اخبار داغ

آیت الله سید احمد خاتمی:

جایگاه مجلس خبرگان رهبری مردم سالاری دینی است

جایگاه مجلس خبرگان رهبری مردم سالاری دینی است
آیت الله سید احمد خاتمی گفت:در شرایط کنونی تنها بزرگی که لباس رهبری این مردم در قامتش زیبنده است فقط مقام معظم رهبری می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به 23 تیر ماه سالروز گشایش نخستین مجلس خبرگان رهبری و بیان اینکه دو مجلس خبرگان قانون اساسی و رهبری داریم، گفت: مجلس خبرگان قانون اساسی خبرگانی است که قانون اساسی را تنظیم و به رأی مردم گذاشته اند که شهید مظلوم آیت الله بهشتی مهندسی این اجلاس را به عهده داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: شهید آست الله بهشتی توانست خروجی ارزشمندی را به مردم تحویل دهد و هم اکنون با فتخار می گوییم قانون اساسی کشور ما بهترین قانون اساسی دنیا است.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هویت نظام ما هویت جمهوری اسلامی است؛ به این معنی که حاکمیت رأی مردم در چهار چوب اسلام است؛ از جلوه های مردم سالاری، انتخاب مردمی است و ما با افتخار می گوییم چهار چوب نظام اسلامی ما مکتب اهل بیت علیه السلام است.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: گفتنی است در این چهار چوب مردم،سالار هستند و مردم سالاری دینی نیز به همین معنا است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام مسئولین نظام بدون استثناء با واسطه و یا بدون  واسطه منتخب مردم هستند، ابراز کرد: انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و روستا و انتخاب رئیس جمهور را از جمله انتخابات بدون واسطه نام برد.

,

وی گفت:اعضای مجلس خبرگان منتخب مردم هستند و انتخاب رهبری نیز توسط این مجلس انجام می شود؛ این گونه انتخاب را با واسطه می گویند و دلیل انتخاب با واسطه حفظ شدن حریم رهبری است؛ چرا که رهبری نافذ الکلمه باید توسط مردم و در فضای خردورزانه انتخاب شود.

,

آیت الله خاتمی تأکید کرد: جایگاه مجلس خبرگان رهبری مردم سالاری دینی است که قله نظام یعنی رهبری را مردم با واسطه انتخاب می کنند؛ پس از ارتحال امام خمینی(ره) یک دوره انتخاب در مجلس خبرگان رهبری داشتیم که درست و خردورزانه بودن این انتخاب روز به روز بیشتر آشکار می شود.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها بزرگی که لباس رهبری این مردم در قامتش زیبنده است فقط مقام معظم رهبری می باشد.

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را می گذرانیم بر خلاف تصور برخی که می پندارند  مجلس خبرگان سالی دو اجلاس دارد؛ کمیسون های خبرگان فعال است و  تقریبا از آغاز خبرگان پنجم تا کنون حدود نود جلسه در کمیسیون ها برپا بوده و اخیرا هیات اندیشه ورز که به دستور رهبری شکل گرفته است به صورت فعال مشغول به کار می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه