اخبار داغ

رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرز با دانشگاهیان ۲۷ کشور/کسب ۱۰ مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان

رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرز با دانشگاهیان ۲۷ کشور/کسب ۱۰ مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان
استان البرز مملو از استعدادهای درخشان در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی ورزشی و... است که نه تنها در کشور بلکه در سطح جهانی پرچم افتخار را بالا می برند. 31 خرداد امسال 13 تیم دانش آموزان کرجی با شرکت در جشنواره مخترعین برگزار شده در لهستان، با کسب مقام و جایزه نه تنها پرچم ایران بلکه نام البرز را با افتخار برافراشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک،نکته پراهمیتی که در این موضوع وجود دارد این است که شرکت کنندگان در این جشنواره همه دانشجویان و اساتید دانشگاه ها بودند و تنها شرکت کنندگان ایرانی از گروه سنی دانش آموزان بودند که می توان گفت، رقابت دانش آموزان با رتبه های علمی و سنی بالاتر و در نهایت کسب 20 مدال جای افتخار افزون دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
 
,
رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان

پای صحبت برنده مدال پلاتینیوم جشنواره

یکی از این دانش آموزان کرجی که با ارائه طرح استریل هوای خانه و بیمارستان ها موفق به کسب مدال برتر«پلاتینیوم» در رشته محیط زیست و سلامت جشنواره لهستان 2018 شده می گوید: این طرح متد جدیدی است که تاکنون در دنیا استفاده نشده است. ساخت این دستگاه تصفیه هوا با دستگاه اوزون است که فرآیند ثبت اختراع آن رو به اتمام است.

«یزدان قلاوند» که دانش آموز مدرسه شهید سلطانی 1 کرج است با بیان این که مشوق اصلی او«علی ملکی سرپرست تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم» است می افزاید: تا 2 سال قبل فقط در کلاس های پژوهش مدرسه به صورت تفریحی شرکت می کردیم و فعالیت ها در حد آزمایش های فیزیک و ... بود اما با ورود ایشان به کلاس های پژوهشی بحث جدی شد و اکنون در جشنواره های کشوری و بین المللی می توانیم حرف اول را بزنیم.

قلاوند که سال گذشته نیز در جشنواره آی کن کانادا شرکت و مدال کسب کرده و امسال نیز با کمک هم تیمی خود به نام «هدیه آغشته» موفق به کسب مدال در این جشنواره شده می گوید: متاسفانه در بحث پژوهش و اختراعات سختی ها و هزینه های بالایی وجود دارد که حمایت نمی شود و حتی برای شرکت در جشنواره ها نیز مشکلات زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به رقابت دانش آموزان البرزی و موفقیت آنها در برابر تحصیلات دانشگاهی و بالاتر کشورهای دیگر می افزاید: ما دوست داریم پرچم کشور را همیشه بالا ببریم و با وجود استعدادهای فوق العاده ای که در دانش آموزان وجود دارد می توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم اما به دلیل مشکلات و همچنین تامین هزینه ها به صورت شخصی و نبود حمایت، بسیاری ازاین استعدادها که طرح و ایده دارند به دلیل نداشتن توان مالی نمی توانند آن را اجرا کنند.

قلاوند می افزاید: بحث پژوهش هنوز در بسیاری از مدارس جا نیفتاده و اجرا نمی شود در حالی که علاوه بر درس خواندن در صورت وجود این شرایط می توان از پتانسیل دانش آموزان استفاده کرد. در مدرسه ما مدیر حمایت های زیادی دارد اما در بحث بودجه هیچ حمایتی از جانب آموزش و پرورش و دیگر نهاد ها انجام نمی شود.

رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان

استعدادیابی دانش آموزان از مدارس خاص کرج

سرپرست تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم در کرج که دبیر فیزیک مراکز تیزهوشان شهید سلطانی نیز هست می گوید: 3 سال است با تشکیل یک تیم پژوهشی 29 نفره طرحی را به عنوان «از ایده تا اختراع » پیگیری و در این زمینه فعالیت می کنیم.

«علی ملکی» می افزاید: در کرج و چند استان دیگر با استعداد یابی در مدارس خاص دانش آموزانی را که طرح و ایده های خوب دارند شناسایی می کنیم و طرح های آنها به صورت تخصصی زیر نظر اعضای تیم در زمینه های علمی، نانوتکنولوژی، علوم فنی مهندسی، ژنتیک و لیستو پزشکی هدایت می شود.

ملکی ادامه می دهد: بعد از این که طرح های دانش آموزان شکل علمی به خود گرفتند آنها در کارگاه های مکانیک و ساخت و تولید که تشکیل دادیم زیر نظر اساتید راهنما طرح خود را می سازند و بعد از ساخت طرح ها ثبت اختراع شده و بعد به جشنواره های داخلی و خارجی فرستاده می شود.

وی با بیان این که سال گذشته البرز 168 رتبه ملی در جشنواره های داخلی کسب کرد می گوید: این رتبه ها در جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، نوجوان خوارزمی، ابن سینا، جشنواره تبیان، سمینارهای مخترعین ، جشنواره دریا مسیر پیشرفت، زیست فناوری و نانوتکنولوژی و... بوده است و امسال هم در مرحله اول، استان البرز بیشترین طرح را ارائه کرده است.

ملکی با اشاره به اینکه این دانش آموزان از دوره متوسطه اول و دوم انتخاب می شوند می افزاید: حدود60درصد آنها دانش آموز دختر و 40درصد دانش آموز پسر مشارکت دارند.

رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان

وی اظهار می کند: جشنواره های بین المللی هرچندماه یک بار با عنوان ابداعات و اختراعات زیر نظر فدراسیون بین المللی مخترعین جهان و همچنین فدراسیون مالکیت صنعت معنوی برگزار می شود و ما هم شرکت می کنیم .امسال در «جشنواره اختراعات کشور لهستان 2018» شرکت کردیم که در این جشنواره 27 کشور مشارکت داشتند

ما 13 تیم که درمجموع 20 نفراز دانش آموزان البرزی به همراه اولیا آنها بودند در محورهای مختلف شرکت داشتیم.

دانش آموزان و طرح های آنها در جشنواره لهستان

سرپرست تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم در کرج با بیان این که 4 طرح از طرح ها در زمینه محیط زیست و آلاینده های آب و هوا، 3 طرح در صنعت کشاورزی، 3 طرح در زمینه نانوتکنولوژی و بقیه در علوم دیگر مانند دارو... بود می گوید: در این جشنواره مدال اول که پلاتینیوم است را دانش آموز ما «یزدان قلاوند» کسب کرد.

ملکی می گوید: در این جشنواره وزیر علوم کشور لهستان و رییس دانشگاه های پلی تکنیک لهستان شرکت داشتندو چندین غرفه متعلق به دانشگاه های فنی لهستان بود.

وی بیان می کند: مهدیه اکبری، مبینا شاملی، سیدبرهان صالحی، پارسا فرخی ، یاسمین صحرایی، غزل نورایی، مهدیس فیروزبخت، زهرا مهاجر، محمد حسین معظمی، مارال حسینلو، آرمیتا فخرزاده، ملیکا کاظمی راد و هلیا یگانی، فرینا و سینا ابراهیم زاده دیگر دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره بودند که موفق به کسب مدال های پلاتینیوم، طلا، نقره و برنز شدند.

رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان

وی می گوید: از طرح های ارائه شده در این جشنواره توسط دانش آموزان البرزی جداسازی نفت از آب در پالایشگاه های نفتی بود که جایزه ویژه دانشگاه های پلی تکنیک لهستان را دریافت کرد وهمچنین از طرف جشنواره هم برنز برد. طرح چای ساز که به صورت هوشمند با اپیلی کیشن کنترل می شود برای تجاری سازی انتخاب شد و از طرف فدراسیون اختراعات کشور رومانی جایزه ویژه برد. طراحی بتن ساختمان ها، طرح تعویض اتومات نت پیانو، کنترل ربات ها با استفاده از حرکات دست، تولید برق از فاضلاب، تولید دارواز انجیر برای درمان کبد و تجهیز ولیچر به یخچال و نگهداری مواد غذایی بود.

لزوم حمایت از پژوهش و طرح های دانش آموزی

وی با تاکید بر ضرورت شناخت و هدایت استعدادهای دانش آموزی می گوید: اکنون طرح پژوهش در مدارس خاص مانند تیزهوشان و شاهد ناحیه 1 پررنگ تر است و این امر به دلیل تجهیز کارگاه ها و امکانات و حمایتی هایی است که از اداره گرفتیم اما اگر در همه مدارس سرمایه گذاری و استعداد ها شناسایی شوند می بینیم دانش آموزان ایده های تجاری سازی دارند و چنانچه پارک علم و فناوری حمایت کند، در ایجاد شغل و تجاری سازی می توان از ایده های دانش آموزان بهره گرفت.

ملکی تاکید می کند: ایده هایی که به ذهن دانش آموزان می رسد و ارائه می کنند با ایده هایی که شرکت ها طراحی می کنند بسیار متفاوت است و اگر در بحث تجاری سازی حمایت شود می توانیم قدم بزرگی در زمینه اشتغال و توسعه برداریم.

انتهای پیام/

 

,
رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان
, رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان, رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان,

پای صحبت برنده مدال پلاتینیوم جشنواره

, پای صحبت برنده مدال پلاتینیوم جشنواره,

یکی از این دانش آموزان کرجی که با ارائه طرح استریل هوای خانه و بیمارستان ها موفق به کسب مدال برتر«پلاتینیوم» در رشته محیط زیست و سلامت جشنواره لهستان 2018 شده می گوید: این طرح متد جدیدی است که تاکنون در دنیا استفاده نشده است. ساخت این دستگاه تصفیه هوا با دستگاه اوزون است که فرآیند ثبت اختراع آن رو به اتمام است.

, یکی از این دانش آموزان کرجی که با ارائه طرح استریل هوای خانه و بیمارستان ها موفق به کسب مدال برتر«پلاتینیوم» در رشته محیط زیست و سلامت جشنواره لهستان 2018 شده می گوید: این طرح متد جدیدی است که تاکنون در دنیا استفاده نشده است. ساخت این , دستگاه تصفیه هوا با دستگاه اوزون است که فرآیند ثبت اختراع آن رو به اتمام است. ,

«یزدان قلاوند» که دانش آموز مدرسه شهید سلطانی 1 کرج است با بیان این که مشوق اصلی او«علی ملکی سرپرست تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم» است می افزاید: تا 2 سال قبل فقط در کلاس های پژوهش مدرسه به صورت تفریحی شرکت می کردیم و فعالیت ها در حد آزمایش های فیزیک و ... بود اما با ورود ایشان به کلاس های پژوهشی بحث جدی شد و اکنون در جشنواره های کشوری و بین المللی می توانیم حرف اول را بزنیم.

, «یزدان قلاوند» که دانش آموز مدرسه شهید سلطانی 1 کرج است با بیان این که مشوق اصلی او«علی ملکی سرپرست تیم پژوهشی , پژوهش سرای معلم» است , می افزاید: تا 2 سال قبل فقط در کلاس های پژوهش مدرسه به صورت تفریحی شرکت می کردیم و فعالیت ها در حد آزمایش های فیزیک و ... بود اما با ورود ایشان به کلاس های پژوهشی بحث جدی شد و اکنون در جشنواره های کشوری و بین المللی می توانیم حرف اول را بزنیم. ,

قلاوند که سال گذشته نیز در جشنواره آی کن کانادا شرکت و مدال کسب کرده و امسال نیز با کمک هم تیمی خود به نام «هدیه آغشته» موفق به کسب مدال در این جشنواره شده می گوید: متاسفانه در بحث پژوهش و اختراعات سختی ها و هزینه های بالایی وجود دارد که حمایت نمی شود و حتی برای شرکت در جشنواره ها نیز مشکلات زیادی وجود دارد.

, قلاوند که سال گذشته نیز در جشنواره آی کن کانادا شرکت و مدال کسب کرده و امسال نیز با کمک هم تیمی خود به نام «هدیه آغشته» موفق به کسب مدال در این جشنواره شده می گوید: متاسفانه در بحث پژوهش و اختراعات سختی ها و هزینه های بالایی وجود دارد که حمایت نمی شود و حتی برای شرکت در جشنواره ها نیز مشکلات زیادی وجود دارد. ,

وی با اشاره به رقابت دانش آموزان البرزی و موفقیت آنها در برابر تحصیلات دانشگاهی و بالاتر کشورهای دیگر می افزاید: ما دوست داریم پرچم کشور را همیشه بالا ببریم و با وجود استعدادهای فوق العاده ای که در دانش آموزان وجود دارد می توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم اما به دلیل مشکلات و همچنین تامین هزینه ها به صورت شخصی و نبود حمایت، بسیاری ازاین استعدادها که طرح و ایده دارند به دلیل نداشتن توان مالی نمی توانند آن را اجرا کنند.

, وی با اشاره به رقابت دانش آموزان البرزی و موفقیت آنها در برابر تحصیلات دانشگاهی و بالاتر کشورهای دیگر می افزاید: ما دوست داریم پرچم کشور را همیشه بالا ببریم و با وجود استعدادهای فوق العاده ای که در دانش آموزان وجود دارد می توانیم از این پتانسیل استفاده کنیم اما به دلیل مشکلات و همچنین تامین هزینه ها به صورت شخصی و نبود حمایت، بسیاری ازاین استعدادها که طرح و ایده دارند به دلیل نداشتن توان مالی نمی توانند آن را اجرا کنند. ,

قلاوند می افزاید: بحث پژوهش هنوز در بسیاری از مدارس جا نیفتاده و اجرا نمی شود در حالی که علاوه بر درس خواندن در صورت وجود این شرایط می توان از پتانسیل دانش آموزان استفاده کرد. در مدرسه ما مدیر حمایت های زیادی دارد اما در بحث بودجه هیچ حمایتی از جانب آموزش و پرورش و دیگر نهاد ها انجام نمی شود.

, قلاوند می افزاید: بحث پژوهش هنوز در بسیاری از مدارس جا نیفتاده و اجرا نمی شود در حالی که علاوه بر درس خواندن در صورت وجود این شرایط می توان از پتانسیل دانش آموزان استفاده کرد. در مدرسه ما مدیر حمایت های زیادی دارد اما در بحث بودجه هیچ حمایتی از جانب آموزش و پرورش و دیگر نهاد ها انجام نمی شود. ,
رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان
, رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان,

استعدادیابی دانش آموزان از مدارس خاص کرج

, استعدادیابی دانش آموزان از مدارس خاص کرج,

سرپرست تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم در کرج که دبیر فیزیک مراکز تیزهوشان شهید سلطانی نیز هست می گوید: 3 سال است با تشکیل یک تیم پژوهشی 29 نفره طرحی را به عنوان «از ایده تا اختراع » پیگیری و در این زمینه فعالیت می کنیم.

, سرپرست تیم پژوهشی , پژوهش سرای معلم در کرج که دبیر فیزیک مراکز تیزهوشان شهید سلطانی نیز هست می گوید: 3 سال است با تشکیل یک تیم پژوهشی 29 نفره طرحی را به عنوان «از ایده تا اختراع » پیگیری و در این زمینه فعالیت می کنیم. ,

«علی ملکی» می افزاید: در کرج و چند استان دیگر با استعداد یابی در مدارس خاص دانش آموزانی را که طرح و ایده های خوب دارند شناسایی می کنیم و طرح های آنها به صورت تخصصی زیر نظر اعضای تیم در زمینه های علمی، نانوتکنولوژی، علوم فنی مهندسی، ژنتیک و لیستو پزشکی هدایت می شود.

, «علی ملکی» می افزاید: , در کرج و چند استان دیگر با استعداد یابی در مدارس خاص دانش آموزانی را که طرح و ایده های خوب دارند شناسایی می کنیم و طرح های آنها به صورت تخصصی زیر نظر اعضای تیم در زمینه های علمی، نانوتکنولوژی، علوم فنی مهندسی، ژنتیک و لیستو پزشکی هدایت می شود. ,

ملکی ادامه می دهد: بعد از این که طرح های دانش آموزان شکل علمی به خود گرفتند آنها در کارگاه های مکانیک و ساخت و تولید که تشکیل دادیم زیر نظر اساتید راهنما طرح خود را می سازند و بعد از ساخت طرح ها ثبت اختراع شده و بعد به جشنواره های داخلی و خارجی فرستاده می شود.

, ملکی ادامه می دهد: بعد از این که طرح های دانش آموزان شکل علمی به خود گرفتند آنها در کارگاه های مکانیک و ساخت و تولید که تشکیل دادیم زیر نظر اساتید راهنما طرح خود را می سازند و بعد از ساخت طرح ها ثبت اختراع شده و بعد به جشنواره های داخلی و خارجی فرستاده می شود. ,

وی با بیان این که سال گذشته البرز 168 رتبه ملی در جشنواره های داخلی کسب کرد می گوید: این رتبه ها در جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، نوجوان خوارزمی، ابن سینا، جشنواره تبیان، سمینارهای مخترعین ، جشنواره دریا مسیر پیشرفت، زیست فناوری و نانوتکنولوژی و... بوده است و امسال هم در مرحله اول، استان البرز بیشترین طرح را ارائه کرده است.

, وی با بیان این که سال گذشته البرز 168 رتبه ملی در جشنواره های داخلی کسب کرد می گوید: این رتبه ها در جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، نوجوان خوارزمی، ابن سینا، جشنواره تبیان، سمینارهای مخترعین ، جشنواره دریا مسیر پیشرفت، زیست فناوری و نانوتکنولوژی و... بوده است و امسال هم در مرحله اول، استان البرز بیشترین طرح را ارائه کرده است. ,

ملکی با اشاره به اینکه این دانش آموزان از دوره متوسطه اول و دوم انتخاب می شوند می افزاید: حدود60درصد آنها دانش آموز دختر و 40درصد دانش آموز پسر مشارکت دارند.

, ملکی با اشاره به اینکه این دانش آموزان از دوره متوسطه اول و دوم انتخاب می شوند می افزاید: حدود60درصد آنها دانش آموز دختر و 40درصد دانش آموز پسر مشارکت دارند. ,
رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان
, رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان,

وی اظهار می کند: جشنواره های بین المللی هرچندماه یک بار با عنوان ابداعات و اختراعات زیر نظر فدراسیون بین المللی مخترعین جهان و همچنین فدراسیون مالکیت صنعت معنوی برگزار می شود و ما هم شرکت می کنیم .امسال در «جشنواره اختراعات کشور لهستان 2018» شرکت کردیم که در این جشنواره 27 کشور مشارکت داشتند

, وی اظهار می کند: جشنواره های بین المللی هرچندماه یک بار با عنوان ابداعات و اختراعات زیر نظر فدراسیون بین المللی مخترعین جهان و همچنین فدراسیون مالکیت صنعت معنوی برگزار می شود و ما هم شرکت می کنیم .امسال در «جشنواره اختراعات کشور لهستان 2018» شرکت کردیم که در این جشنواره 27 کشور مشارکت داشتند ,

ما 13 تیم که درمجموع 20 نفراز دانش آموزان البرزی به همراه اولیا آنها بودند در محورهای مختلف شرکت داشتیم.

, ما 13 تیم که درمجموع 20 نفراز دانش آموزان البرزی به همراه اولیا آنها بودند در محورهای مختلف شرکت داشتیم. ,

دانش آموزان و طرح های آنها در جشنواره لهستان

, دانش آموزان و طرح های آنها در جشنواره لهستان ,

سرپرست تیم پژوهشی پژوهش سرای معلم در کرج با بیان این که 4 طرح از طرح ها در زمینه محیط زیست و آلاینده های آب و هوا، 3 طرح در صنعت کشاورزی، 3 طرح در زمینه نانوتکنولوژی و بقیه در علوم دیگر مانند دارو... بود می گوید: در این جشنواره مدال اول که پلاتینیوم است را دانش آموز ما «یزدان قلاوند» کسب کرد.

, سرپرست تیم پژوهشی , پژوهش سرای معلم در کرج با بیان این که 4 طرح از طرح ها در زمینه محیط زیست و آلاینده های آب و هوا، 3 طرح در صنعت کشاورزی، 3 طرح در زمینه نانوتکنولوژی و بقیه در علوم دیگر مانند دارو... بود می گوید: در این جشنواره مدال اول که پلاتینیوم است را دانش آموز ما «یزدان قلاوند» کسب کرد. ,

ملکی می گوید: در این جشنواره وزیر علوم کشور لهستان و رییس دانشگاه های پلی تکنیک لهستان شرکت داشتندو چندین غرفه متعلق به دانشگاه های فنی لهستان بود.

, ملکی می گوید: در این جشنواره وزیر علوم کشور لهستان و رییس دانشگاه های پلی تکنیک لهستان شرکت داشتندو چندین غرفه متعلق به دانشگاه های فنی لهستان بود. ,

وی بیان می کند: مهدیه اکبری، مبینا شاملی، سیدبرهان صالحی، پارسا فرخی ، یاسمین صحرایی، غزل نورایی، مهدیس فیروزبخت، زهرا مهاجر، محمد حسین معظمی، مارال حسینلو، آرمیتا فخرزاده، ملیکا کاظمی راد و هلیا یگانی، فرینا و سینا ابراهیم زاده دیگر دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره بودند که موفق به کسب مدال های پلاتینیوم، طلا، نقره و برنز شدند.

, وی بیان می کند: مهدیه اکبری، مبینا شاملی، سیدبرهان صالحی، پارسا فرخی ، یاسمین صحرایی، غزل نورایی، مهدیس فیروزبخت، زهرا مهاجر، محمد حسین معظمی، مارال حسینلو، آرمیتا فخرزاده، ملیکا کاظمی راد و هلیا یگانی، فرینا و سینا ابراهیم زاده دیگر دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره بودند که موفق به کسب مدال های پلاتینیوم، طلا، نقره و برنز شدند. ,
رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان
, رقابت افتخارآفرین دانش آموزان مخترع البرزبا دانشگاهیان 27کشور/کسب 10 مدال توسط دانش آموزان کرجی در جشنواره لهستان,

وی می گوید: از طرح های ارائه شده در این جشنواره توسط دانش آموزان البرزی جداسازی نفت از آب در پالایشگاه های نفتی بود که جایزه ویژه دانشگاه های پلی تکنیک لهستان را دریافت کرد وهمچنین از طرف جشنواره هم برنز برد. طرح چای ساز که به صورت هوشمند با اپیلی کیشن کنترل می شود برای تجاری سازی انتخاب شد و از طرف فدراسیون اختراعات کشور رومانی جایزه ویژه برد. طراحی بتن ساختمان ها، طرح تعویض اتومات نت پیانو، کنترل ربات ها با استفاده از حرکات دست، تولید برق از فاضلاب، تولید دارواز انجیر برای درمان کبد و تجهیز ولیچر به یخچال و نگهداری مواد غذایی بود.

, وی می گوید: از طرح های ارائه شده در این جشنواره توسط دانش آموزان البرزی جداسازی نفت از آب در پالایشگاه های نفتی بود که جایزه ویژه دانشگاه های پلی تکنیک لهستان را دریافت کرد وهمچنین از طرف جشنواره هم برنز برد. طرح چای ساز که به صورت هوشمند با اپیلی کیشن کنترل می شود برای تجاری سازی انتخاب شد و از طرف فدراسیون اختراعات کشور رومانی جایزه ویژه برد. طراحی بتن ساختمان ها، طرح تعویض اتومات نت پیانو، کنترل ربات ها با استفاده از حرکات دست، تولید برق از فاضلاب، تولید دارواز انجیر برای درمان کبد و تجهیز ولیچر به یخچال و نگهداری مواد غذایی بود. ,

لزوم حمایت از پژوهش و طرح های دانش آموزی

, لزوم حمایت از پژوهش و طرح های دانش آموزی ,

وی با تاکید بر ضرورت شناخت و هدایت استعدادهای دانش آموزی می گوید: اکنون طرح پژوهش در مدارس خاص مانند تیزهوشان و شاهد ناحیه 1 پررنگ تر است و این امر به دلیل تجهیز کارگاه ها و امکانات و حمایتی هایی است که از اداره گرفتیم اما اگر در همه مدارس سرمایه گذاری و استعداد ها شناسایی شوند می بینیم دانش آموزان ایده های تجاری سازی دارند و چنانچه پارک علم و فناوری حمایت کند، در ایجاد شغل و تجاری سازی می توان از ایده های دانش آموزان بهره گرفت.

, وی با تاکید بر ضرورت شناخت و هدایت استعدادهای دانش آموزی می گوید: اکنون طرح پژوهش در مدارس خاص مانند تیزهوشان و شاهد ناحیه 1 پررنگ تر است و این امر به دلیل تجهیز کارگاه ها و امکانات و حمایتی هایی است که از اداره گرفتیم اما اگر در همه مدارس سرمایه گذاری و استعداد ها شناسایی شوند می بینیم دانش آموزان ایده های تجاری سازی دارند و چنانچه پارک علم و فناوری حمایت کند، در ایجاد شغل و تجاری سازی می توان از ایده های دانش آموزان بهره گرفت. ,

ملکی تاکید می کند: ایده هایی که به ذهن دانش آموزان می رسد و ارائه می کنند با ایده هایی که شرکت ها طراحی می کنند بسیار متفاوت است و اگر در بحث تجاری سازی حمایت شود می توانیم قدم بزرگی در زمینه اشتغال و توسعه برداریم.

, ملکی تاکید می کند: ایده هایی که به ذهن دانش آموزان می رسد و ارائه می کنند با ایده هایی که شرکت ها طراحی می کنند بسیار متفاوت است و اگر در بحث تجاری سازی حمایت شود می توانیم قدم بزرگی در زمینه اشتغال و توسعه برداریم. ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه