اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:

تصمیم‌گیری‌ها باید براساس شرایط اقتصادی فعلی باشد/ در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم

تصمیم‌گیری‌ها باید براساس شرایط اقتصادی فعلی باشد/ در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسین پیرمؤذن در جلسه نشست اعضای نمایندگان اتاق‌های بازرگانی٬ صنایع و معادن و کشاورزی و مسئولان استانی منطقه شمالغرب کشور با اشاره به اینکه امروز وضعیت کشور در شرایط عادی قرار ندارد؛ اظهار کرد:‌ باید براساس شرایط موجود تصمیم‌گیری شود و امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بحث ارز امروز مهم‌ترین بحث اقتصادی است؛ عنوان کرد: اعتراضات به دولت اعلام شده است.

,

تخصیص ارز نیازمند مدیریت است

, تخصیص ارز نیازمند مدیریت است,

رنجبر نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به اینکه ارز وجود دارد ولی مدیریت چگونگی تخصیص از وجود ندارد اظهار کرد: با توجه به اینکه تخصیص بهینه در ارز وجود ندارد یا نظارت نیست و یا سمت و سوی داده می‌شود به سمت کانال‌هایی که یک سری منافع اقتصادی در پشت این قضایا بوده که متاسفانه اکثر واحد‌های تولیدی و بازارگانانی که برای واحد‌های تولیدی کار می‌کنند آسیب می‌بینند.

,

نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج تصریح کرد: در برخی موارد نیز دولت یک سری تصمیماتی می‌گیرد که مشکلات واحد‌های تولیدی را تشدید می‌کند.

,

وی افزود: در بخشنامه‌ای جدیدی که صادرات 18 نوع قلم کالا ممنوع شد از جمله تصمیماتی است که سبب آسیب دیدن برخی از واحد‌های صادر کننده می‌شود.

,

رنجبر بیان کرد: در بحث صادرات آرد در سال گذشته تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت و در تلاش کردیم که سهمی از بازار عراق را به دست بگیریم که بیشترین کالای آرد از ترکیه تامین می‌شد که 140 کارخانه بابت تامین آرد کشور عراق در سنندج فعال بودند که متاسفانه با ممنوعیت صادراتی که گذاشته شد عملا این واحد‌ها از چرخه فعالیت خارج شدند.

,

برای حل مشکلات اقتصادی باید روش علمی وارد شد

, برای حل مشکلات اقتصادی باید روش علمی وارد شد,

محمدرضا آبی پور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیز در این جلسه بر لزوم برخورد علمی با مشکلات تاکید کرد و گفت: این روش بهترین راهکار برای حل مشکلات است.

,

وی افزود‌: مشکلات نیازمند به اصلاح قوانین پس از بررسی به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، ارائه خواهد شد.

,

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با اشاره به لزوم شفاف‌سازی اقتصاد در کشور بیان کرد‌: نمونه کشورهایی که با شفافیت اقتصادی موفق عمل کرده‌اند؛ زیاد است.

,

آبی پور با اشاره به اینکه هر استانی با توجه به صنایع موجود خود با مشکلات خاصی درگیر است؛ عنوان کرد: برای رفع مشکلات ابتدا باید به صورت دقیق مسائل احصا شود.

,

آبی‌پور با اشاره به وجود دو نوع قانون در هر کشوری عنوان کرد: قوانین هدایتگر و بازدارنده اگر به درستی نوشته و یا اجرا شود زمینه ایجاد فساد در اقتصاد بسته می‌شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه براساس آمار سال گذشته 105 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیرنفتی ایران بوده است؛ بیان کرد: از این تعداد 45 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است که 7 تا 8 درصد این صادرات مربوط به بخش خصوصی است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه