اخبار داغ

ورزشکاران محجبه سیستان وبلوچستان:

بانوان ورزشکار سفیران عفاف و حجاب هستند/ با سربند "یازهرا" وارد مسابقات می شویم

بانوان ورزشکار سفیران عفاف و حجاب هستند/ با سربند "یازهرا" وارد مسابقات می شویم
دو بانوی محجبه ورزشکار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه حجاب مایه عزت و قدرتمندی زنان در جامعه است، بیان کردند: هدف بانوان ورزشکار در مسابقات تنها کسب مدال نیست بلکه تبلیغ فرهنگ اسلامی و ایرانی را بر عهده دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون،کشور ایران در دوران حکومت رضاشاه با رویدادی عجیب مواجه شد که در طول تاریخ این کشور سابقه نداشت؛‌ این رویداد همان سیاست کشف حجاب زنان بود؛ سیاستی که واکنش‌ها و قیام‌های متعددی را از سوی مردم متدین ایران به همراه داشت.
اما امروزه با گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی ایران جنگ نرم دشمن بر کسی پوشیده نیست و مردم ایران با رهنمودهای خردمندانه مقام معظم رهبری، این بار نیز مانند پروژه‌های تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، توطئه‌های آنها در قالب جنگ نرم را خنثی می‌‌کنند.
در این راستا بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات برون مرزی با حفظ شئونات، جایگاه زن مسلمان را به جهانیان نشان دادند، به طوری که به الگویی برای دیگر بانوان کشورهای اسلامی تبدیل شدند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, ,


حجاب و پوشیدن چادر جایگاه زن را بالاتر می برد
راضیه پردلی شهرکی یکی از ورزشکاران محجبه سیستان وبلوچستان است که از سال 83 به صورت حرفه ای وارد رشته رزمی کونگ فو شد. وی اکنون در حال مربیگری است و داوری درجه 3 فدراسیون را داراست.
پیش از این در انواع مسابقات باشگاهی، استانی و کشوری شرکت کرده به گونه ای که علاوه بر کسب مقام اول مسابقات استانی توانسته دو بار در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال طلا و نقره شود، همچنین یکبار هم به اردوی تیم ملی دعوت شد که متاسفانه بعد از دو ماه تلاش به دلیل عدم تقبل بودجه از سوی کمیته ملی المپیک بانوان به مسابقات خارج از کشور در ویتنام اعزام نشدند.
وی که در خانواده ای مذهبی بزرگ شده معتقد است بانوان پوشش و جایگاه خاصی دارند از همین رو چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب و این را به شاگردانش هم گفته است که داشتن حجاب و پوشیدن چادر جایگاه زن را بالاتر می برد.
پردلی شهرکی با حضور در دفتر عصرهامون، حجاب را مایه عزت و قدرتمندی زنان در جامعه دانست و افزود: وقتی یک بانوی ایرانی در مسابقات قهرمانی ورود پیدا می کند هدف وی تنها کسب مدال نیست بلکه تبلیغ فرهنگ اسلامی و ایرانی را بر عهده دارد.
,
,
, حجاب و پوشیدن چادر جایگاه زن را بالاتر می برد,
,
,
,
, عصرهامون,
, ,


هدف اصلی بانوی ورزشکار ترویج فرهنگ اسلامی است نه مدال آوری
وی با بیان اینکه حجاب بانوان ورزشکار خیلی مهمتر از مدال آوری است، گفت: در مسابقات ورزشی هر تیم با لباس خاص خود حاضر می شود اما تیم کنگ فو سیستان وبلوچستان از نونهال 8 ساله تا جوان 20 ساله همیشه باحجاب کامل و سربند یازهرا(س) آن هم به میل خود وارد مسابقات می شوند که این برایم افتخار است.
این مربی و داور فدراسیون در ادامه بیان کرد: اگر قرار باشد روزی در یک مسابقه بین مدال طلا و حجاب یکی را انتخاب کنم قطعاً حجاب است زیرا هدف اصلی من ترویج فرهنگ اسلامی است نه مدال آوری.

ترویج فرهنگ غربی یکی از دلایل حذف حجاب بانوان
وی یکی از علل حذف حجاب در ورزش بانوان را ترویج فرهنگ غربی دانست و افزود:موضوعی که در مسابقات من و اعضای تیمم را آزار می دهد پوشش نامناسب برخی ورزشکاران زن در مقابل ما است.
این بانوی محجبه دوست دارد اگر روزی دارای فرزند دختر شد اول فلسفه حجاب را به وی بیاموزد و بعد در عمل به دخترش یاد دهد چگونه رفتار کند که در شان یک بانوی ایرانی باشد.
,
,
, هدف اصلی بانوی ورزشکار ترویج فرهنگ اسلامی است نه مدال آوری,
,
,
,
, ترویج فرهنگ غربی یکی از دلایل حذف حجاب بانوان,
,
,
, ,


حجاب بانوان ورزشکار نماد غرور و افتخار ملی است
ریحانه سالاری دیگر قهرمان ورزشی رشته کونگ فو استان که از سال 93 وارد عرصه ورزشی شده است، به خبرنگار عصرهامون، گفت: تاکنون موفق به کسب رتبه قهرمانی و نائب قهرمانی در مسابقات استانی و کسب دو مدال برنز در مسابقات کشوری شده ام.
وی با بیان اینکه حجاب مانع موفقیت بانوان نیست، ادامه داد: حجاب برایم افتخار است به گونه ای که اگر روزی بین مدال طلا و حجاب قرار باشد یکی را برگزینم حجاب را انتخاب می کنم.
سالاری؛ حجاب بانوان ورزشکار را نماد غرور و افتخار ملی دانست و افزود: دخترخاله هایم چادری بودند و انگیزه چادری بودن را در من ایجاد کردند.
وی هدف یک بانوی ورزشکار را تبلیغ و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی عنوان کرد و گفت: معتقد هستم که مدال تنها بر روی دیوار می ماند اما حجاب درخشش بیشتر است.

انتهای پیام/
,
,
, حجاب بانوان ورزشکار نماد غرور و افتخار ملی است,
, عصرهامون,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه