اخبار داغ

فعالین مجازی و لزوم افزایش دانش

فعالین مجازی و لزوم افزایش دانش
آگاهی و دانش کافی برای اطلاع و اظهارنظر در هر موضوعی نیازی اساسی است و نباید برای جلب مخاطب به هر اقدامی متوسل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ هر جامعه‌ای در گذر زمان با مسائلی روبرو می‌شود که با تفکر صحیح و شیوه‌های علمی در کنار همدلی و هماهنگی مردم و مسئولین باید از آن گذر شود. نقش متخصصان و افراد آگاه در تحلیل مسائل و ارائه راهکار در مسائل مختلف در حوزه تخصصی خود غیر جایگزین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

راهکارهای مناسب که در قالب‌های مختلف تدوین و در اختیار مسئولین رده‌های مختلف قرار می‌گیرد و آنان برحسب وظایف خود باید حداکثر تلاش برای اجرایی شدن آن را داشته باشند و هرگونه ایراد و اشکالی که در روند اجرایی شدن مشاهده می‌شود باید رفع یا جهت بررسی اطلاع‌رسانی شود. نقش مردم در اجرایی شدن راهکارها غیرقابل انکار است و در صورت عدم همراهی جامعه راهکارهایی که برای مسائل مختلف ارائه می‌شود یا عقیم مانده یا بازدهی مطلوبی نخواهند داشت.

,

بی‌آبی که سخن امروز کشور است نیازمند تلاش و اقدام فوری مسئولین است و هر چند که انتظار می‌رود مسئولین درباره اینکه چرا از سالیان گذشته پیش بینی لازم را در این خصوص نداشته‌اند پاسخگو باشند. کمبود آب و گرمای شدید که موجب افزایش مصرف برق شده است برخی از مناطق را با خطر قطع برنامه ریزی شده برق مواجه کرده است و کم‌آبی و قطع برق تابستان سختی را برای برخی از همشهریان رقم زده است.

,

کم‌آبی و قطع برق فارغ از مطالبی که در خصوص عدم پیش‌بینی لازم از سوی مسئولین متولی در سال‌های گذشته شنیده می‌شود باید پذیرفت بروز خشکسالی های متعدد و کاهش نزولات آسمانی فراتر از پیش‌بینی ها حتی متخصصان بوده است و باید این کاهش باران و افزایش مصرف به شیوه‌ای صحیح مدیریت شود. افزایش برداشت از منابع آب زیرزمینی، اختصاص آب کشاورزی برای شرب و جبران خسارت کشاورزان، مهار آب‌های سطحی و... راهکارهای موقت هستند و در بلندمدت با ادامه روند کاهش نزولات آسمانی باید با احداث آب شیرین کن، باور کردن ابرها، اصلاح شیوه آبیاری کشاورزی، کاهش هدر رفت آب در شبکه آبرسانی، اصلاح شیوه مصرف آب و... از سختی‌های کم‌آبی گذر کرد.

,

در تمامی راهکارهای پیش‌بینی شده مردم رکن اصلی هستند و می‌توانند با شیوه‌های مختلف در گذر از مشکلات یاری گر باشند. در روزهای گذشته قطع مکرر و بی‌آبی در شهرستان دشتستان که با اعتراض مردم همراه بود و پیگیری‌های انجام شده موجب مرتفع شدن این مشکل شد. در چند مدت اخیر این اعتراض‌ها که در برخی از مناطق کشور رخ داده است واکنش‌های متفاوت اجتماعی در پی داشت و شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از جریان سازان اجتماعی نقش مثبت و منفی ایفا کرد.

,

فعالین فضای مجازی به عنوان یکی از پدیده‌های اجتماعی در شبکه‌های مجازی نیز از سعی کردند از قافله عقب نمانند. برخی سعی کردند با شیوه‌های مختلف نقش یک ناقل پیام به مسئولین و مردم را ایفا کنند و برخی به اظهار تأسف و صدور بیانیه‌های مجازی بسنده کردند و گروهی دیگر نیز با اشتراک عکس یا فیلم سعی در افزایش فالورهای خود داشتند اما در این میان برخی از فعالین فضای مجازی پا را فراتر گذشته سعی در خط دهی عمومی با شیوه‌های غیرکارشناسی کردند.

,

عدم پرداخت قبض آب و برق از توصیه‌هایی بود که این فعالین فضای مجازی مردم را برای انجام آن تشویق کردند تا از این طریق به خیال خود مسئولین را تحت فشار قرار دهند و گشایشی در مشکلات حاصل شود.

,

پرداخت بهای مصرف آب و برق مصرفی وظیفه هر شهروندی است و پرداخت آن جزئی از فرهنگ هر جامعه‌ای است. از برخی از فعالین فضای مجازی که خود را متخصص در تمام امور یک جامعه می‌دانند باید پرسید عدم پرداخت هزینه آب و برق چه کمکی به حل مشکلات مردم می‌کند؟ بعد از کیفیت پایین آب در خوزستان و اعتراض مردمی مسئولین قبض‌های صادر شده برای آب را رایگان اعلام کردند اما اینکه برخی در فضای مجازی در نقش رابین هود ظاهر می‌شوند سعی کنند در تصور خود مانعی برای پول زور و ناحقی که مسئولین از مردم (بهای آب و برق مصرفی) دریافت می‌کنند باشند و تمام قوانین و عرف مقبول جامعه را زیر پا می‌گذارند.

,

آیا در صورت پرداخت نشدن قبض آب و برق اگر چرخه تولید و توزیع آب آشامیدنی یا برق با اخلال مواجه شد و حداقل آن موجب تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان خواهد بود آیا این اشخاص پاسخگو خواهند بود؟ آیا توصیه کنندگان به عدم پرداخت قبض آب و برق خود به توصیه‌های عمل می‌کنند تا با قطعی آب و برق خود همچنان به عنوان یک رابین هود در فضای مجازی مشغول به فعالیت باشند؟

,

در زمانه‌ای که سخنان صواب و ناصواب در فضای مجازی دست به دست می‌شود باید اندکی تأمل کرد تا شیوه‌های غیرعلمی و احساسی خود مشکلی بر مشکلات مردم افزوده نکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه