اخبار داغ

۴۳ کودک در سال ۹۶ به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند/ گزارش ۹۰ مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی

۴۳ کودک در سال ۹۶ به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند/ گزارش ۹۰ مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی
ارشد زاده با اشاره به افراد دارای اختلال هویت گفت: ۲۱ نفر تحت درمان برای اختلال هویتی می‌باشند که در سال گذشته دو نفر از آنها مورد عمل جراحی قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محسن ارشدزاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: از 21 تیرماه هفته بهزیستی آغاز می‌شود و شعاری که برای این هفته انتخاب شده بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه‌ی به زیستن است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: برنامه‌های بهزیستی در این هفته افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های آماده بهره‌برداری که شامل 126 طرح است که از ابتدای امسال آغاز شده که شامل 78 واحد مسکن مددجویان و معلولان می‌باشد که 16 واحد مربوط به خانواده‌های دو معلول به بالا و 48 طرح در حوزه تخصصی به ارزش ریالی 115 میلیارد ریال است. 

,

مدیرکل سازمان بهزیستی آذربایجان‌شرقی دیدار با مسئولین استان، خانواده مددجویان و همایش روز دختر را از دیگر برنامه‌های بهزیستی دانست و گفت: سازمان بهزیستی استان یک هزار نفر پرسنل مستقیم و هفت هزار نفر پرسنل غیر مستقیم در بخش‌های غیردولتی دارد که برای جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

,

وی افزود: در سال گذشته 380 میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و 78 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جهت سلامت و حمایت اجتماعی برای جامعه هدف هزینه شده است.

,

ارشد زاده تاکید کرد: در سال 96 نزدیک به 350 طرح در استان به ارزش ریالی 300 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده، همچنین از سال گذشته تا کنون میزان مستمری مددجویان 3 تا 4.65 برابر افزایش یافته است.

,

وی گفت: سال گذشته برای دومین سال متوالی اداره کل بهزیستی به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، برای سومین سال برگزیده مدیریت خدمات کسب و سال گذشته در جشنواره نماز و اوقات فراغت دستگاه برتر شناخته شده و همچنین رتبه یک کشوری در بحث مشارکت مردمی و روابط عمومی را کسب کرده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال 95 بیش از 420 هزار نفر سالمند در استان وجود داشته است، تصریح کرد: 9 هزار نفر بیمار روانی مزمن در استان نیاز به خدمات بهزیستی دارند، همچنین در 80 مرکز توانبخشی هفت هزار نفر خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

,

وی توضیح داد: 16 هزار نفر معلول در استان سال گذشته مستمری دریافت کرده‌اند، 43 کاشت حلزون صورت گرفته و 3 هزار و 88 نفر دانش آموز معلول می‌باشند، همچنین 927 معلول ضایعه نخاعی در استان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

,

ارشدزاده با اشاره به معافیت سربازی 290 نفر از خانواده معلولین و پلاک 138 خودرو نیز اذعان داشت: در حوزه معاونت امور اجتماعی 10 هزار خانواده زن سرپرست خانوار و همچنین 110 خانواده چندقلو مورد حمایت‌های سازمان بهزیستی استان قرار دارند.

,

وی ابراز کرد: چهار هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌باشند که 2هزار و 700 از آن تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی و 2 هزار و 500 نفر تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار دارند.

,

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد: در سال گذشته  تعداد اورژانس‌های اجتماعی از 5 به 16 اورژانس در شهرستان‌ها افزایش یافته و 17 شهرستان دارای پایگاه خدمات اجتماعی هستند. 

,

وی در خصوص آمار کودکان کار نیز تصریح کرد: 105 کودک خیابانی در سال 96 جمع آوری و ساماندهی شدند، همچنین 1هزار و 820 نفر کودک بی سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند که 1 هزار و 540 نفر از آنان به کنار خانواده و آشنایانشان برگشتند.

,

ارشدزاده اظهار داشت: در سال گذشته 43 مورد فرزندخواندگی در استان رخ داده و در هزار مهدکودکی که در آذربایجان‌شرقی وجود دارد 3 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.

,

وی گفت: 126 مرکز مشاوره و خدمات روانشناخی دولتی و غیر دولتی تحت نظر سازمان بهزیستی مشغول ارائه خدمات هستند، همچنین در بحث درمان معتادین 31 هزار و 500 نفر خدمات ترک اعتیاد دریافت کرده‌اند.

,

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت:  در بحث توانمندسازی بهبودیافتگان سال گذشته به 800 نفر از افراد کمک صورت گرفته و 63 میلیارد ریال برای جامعه هدف اعتبار در نظر گرفته شده است.

,

وی آمار افراد مبتلا به ایدز در قالب باشگاه مثبت را 150 نفر دانست و گفت: همچنین در سال گذشته 90 مورد کودک آزاری، 215 اقدام و مداخله پیشگیری از خودکشی صورت گرفته که در سه ماهه اول سال 97 این آمار 63 مورد بوده است.

,

ارشدزاده آمار دختران فراری ساکن در خانه سلامت را 48 نفر خواند و گفت:این میزان در سه ماهه اول سال 97 نیز 28 نفر بوده است.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد افراد دارای اختلال هویت در استان توضیح داد: سال گذشته 28 نفر دارای اختلال هویت در استان تحت درمان قرار داشتند که از این تعداد 2 نفر موفق به انجام عمل جراحی شدند، همچنین در مرکز تی‌سی که در شبستر وجود دارد 150 خدمات دریافت می‌کنند. 

,

مدیرکل سازمان بهزیستی درباره شایعه وجود شپش در مهدکودک‌ها گفت: موردی بابت شپش در مهدکودک‌ها به صورت حاد دیده نشده که گزارش شود.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: هیچ کودکی در نوبت دریافت کاشت حلزون باقی نمانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه