اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

مسئولین به موضوع سلب آرامش مردم به واسطه آلودگی صوتی رسیدگی کنند/ دشمن در بعد نظامی هیچ غلطی نمی تواند بکند

مسئولین به موضوع سلب آرامش مردم به واسطه آلودگی صوتی رسیدگی کنند/ دشمن در بعد نظامی هیچ غلطی نمی تواند بکند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئولین به موضوع سلب آرامش مردم به واسطه آلودگی صوتی رسیدگی کنند/ اگر توان برخورد با قانون‌شکنی را ندارید استعفا دهید

, مسئولین به موضوع سلب آرامش مردم به واسطه آلودگی صوتی رسیدگی کنند/ اگر توان برخورد با قانون‌شکنی را ندارید استعفا دهید,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به روز حجاب و عفاف، اظهار داشت: اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوانی دقیقا همانند اقدامات شیطان برای منحرف کردم مردم بود که خوشبختانه با بصیرت ملی مواجه شده و شکست خورد.
وی، افزود: اینکه عده‌ای همانند رضاخان معتقدند که حجاب مانع پیشرفت بانوان است، امری است که باید با آن برخورد مناسب انجام شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در ادامه بیان کرد: پوشیدن البسه نامناسب همانند لباس‌های بدن نما برای خودنمایی نشانه بی عفتی نه روشنفکری و پیشرفت است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: حضور بانوان محجبه در رده های برتر علمی و دانشگاهی اهمیت و جایگاه حجاب را نشان می‌دهد و روشن می‌کند که حجاب وسیله‌ای برای مصونیت است نه عامل محدویت
حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع آلودگی های صوتی در جامعه و بی قانونی های رخ داده در این زمینه، خاطرنشان کرد: موضوع رعایت حقوق شهروندی برای زندگی آرام مردم است که یکی از این محورها نیز بحث آلودگی‌های صوتی و سلب آرامش مردم است که نیازمند پرداختن مسئولین است.
وی، تاکید کرد: مسئولین مربوطه اعم از ناجا و قوه قضائیه باید در این زمینه اقدامات سلبی داشته باشند و با رانندگان و افرادی که نسبت به سلب آرامش عمومی اقدام می‌کنند برخورد قانونی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، اقدام غیرقانونی برخی متولیان اداره استخرها را نیز متذکر شده و گفت: اینکه مردم برای انجام یک ورزش به استخر مراجعه می‌کنند ولی با صدای آزاردهنده آهنگ‌های غیرمجاز و مبتذل روبرو می‌شوند چه توجیهی برای مسئولین و صادرکنندگان مجوز این استخرها دارد؟

,
,
,
,
,
,
,

وی، تصریح کرد: مگر استخر و ورزشگاه محل برگزاری کنسرت است که هرنوع موسیقی را در آنجا پخش کنند و مسئولان در برابر این قانون شکنی سکوت کنند؟
وی، ادامه داد: برخی مسئولان استخرها در برابر اعتراض مردم به توهین و حتی اخراج از محل متوسل می‌شوند که این نشانه بی شرمی است.
حجت الاسلام قریشی، خطاب به مسئولین ورزش و دیکر مدیران دخیل در این امر گفت: اگر توان مقابله با این ناهنجاری‌ها و قانون شکنی ها را ندارید استعفا بدهید تا تکلیف خود و مردم را روشن کنید.
وی، خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.
بیان نکاتی در مورد خانواده و سبک زندگی از دیگر بخش‌های سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بود.

,
,
,
,
,

دشمن در بعد نظامی هیچ غلطی نمی تواند بکند/ باید از همه ظرفیت ها برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان استفاده کرد

, دشمن در بعد نظامی هیچ غلطی نمی تواند بکند/ باید از همه ظرفیت ها برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان استفاده کرد,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه دشمنان در طول چهار دهه گذشته همواره به دنبال تهدید ایران بوده اند، اظهار کرد: تا زمانی که خوی استکباری در دنیا وجود داشته و تا زمانی که حق و باطل در دنیا وجود دارد، این تقابل ها و تهدیدات وجود داشته و خواهد داشت.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: در طول ۴۰ سال گذشته دشمن همواره با دو مولفه جنگ نظامی و یا اقتصادی به دنبال تهدید و عملی کردن اهداف خود بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه دشمن در بعد نظامی نتوانسته و نمی تواند هم کاری بکند، گفت: تهدیدات نظامی دشمنان با توجه به تجربه آنها که به هر کشوری لشگرکشی کرده اند، شکست خورده و نتیجه نگرفته اند، نمی تواند جنبه عملی به خود بگیرد.

,

حسن زاده با بیان اینکه از سوی دیگر توانمندی نظامی ایران در حوزه زمینی، هوایی و دریایی برای همگان ثابت شده است، تصریح کرد: دشمن به خوبی دید که در هشت سال دفاع مقدس ایران با دست خالی در مقابل دشمنان ایستاد و علاوه بر آن توطئه های مختلف آنها مانند ایجاد اختلاف و ناامنی، کودتای نظامی، حمله آمریکا به طبس و مقابله با تروریسم با شکست مواجه گردید.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: زمانی که نیروی نظامی و انتظامی به شکل امروزی نداشتیم، دشمن نتوانست از جنگ نظامی نتیجه ای بگیرد و امروز نیز این را یقین بدانید که اگر کار احمقانه ای از آنها سر بزند به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ حیفا و تل آویو را با خاک یکسان کرده و پاسخی فراموش ناشدنی به آنها می دهیم.

,

وی افزود: امروز ایران اسلامی از قدرت موشکی و نظامی برخوردار بوده و توان تولید و ساخت موشک های بالستیک دور برد در انواع مختلف زمین به زمین، زمین به هوا را دارد و در کنار آن از زیردریایی های و زره پوش ها و تانک و سلاح های سبک و سنگین و توپ های مدرن برخوردار است که کمتر کشوری از آنها را دارد.

,

حسن زاده به تهدیدات و دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی در بعد اقتصادی اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمنان باید از همه ظرفیت ها و توانمندی ها استفاده کرد.

,

وی تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت از تحریم ها، عبور از تحریم با دور زدن تحریم ها است و باید در این زمینه برنامه ریزی کرد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن از شادی ما ناراحت و از ناراحتی ما شاد می شود، افزود: ما به مذاکره کنندگان خود اعتماد داریم ولی دشمن قابل اعتماد نبوده و به دنبال سقوط و نابودی نظام اسلامی است و لذا باید تحریم ها را دور بزنیم.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه ایران اسلامی از ظرفیت های مناسبی در بعد زمینی، هوایی و دریایی برخوردار بوده و بسیاری ایران را قلب تپینده دنیا عنوان می کنند، اظهار کرد: جغرافیای ایران فرصتی مناسبی برای دور زدن تحریم ها و ارتباط با دنیا برای ما فراهم کرده است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

,

وی با اشاره به اینکه وابسته کردن بازار جهانی به انرژی ایران دیگر راه مقابله با تهدیدات اقتصادی است، گفت: باید دنیا را به نفت و گاز خود وابسته کرده و بر روی کشورهای توسعه یافته در این زمینه برنامه ریزی کرده و سیاستمداران و کنسولگری ها روی این موضوع کار کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه بازار ۸۱ میلیونی ایران فرصتی برای برخی کشورها مانند چین است، افزود: آنها به بازار ایران نیاز دارند و این بازار نیز امن ترین بازار برای کشورهای توسعه یافته است.

,

حسن زاده در ادامه به ظرفیت بخش کشاورزی برای مقابله به تهدیدات اقتصادی اشاره و تصریح کرد: برخی کشورها مانند از اندک محصولات کشاورزی خود به بهترین نحو استفاده می کنند در حالی که ایران کشوری چهار فصل بوده و از ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.

,

وی هم چنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان، اظهار کرد: اگر می خواهیم کشور از وضعیت اقتصادی عبور کند؛ باید با دنیا تعامل سازنده داشت و این را در نظر داشت که دنیا فقط انگلیس و فرانسه و آمریکا نیست و کشورهای زیادی در دنیا وجود دارد که باید تعامل را جایگزین تقابل کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا در زمینه تعامل با کشورهای مختلف دنیا، پیش قدم شود، افزود: ما زمینه ارتباط با دنیا را داریم و می توانیم بازار کشورهای همسایه را به دست بیاوریم.

,

وی به سالروز تشکیل شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان با اسامی مختلف در کشورهای دنیا وجود دارد و این را بدانید کسانی که به شورای نگهبان حمله می کنند قطعا منافع آنها در خطر افتاده است.

,

حسن زاده تصریح کرد: در هر کشوری که مردم سالاری حاکم است، شورای نگهبان بوده و از قانون آنها دفاع می کنند و وجود شورای نگهبان در جمهوری اسلامی ایران نیز یک امر قانونی و دینی است.

,

امام جمعه میاندوآب به هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: بانوان ایران اسلامی باید حجاب فاطمی و زینبی و معصومه ای داشته باشند.

,

وی هم چنین به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره و اظهار کرد: تبعیت از امام و ولی فقیه یک تکلیف است و هر زمان دستور جهاد یا دفاع دهند، جهاد و دفاع کرده و همواره از امام تبعیت می کنیم.

,

مردم تمامی تحرکات دشمن و عوامل او را رصد کنند

, مردم تمامی تحرکات دشمن و عوامل او را رصد کنند,

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خوی با تبریک ۲۵ تیرماه سالروز تأسیس بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان بهزیستی از جمله سازمان‌هایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده و با پیشنهاد نخستین مسئول بهزیستی کشور، شهید محمدعلی فیاض بخش، با ادغام ۱۶ سازمان ،نهاد ،مؤسسه و انجمن خیریه ،سازمان بهزیستی تأسیس شد .

,

وی افزود: این سازمان متجاوز از ۳۰ رسالت و وظیفه سنگین را در ارتباط با خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر کشور همچون حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست، نگهداری کودکان بی‌سرپرست، ارائه خدمات به معلولان، سالمندان و بیماران روانی، درمان و بازتوانی معتادان و کمک به تأمین مسکن نیروهای هدف بر عهده دارد.

,

 امام‌جمعه خوی در ادامه با اشاره به‌روز ولادت حضرت معصومه آغاز هفته کرامت تصریح کرد: اگر تاریخ اسلام را از صدر اول تاکنون موردبررسی قرار بدهیم در تمامی اعصار زنان دوشادوش مردان حتی در بعضی صحنه‌ها جلوتر از آنان درراه اسلام و ارزش‌های آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

,

وی افزود: آیت‌الله خویی در کتاب معجنم رجال الحدیث از ۱۳۷ نفر از زنان برجسته نام می‌برد که راوی حدیث بودند و مرحوم محلاتی در کتاب ریاحین الشریعه متجاوز از ۵۰۰ نفر از زنان و بانوان فضیلت شیعه نام می‌برد که در میدان‌های مختلف مبارزه ، دانش، خانه‌داری، شوهرداری، تبلیغ معارف، تدریس قرآن ، تربیت فرزندان ، پرستاری از بیماران و سایر برجسته بودند

,

حجت‌الاسلام‌ شکوری با اشاره به توطئه‌های اخیر آمریکای جنایتکار علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران بعد از خروج از برجام گفت: با در نظر داشتن اینکه پس از خروج آمریکا از برجام و تبلیغات گسترده علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در رسانه‌های خود و انجام فعالیت‌های داخلی با بهره‌گیری از ضدانقلاب و عوامل گروهکی ضرورت دارد آحاد جامعه مردم تمامی تحرکات دشمن و عوامل او را از قبیل پخش شایعات علیه مسئولان و مدیران نظام، تحریک اقشار مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی، تلاش در جهت ناامید کردن مردم از آینده و لجن‌مال کردن مدیران متعهد و دلسوز نظام زیر نظر داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه