اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان؛

۶۰ هزار خانوار هرمزگانی تحت پوشش کیمته امداد هستند/ افزایش ۵۰ درصدی درکمک به ایتام در سال

۶۰ هزار خانوار هرمزگانی تحت پوشش کیمته امداد هستند/ افزایش ۵۰ درصدی درکمک به ایتام در سال
دبیر جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب از برگزاری جشنواره امام رضا (ع) برای دوازدهمین سال پیاپی در روستای کردر رضوی شهرستان میناب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی الهیاری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  هرمز؛ با تاکید بر اینکه کمک های مردمی در کمیته امداد با حساسیت و شفافیت بالا به دست نیازمندان هر شهر می رسد، اظهار کرد: گسترش و نشر فرهنگ انفاق و نیکوکاری از مهمترین اهداف و وظایف این نهاد است به گونه ای که در 4دهه از عمر کمیته امداد شاهد حضور چشمگیر مردم در برنامه های دستگری و کمک به نیازمندان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

وی افزود: حضور چمشگیر مردم در راستای حمایت از نیازمندان، نشان دهنده موفقیت این نهاد در ارائه مدل توسعه مشارکت های مردمی است.

,

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه صدقات به عنوان یک ارزش دینی همواره در جامعه پذیرفته شده اند، گفت: در سنوات گذشته مردم به پرداخت صدقه معتقد بوده و خواهند بود اما هنر کمیته امداد تمرکز بخشیدن به صدقات و اثربخشی آن در فرآیند فقر زدایی است.

,

الهیاری ادامه داد: همان طور که کمیته امداد در زمینه اشتغال خرد موفق عمل کرده است در زمینه توسعه مشارکت خرد هم توانسته با تمرکز دادن به اعانات و صدقات مردم اثر بخشی کمک های مردمی را مضاعف کند.

,

وی با بیان اینکه مردم هرمزگان در سال گذشته از طریق صندوق های صدقات 4میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند، بیان کرد: 15میلیارد تومان هم از طریق طرح اکرام وایتام به نیازمندان کمک کردند که این مشارکت ها حکایت از این دارد که این کمک ها توانسته بخش عمده ای از مشکلات جامعه هدف کمیته امداد را مرتفع سازد.

,

مدیر کل کمیته امداد استان تاکید کرد: برای مومنین و مردم خوب کشورمان ثابت شده است که این کمک های مردمی می تواند نیازهای فوری و اورژانسی خانواده ها را پوشش دهد و برای معاندین و مخالفان هم اثبات شده که با این مدل مشارکتی کمیته امداد اثر بخشی فعابت های این نهاد در محرومیت زدایی مضاعف شده است.

,

دشمن تحمل موفقیت نهادهای انقلابی را ندارد

, دشمن تحمل موفقیت نهادهای انقلابی را ندارد, دشمن تحمل موفقیت نهادهای انقلابی را ندارد,

الهیاری با تاکید بر اینکه دشمن تحمل موفقیت های نهادهای انقلابی را ندارد، اظهار کرد: دشمن به هر روشی  متوسل می شود تا بتواند کارکردهای خوب نظام اسلامی و دین مبین اسلام را تضعیف نماید.

,

وی بااشاره به راه اندازی "کمپین نه به کمیته امداد" گفت: این کمپین با هدف کاهش اثربخشی مشارکت های مردمی در فرآیند فقر زدایی و افزایش نارضایتی عمومی مردم مطرح شده است در حالی که عملکرد این نهاد به دفعات مختلف توسط مسئولان کمیته امداد بطور شفاف در معرض دید عموم گذاشته شده است که یک ریال ازکمک های مردم از یک شهر به شهری دیگر انتقال پیدا نکرده و نخواهد کرد.

,

مدیر کل کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه صدقات و زکوات مردم هر شهر به دست نیازمندان همان شهر خواهد رسید، تصریح کرد: خوشبختانه این شیطنت مخالفان و معاندان روی ایمان و اعتقاد مردم خوب ما تاثیر نخواهد داشت.

,

افزایش 60درصدی مشارکت های مردمی در اطعام نیازمندان

, افزایش 60درصدی مشارکت های مردمی در اطعام نیازمندان, افزایش 60درصدی مشارکت های مردمی در اطعام نیازمندان,

الهیاری  با اشاره به افزایش 60درصدی مشارکت های مردمی در اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان امسال، بیان کرد: در سال جاری شاهد افزایش25 درصدی کمک های مردمی در جمع آوری زکات فطره و افزایش 50 درصدی درکمک به ایتام بودیم.

,

وی با اشاره به اینکه در سال 96 در مجموعه 57درصد رشد کمک های مردمی  در سرفصل های مختلف مشارکتی را داشتیم، افزود: از آنجایی که سهم مشارکت های مردمی در فعالیت های کمیته امداد پایین است لذا انتظار ما از همه مومنین و متدین استان مشارکت بیشتر و توجه بیشتر به هم نوعان است.

,

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه نزدیک به 60 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند، تاکید کرد: تنها تامین ضروریات زندگی این خانوارها در یک سال حدود یک هزار میلیارد تومان خواهد بود که کمک های مردمی توانسته است فقط 10 درصد نیاز خانواده ها را پوشش دهد.

,

الهیاری با اشاره به هجمه های اخیر علیه کمیته امداد نسبت به کمک به سایر کشورها گفت: کمک هایی که به مردم مسلمان سایر کشورها انجام می شود یکی از برنامه های نهاد حمایتی کمیته امداد در راستای تألیف قلوب مسلمان و احساس مسئولیت و دین نسبت به برادران دینی در سراسر دنیاست.

,

هیچ گونه شبهه ای در هزینه کرد کمک های مردمی وجود ندارد

, هیچ گونه شبهه ای در هزینه کرد کمک های مردمی وجود ندارد, هیچ گونه شبهه ای در هزینه کرد کمک های مردمی وجود ندارد,

وی افزود: این نهاد در مناسبت های مختلف اقدام به جمع آوری کمک صرفا جهت کمک به مردم گرفتار سایر کشورها می نماید و مردم با رضایت کامل و تمایل قلبی کمک های نقدی خود را در صندوق های تعبیه شده در محل های استقرار تقدیم می کنند.

,

مدیر کل کمیته امداد استان تاکید کرد: صندوق های کمک به مسلمان سایر کشورها مشخص شده است و کمیته امداد براساس اختیارات و نیت مردم این کمک ها را در محل خود هزینه می کند.

,

الهیاری با تاکید بر اینکه کمیته امداد همیشه آماده است تا فعالیت خود در زمینه مشارکت های مردمی را شفاف اعلام کند، خاطرنشان کرد: هیچ گونه شبهه ای در هزینه کرد کمک های مردمی در این نهاد وجود ندارد و همواره از منتقدین در خواست کردیم که فعالیت های ما را به طور کامل مشاهده و بازبینی کنند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه