اخبار داغ

استاندار زنجان:

وضعیت نابسامان ارزی سایه سنگینی بر بازار و اشتغال انداخته است

وضعیت نابسامان ارزی سایه سنگینی بر بازار و اشتغال انداخته است
استاندار زنجان با اشاره به وضعیت نابسامانی قیمت‌ها و نوسانات ارزی گفت: این وضعیت بر بازار٬ اشتغال٬ صادرات و واردات سایه سنگین و تلخی انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسداله درویش‌امیری امروز در جلسه نشست اعضای نمایندگان اتاق‌های بازرگانی٬ صنایع و معادن و کشاورزی و مسئولان استانی منطقه شمالغرب کشور با اشاره به اینکه امروز کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط خاصی قرار دارد اظهار کرد: همه فعالان اقتصادی کم و بیش این شرایط را احساس کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در حال از یک شرایط معمول و عادی به یک شرایط غیرعادی عبور می‌کنیم و مشکلاتی نیز در مسیر دولت مردم و فعالان اقتصادی قرار دارد.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر سرنوشت نظام از دولت و ملت 81 میلیونی به هم گره خورده است بیان کرد: همه 81 میلیون نفر ملت ایران سوار یک کشتی هستند و کشتی دولت و قوای سه گانه از هم جدا نیست و اگر این کشتی سوراخ شود به ضرر همه تمام خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه آثار نابسامانی و نوسانات قیمت‌ها و ارز بر تولید و بازار٬ اشتغال٬ صادرات٬ واردات سایه سنگین و تلخی انداخته است بیان کرد: این موضوع را باید همه‌مان با دقت رصد کرده و برای عبور از این مشکلات هوشمندانه عمل کنیم.

,

درویش‌امیری با بیان اینکه نباید اجازه داده شود برخی از افراد با استفاده از بانک اطلاعاتی در جهت ثروت اندوزی استفاده کنند ابراز کرد: همچنین واردات با استفاده از ارز دولتی نیز باید مورد رصد قرار گیرد.

,

وی عنوان کرد: نباید اجازه داده شود که واردات با استفاده از ارز دولتی انجام شود و عرضه آن با ارز 8 هزار تومانی انجام شود.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عرضه مواد اولیه با قیمت ارز بالاتر آثار سویی را در سایر بخش‌ها می‌گذارد افزود: تامین نهاده‌های دامداران و مرغداران بالاتر از ارز دولتی در عرضه آن نیز تاثیر می‌گذارد و باید از این مشکل جلوگیری شود.

,

وی افزود: باید همه باهم شریک سختی‌ها و دشواریهای ناشی از نابسامانی اقتصادی باشیم و نباید عده در این شرایط سختی بکشند و عده‌ای لذت ببرند.

,

درویش‌امیری با بیان اینکه در حال حاضر دچار مشکل نوسانات ارزی شدیم افزود: باید با اتحاد کامل برای عبور از این بحران داشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه بعد از توافقات 1+5 تعاملات بین‌المللی خوبی فراهم شده بود و از بن‌بست خارج شده و تعاملات و روابط خوبی با سرمایه‌گذاران سایر کشورها ایجاد شد افزود: با استقبال از سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاریهای خوبی در استان زنجان انجام شد.

,

استاندار زنجان با اشاره به حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای ترکیه٬ کره و ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری در استان زنجان بیان کرد: در این مقطع شرایط مطلوبی حاکم بود.

,

وی بیان کرد: در حال حاضر همین سرمایه‌گذاران خارجی در استان در تامین مواد اولیه با مشکل موادجه شدند.

,

درویش‌امیری با بیان اینکه در سال گذشته شرایط خوب و درخشانی را گذراندیم افزود: سال گذشته صادرات مواد معدنی و واردات در مسیر خوبی قرار گرفت و برای حوزه تولید و اشتغال نیز اتفاقات خوبی مهیا شد.

,

وی با اشاره به افزایش 56 درصدی صادرات از استان زنجان در سال گذشته افزود: درآمد گمرکی نیز در سال گذشته سه برابر افزایش یافت.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه این شرایط امسال فرق کرده و مشکلاتی در این حوزه‌ها ایجاد شده است خاطر نشان کرد: با این وجود همه مشکلات را قبول داریم و این گونه نیست که ما از مشکلات خبر نداشته باشیم.

,

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد میکنم این نشست در تهران برگزار شود گفت: حتما باید هم اندیشی و همفکری در بخش خصوصی ایجاد شود و امروز ما به شدت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای خروج از این بحران نیاز داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه