اخبار داغ

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان:

سازندگی و محرومیت زدایی رسالت مهم اردوهای جهادی/ مردم سیستان و بلوچستان قدردان نظام و انقلاب هستند

سازندگی و محرومیت زدایی رسالت مهم اردوهای جهادی/ مردم سیستان و بلوچستان قدردان نظام و انقلاب هستند
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه‌ریزی 30 اردوی جهادی برای تابستان امسال در اقصی نقاط استان گفت: کمک به سازندگی و محرومیت زدایی رسالت مهم اردوهای جهادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، با هدف محرومیت زدایی و کمک به محرومین همه ساله در ایام مختلف سال جوانانی تحصیل کرده از دانش آموز گرفته تا دانشجو همه با همان لباس های خاکی جهادگران دوران جبهه ها، راه جهادی دیگر را در قالب گروه های جهادی پیش گرفته اند. جوانانی نه جویای نام، که جویای روحیه ای جهادی اند تا در تعطیل ترین تعطیلات هم روانه منطقه ای کم برخوردار شوند.
فعالیت ها در حوزه‌هایی همچون پزشکی، علمی و آموزشی، جهاد اقتصادی و کارآفرینی، جهاد عمرانی و سازندگی است. این اقدامات آتش به اختیار آنجا ارزش پیدا می‌کند که این افراد نه تنها مزدی بابت خدمات خود دریافت نمی‌کنند بلکه گاها کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را آشکارا یا پنهان به مسئولین اردو می‌رسانند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, ,
 
برنامه‌ریزی 30 اردوی جهادی برای تابستان امسال در سیستان و بلوچستان
ساسان سالاری مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به برنامه‌ریزی 30 اردوی جهادی برای تابستان امسال در استان اظهار کرد: این اردوها جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه استان پهناور را در بر می گیرند.
وی حوزه فعالیت اردوهای جهادی را در بخش های عمران و آبادانی، اشتغالزایی خانگی، فرهنگی و آموزشی و مشاوره ای عنوان کرد و گفت: کمک به محرومین در تمام شهرستان‌های استان مد نظر است و جهادگران بسیجی از هیچ تلاشی برای جلب رضایت مردم دریغ نمی‌کنند.
سالاری تقویت روحیه کار و تلاش، صبر، تواضع، همکاری، گذشت، خلاقیت، انگیزه کمک به دیگران را از جمله اهداف اردوهای جهادی دانست و افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی سعی ما بر آن است تا علاوه بر استفاده از مصالح ایرانی، بازار اقتصادی آن روستا،دهستان یا شهرستان را هم فعال کنیم به گونه ای که با خرید خوراک و سایر اقلام مورد نیاز اردوهای جهادی که از تولیدات بومی منطقه است به این امر جامع عمل می پوشانیم.
 
,
, برنامه‌ریزی 30 اردوی جهادی برای تابستان امسال در سیستان و بلوچستان,
, عصرهامون ,
,
,
,
, ,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان در ادامه با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان با وجود همه محرومیت‌ها قدردان نظام و انقلاب هستند، گفت: بسیجیان در سیستان و بلوچستان بدون هیچ چشم‌داشتی در دورترین نقاط استان نشاط و زندگی را در آن مناطق به جریان می‌اندازند.

ساخت خانه برای محرومان در شهرستان دلگان
مسئول گروه جهادی پیروان ولایت دانشگاه پیام نور ایرانشهر گفت: کار ساخت یک خانه برای محرومان در شهرستان دلگان آغاز شده است.
شهدوست در گفت وگو با دلگان پرس اظهار کرد: ساخت یک خانه برای محرومان در روستای گنبد سه پایه شهرستان دلگان آغاز شده است.
مسئول گروه جهادی پیروان ولایت دانشگاه پیام نور ایرانشهر افزود: کار ساخت این خانه محروم از هفتم تیرماه آغاز شده که درصدد هستیم تا بیستم تیرماه به پایان برسانیم.
وی عنوان کرد: این دومین خانه ای است که توسط گروه جهادی پیروان ولایت دانشگاه پیام نور ایرانشهر برای محرومان این منطقه ساخته می شود.
شهدوست خاطرنشان کرد: این اردوی جهادی با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ایرانشهر، گروه جهادی پیروان ولایت، آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی ناحیه سپاه دلگان برپا شده است.
 
,
,
,
, ساخت خانه برای محرومان در شهرستان دلگان ,
,
,
,
,
,
,
 
, ,
ساخت مدرسه در نقطه صفر مرزی توسط جهادگران بسیجی
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی و سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه میرجاوه و رییس شورای گروه های جهادی این شهرستان در گفت و گو با لادیز عنوان کرد: تعمیر و مرمت و مقاوم سازی مدارس خشت و گلی و ساخت مدرسه دو کلاسه و سه کلاسه توسط قرارگاه محرومیت زدایی در سطح بخش های تابعه شهرستان برنامه ریزی شده است.
سرهنگ پاسدار موسی جهانتیغ افزود: نماینده قرارگاه خاتم الانبیا در سفر به شهرستان میرجاوه از بخش های ریگ ملک و لادیز و بخش مرکزی بازدید کرد تا این قرارگاه در لوله کشی روستایی ،مقاوم سازی مساجد ،ساخت مخزن نگهداری آب و مقاوم سازی مخازن نگهداری آب در روستاها و لایروبی قنوات و تسطیح جاده های روستایی و تسطیح اراضی همکاری لازم را بداشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: 12 گروه جهادی فعال در شهرستان سازماندهی شده اند که در جمع آوری محصول ، لایروبی قنوات و ارس نخل ها ،مرمت و تعمیر منازل افراد واجدشرایط ، ایجاد سیل بند و مرمت ، بازسازی و زیبا سازی مدارس و تعمیر میز و نیمکت و غیره در خدمات رسانی به مردم منظقه کمک می کنند.
 
, ساخت مدرسه در نقطه صفر مرزی توسط جهادگران بسیجی,
,
,
,
,
, ,

سرهنگ جهانتیغ اذعان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی و خدمات رسانی سپاه به دنبال این است که فرهنگ خدمت رسانی را در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه کند و از ظرفیت های موجود استفاده کرده و خدمات رایگان به مردم ارائه کند.
وی با اشاره به خدمات قرارکاه خاتم الانبیا ، تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون با ادارات جهادکشاورزی در جمع آوری محصول ، لایروبی قنوات ، تسطیح اراضی و ارس نخل ها ، کمیته امداد در تعمیر و مرمت منازل افراد محروم و کم در آمد ، ساخت سرویس بهداشتی ، ساخت منزل برای محرومین و توزیع بسته حمایتی برای اقشار کم درآمد ، تهیه و توزیع جهیزیه برای زوج های واجدالشرایط ، توزیع لباس فرم در بین دانش آموزان واجدالشرایط، توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان در جشن عاطفه ها و جمع آوری کمک در جشن نیکوکاری همکاری داشته است.
 
,
,
,
,

 
, ,
,
وی افزود: همکاری با آموزش و پرورش با انجام اردوهای جهادی ، طرح هجرت3 مرمت ، بازسازی و زیبا سازی مدارس و تعمیر میز و نیمکت 21 مدرسه ، همکاری با فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و مشاغل خانگی به بسیجیان جویای کار و مرکز بهداشت با شرکت بسیجیان در واکسیناسیون و آمارگیری و همکاری با منابع طبیعی در جشن درختکاری و همکاری با دامپزشکی در موضوع واکسیناسیون طیور در مقابل بیماری نیوکاسل104 نفر بسیجی از دیگر اقدامات این قرارگاه است.
سرهنگ جهانتیغ عنوان کرد:قرارگاه خاتم الانبیا شهرستان میرجاوه با همکاری معتمدین و فرماندهان پایگاه های بسیج جمع آوری مبلغ 31میلیون و 450هزار تومان پول نقد برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری کرده است، پذیرایی از زایرین پاکستانی اربعین امام حسین (ع) در پایانه مرزی توسط گروه های جهادی افتخاری مردمی به تعداد 568 نفر از جمله اقدامات این قرارگاه است.
گفتنی است تکمیل خانه عالم بعضی دهستان‌ها در شهرستان نیمروز با حمایت آستان قدس رضوی، تکمیل ساخت خانه محروم "گنبد علوی" شهرستان دلگان، توزیع بسته غذایی و لوازم التحریر بین دانش‌آموزان محروم، ایجاد یک واحد کانکس 2 هزار تایی و یک واحد ساختمان 3 هزار تایی پرورش بلدرچین در منطقه سیستان، شناسایی و ایجاد 5 باغ پسته در سیستان، مرمت و زیباسازی مسجد "کوثر" شهرک دامداران زاهدان و ساخت مدرسه یک کلاسه در روستای "شکاری" خاش از جمله اقداماتی بوده که جهادگران دانشجو از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه