اخبار داغ

۱٥۰ زائر راهیان نور استان قم بە مناطق عملیاتی سردشت وارد شدند

۱٥۰ زائر راهیان نور استان قم بە مناطق عملیاتی سردشت وارد شدند
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاە سردشت گفت: ۱۵۰ زائر راهیان نور استان قم که متشکل از ۵۰ نفر دانشجو و ۱۰۰ نفر سایر اقشار بودند از یادمان های مناطق عملیاتی سردشت بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مجتبی کیانی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه اردوهای راهیان نور از امروز آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد، اظهار داشت: این زائران در اردویی یکروزه از مناطق عملیاتی ‘بُلفَت’ و ‘دوپه زه’ بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئول اردویی، راهیان نور گردشگری سپاە سردشت، با اشارە بە اینکە بە برکت خون شهدا فرهنگ مقاومت جایگاە خوبی در بین جوانان پیدا کردە، گفت: برای آشنایی بیشتر نسلهای جوانتر انقلاب که جنگ و رشادت های رزمندگان را مشاهده نکرده و همچنین تجدید پیمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با آرمانهای همرزمان شهیدشان این حرکت فرهنگی معنوی اجرا می شود.

,

وی، افزود: تبادل فرهنگی و همچنین نشان دادن امنیت در نقطه صفر مرزی کشور به جهت جذب سرمایه گذاران و حضور گردشگران از پیام های مهمی است که زائران راهیان نور به عنوان سفیران این منطقه به سایر استان ها و نسل های انقلاب انتقال می دهند.

,

کیانی، بیان کرد: سال گذشتە ۱۸ هزار نفر از هموطنان سراسر کشور در قالب زائران راهیان نور به مناطق عملیاتی سردشت اعزام شدند کە انتظار داریم امسال این تعداد بە ۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

,

بر اساس این گزارش ، شهرستان سردشت دارای سه یادمان بُلفَت، شهدای شیمیایی و دارساوین است.

,

شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والانقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز شهدای مردمی هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه