اخبار داغ

قیاس رفتار دولتمردان با گفتار امیرالمومنین(ع)/ وقتی مسائل فرعی اولویت کار دولت می شود

قیاس رفتار دولتمردان با گفتار امیرالمومنین(ع)/ وقتی مسائل فرعی اولویت کار دولت می شود
هرگاه افراد ناصالح در بدنه حکومت‌ها نفوذ کرده‌اند، جامعه با انحطاط‌های اقتصادی، اخلاقی و رفتاری مواجه واز دیگر سو عزت خود را در بُعد ملی و بین‌المللی مورد خدشه قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت‌ها به ویژه دولتهای اسلامی، داشتن روحیه خدمت‌رسانی و جهادی در مسئولان آن است که هم پیشرفت کشور و هم رضایت جامعه را در پس خود خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

دولت‌ها به سبب انتخاب از سوی مردم نماینده آنها را در پیشرفت جامعه به سوی اهداف بوده و این هدف جز با کار جهادی در پرتو استفاده از افراد صالح حاصل نمی‌شود.

,

تجربه نشان داده است هرگاه افراد ناصالح در بدنه حکومت‌ها نفوذ کرده‌اند، جامعه با انحطاط‌های اقتصادی، اخلاقی و رفتاری مواجه شده و نیز از دیگر سو عزت و شکوه خود را در بُعد ملی و بین‌المللی مورد خدشه قرار داده است.

,

به سبب اهمیت این موضوع، در بسیاری از آموزه های دینی و حتی قرآن کریم و سخنان ائمه به آن اشاره شده است.

,

به عنوان نمونه نفوذ افراد ناصالح در حکومت سلیمان نبی(ع) و پیروی آنان از شیاطین، باعث شد مُلک سلیمان در مدت کوتاهی به انحطاط کشیده شود؛ خداوند در این باره در بخشی از آیه102 سوره بقره می‌فرماید: «وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّیاطینُ عَلى‏ مُلْکِ سُلَیْمانَ‏ وَ ما کَفَرَ سُلَیْمان‏؛ و آنچه را که شیطان‏ صفت ها در سلطنت سلیمان خوانده و درس گرفته‏ بودند، پیروى کردند. و سلیمان کفر نورزید». همچنین با مروری بر تاریخ معاصر ایران از این نمونه‌ها بسیار دیده می‌شود.

,

امیرالمؤمنین(ع) نیز در بیانی شیوا، ضایع و تباه کردن مسائل اصلی، پرداختن به مسائل فرعی،  پیش انداختن اراذل و فرومایگان وعقب راندن اهل فضیلت را به عنوان چهار علت و دلیل انحطاط دولت‌ها ذکر کرده اند که توجه به این فرمایش کلید بسیاری از معضلات اجتماعی است.

,

خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار در این گزارش به صورت خلاصه و تنها با ذکر چند نمونه به عملکرد دولت تدبیر در رعایت این چهار اصل اساسی که در گفتار امیرالمومنین(ع) به آن اشاره شده است می پردازد.

,

ضایع و تباه کردن مسائل اصلی کشور

,

مسئولان دولت تدبیر همواره درصدد طفره رفتن از زیر بار مشکلات کشور بوده و با فرار و نادیده گرفتن مشکلات اقتصادی مردم توجه خود را معطوف به مسائل حاشیه ای معطوف می کنند.

,

در حالی که همزمان با به روی کارآمدن دولت تدبیر همه مردم منتظر شقالقمر حسن روحانی در عمل به وعده های اقتصادی و انتخاباتی مبنی بر تحول شگرف و عمیق در وضعیت اقتصاد جامعه و معیشت مردم بودند اما آنچیز که در عمل اتفاق افتاد بی توجهی کامل دولت به وضعیت اقتصاد کشور بود بطوریکه همواره سفره مردم امروز کوچکتر از دیروز می شد.

,

                     
پرداختن به مسائل فرعی

,
,

در این مبحث نیز شاهد حضور ویژه دولتمردان بودیم بگونه ای که حاشیه سازی و در جاده فرعی حرکت کردن به خوراک شب و روز مسئولان دولت تدبیر تبدیل شده و به نوعی سرگرمی و خلوتی جدید برای فرار از مسائل کلان و اصلی کشور بوده است.

,

نمونه و شاهد این قضایا گمان به رقیب تراشی برای دولت، پرداختن به تفریحات و گردش ها در توچال و ...، مهم جلوه دادن لغو برخی کنسرت ها، تحریف نهج البلاغه و برش‌های مغرضانه از کلام امام معصوم ، تحریف حادثه عاشورا و چندین و چند مسئله مرتبط دیگر که در آن دولتمردان به جای رسیدگی به مسائل اصلی و مشکلات مردم به حاشیه رفته و ذهن ها را منحرف می کنند.

,

پیش انداختن و توجه به اراذل و فرومایگان وعقب راندن اهل فضیلت

,

در این وادی نیز نمونه بارز را می توان برجام نافرجام دولت تدبیر عنوان کرد تاجایی که بدون در نظر گرفتن هشدارهای رهبر معظم انقلاب و آینده نگری جمع کسیری از کارشناسان و دلسوزان انقلاب، پای در کارزار مذاکره نافرجام با آمریکای فرومایه نهاده و نهایتا دست خالی و با دادن امتیازات فراوان به کشورهای غربی بدون گرفتن امتیازات آنچنانی آنرا به پایان رساندند.

,

حال اینکه باید گفت این تعبیرات امیرالمومنین (ع) تا چه حد نزدیک به عملکرد دولتمردان دولت تدبیر و امید است که برداشت و قضاوت در این راستا را به خوانندگن متن وا می گذاریم

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه