعات پایانی ایده هایی که روی آن کار شده، مجددا ارائه می شوند.

,

 

,

در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰ نخبه در ۳۳ شرکت دانش بنیان در تربت حیدریه فعالیت می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه