اخبار داغ

مسئول بسیج جامعه زنان کرمانشاه خبر داد؛

تقدیر از خانواده‌های اسوه حجاب در محلات کرمانشاه /اجرای تئاتر خیابانی با موضوع حجاب

تقدیر از خانواده‌های اسوه حجاب در محلات کرمانشاه /اجرای تئاتر خیابانی با موضوع حجاب
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از تقدیر از خانواده‌های اسوه حجاب در محلات کرمانشاه و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع حجاب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا همتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد ، اظهار داشت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره های قرآن کریم به عنوان یک ضرورت از آن یاد می کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری های روحی و جسمی می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  مرصاد,

وی افزود: حجاب مانع گمراهی و خودنمایی و حافظ حرمت و از آداب عفت و حیا است و هدف اسلام از آن این است که زن مسلمان بتواند با فراغت کامل وظایف و رسالت اساسی خود را انجام دهد.

,

همتی عنوان کرد: پوشیدگی زنان و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است زنانی که دارای پوشیدگی و حجاب هستند نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند زیرا بسیاری از جنایات جنسی با عفت و پاکدامنی جوانان و حجاب زنان از بین می رود.

,

مسئول بسیج ججامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حجاب باعث حفظ بنیان خانواده می شود و نبود آن سبب فحشا، تزلزل و فروپاشی خانواده خواهد شد، افزود: یکی از دلایل کاهش تمایل جوانان در رابطه با تشکیل خانواده به دلیل زیاد شدن زنان بی حجاب و آرایش کرده  است.

,

همتی خاطرنشان کرد: برعکس اگر حجاب در جامعه رعایت شود روابط جنسی به محیط خانواده محدود می شود و جوانان نیز تمایل بیشتری به ازدواج پیدا می کنند، خانواده های تشکیل داده شده ثبات بیشتری به خود می گیرند و در نتیجه منفعت بیشتری نصیب زنان می‌شود زیرا از محبت و حمایت مالی همسران خود برخوردار خواهند شد.

,

وی بیان داشت: بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردار هستند در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی به جلب توجه دیگران ندارند ولی زنانی که دارای عقده حقارت هستند با پوشیدن لباس شهرت و نمایش زینت ها و زیبایی ها و استفاده از لباس های نامناسب و رنگارنگ و جذاب در بیرون از منزل در مواجهه با نامحرم می کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی جبران کنند.

,

همتی همچنین به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه همانا هنگامی که گناهی پنهانی باشد جز فرد گناهکار آسیب نمی بیند ولی هنگامی که آشکار باشد و اعتراض و برخوردی با آن نشود به همه مردم آسیب می رساند اشاره کرد و گفت: بنابراین جامعه و دولت اسلامی درباره گناه آشکار باید چاره جویی کند و سلامت روانی شهروندان را تضمین کند.

,

وی با اشاره به اینکه رفتارهای دینی گاهی شخصی و درونی هستند و آثار ویرانگر در اجتماع چه بسسار و چه اندک به چشم نمی آیند اما گاهی جنبه بیرونی دارند که آثار منفی آن در جامعه برجا می‌ماند، ادامه داد: حجاب و عفاف از جمله احکام اسلامی و ضروریات دین است که سیاست‌گذاران اجتماعی باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند.

,

مسئول بسیج ججامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: برای مبارزه با بی‌حجابی و نهادینه کردن و گسترش حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از توانایی، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور استفاده کرد.

,

همتی هفته عفاف و حجاب را فرصتی مناسب دانست که می تواند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استحکام بنیان خانواده به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی توسط دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی مورد استفاده قرار گیرد.

,

وی، برگزاری اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده در سراسر استان، راه اندازی ایستگاه پاسخ گویی به شبهات و مشاوره مذهبی با موضوع عفاف و حجاب در مکان های پرتردد شهر، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در تهیه طومار با عنوان حجاب ما در پاکی ها و تجلیل از نیروهای ارزشی محجبه در سطح ادارات را از جمله برنامه های هفته عفاف و حجاب اعلام کرد.

,

این مسئول افزود: تجلیل از ورزشکاران با اخلاق و محجبه، شناسایی و تقدیر از خانواده اسوه در هر محله که دختران عفیف و محجبه و پسرانی مومن و با غیرت دارند، حضور 20 مبلغ در سطح شهر برای ترویج چهره به چهره عفاف و حجاب به بازاریان و همشهریان، اجرای تئاتر خیابانی در سطح شهر، پارکها و مکان های پرتردد و پخش تیزر و نماهنگ عفاف و حجاب در صدا و سیما را از دیگر برنامه های مذکور دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه