اخبار داغ

وزیر نیرو در اردبیل؛

علت خاموشی های اخیر کشور افزایش مصرف برق است

علت خاموشی های اخیر کشور  افزایش مصرف برق است
وزیر نیرو گفت: افزایش مصرف برق دلیل اصلی خاموشی های اخیر برق در مناطق مختلف کشور است که مردم باید بر مصرف برق نظارت داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از سد یامچی نیر، سد و شبکه احمد بیگلوی مشگین‌شهر اظهارداشت: با افزایش دمای هوا مصرف برق در مناطق مختلف  کشور نیز افزایش یافته است و مصرف برق در شرایط عادی قرار ندارد که این مسئله افزایش خاموشی ها و قرار گرفتن برق در حالت بحرانی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وزیر نیرو بیان کرد: هم‌اکنون با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام یافته اجرای طرح‌های آبرسانی در کشور تسریع شده است که بی‌شک این موضوع در برطرف کردن مطالبات مردمی نقش مهمی ایفا خواهد کرد و مشکل آبرسانی در مناطق مختلف برطرف می‌شود که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

,

اردکانیان با بیان اینکه  خاموشی‌های برق در چندین روز اخیر موجب خسارات های در برخی از مناطق داشته است است تصریح کرد: در حال حاضر به حداقل رساندن خاموشی‌ها اولویت اساسی ماست و در این زمینه وزارت نیرو اهتمام ویژه‌ای دارد تا بتواند خاموشی‌ها را در سطح کشور به حداقل رسانده که امیدواریم عموم مردم نیز با ما مشارکت کرده و صرفه‌جویی را مبنای کار قرار دهند.

,

وی از اهمیت تامین حق‌آبه زیست محیطی و بخش صنعت نیز عنوان کرد وافزود: بهره‌برداری از سد احمدبیگلوی مشگین‌شهر جزو پروژه‌های اولویت‌دار است که با بهره‌برداری از این پروژه تامین آب کشاورزان و اشتغال‌زایی در منطقه تحقق می‌یابد و بیش از دو هزار هکتار از اراضی پایاب زیرپوشش آبیاری مدرن قرار می‌گیرد.

,

وزیر نیرو بیان کرد : اگر صرفه‌جویی در مصرف برق نباشد قطعا شاهد افزایش خاموشی‌ها خواهیم بود و بیشترین مصرف برق نیز توسط لوازم سرمایشی است که برای تامین برق موردنیاز این وسایل برق باید 21 هزار مگاوات روزانه در سطح کشور برق تولید شود.

,

اردکانیان از مصرف 4 هزار و 500 مگاوات برق موردنیاز برای دستگاههای سرمایشی توسط نهادها و دستگاههای اجرایی خبرداد و گفت: باید این موضوع مورد توجه مردم و دستگاههای اجرایی در مصرف بهینه برق واقع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه