اخبار داغ

بانوی کارآفرین قزوینی عنوان کرد؛

«گوهرشاد» از اولین‌های تولید محصولات حجاب در کشور/ فرصت شغلی برای ۸۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار ایجاد شد

«گوهرشاد» از اولین‌های تولید محصولات حجاب در کشور/ فرصت شغلی برای ۸۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار ایجاد شد
بانوی کار آفرین قزوینی با بیان اینکه مشاغل خانگی علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده در اقتصاد جامعه تاثیرگدار است،گفت: "گوهرشاد" اولین تولیدکننده محصولات حجاب در ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص،حجاب اسلامی تجلی زیبایی‌های معنوی زن است و همواره طراوت و جمال او را در برابر آسیب‌ها و آفات جامعه حفظ می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

پوشیدگی زنان و رفتار متین جوانان در اجتماع همواره آرامش و سلامت روانی را برای فعالیت در بخش‌های متفاوت جامعه برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

,

زنان در کشورهای رو به توسعه، امید اول برای ارتقای خانواده‌ها و رشد و توسعه‌ی کشورها محسوب می‌شوند زیرا موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه ‌تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی را هم به دنبال دارد.

,

در سال حمایت از کالای ایرانی تولید محصولات عفاف و حجاب توسط بانوان کشور علاوه بر تقویت بنیه اقتصادی کشور می‌تواند به تقویت جنبه‌های فرهنگی کشور هم بپردازد.

,

یکی از کسب و کارهای مطرح در حوزه حجاب توسط دو بانوی کارآفرین قزوینی اداره می‌شود، آن‌ها علاوه بر کارآفرینی، دغدغه دفاع از ارزش‌های اسلامی و حراست از حجاب را نیز دارند.

,

“گوهرشاد” برندی است که به یاد واقعه گوهرشاد و قیام مردم برعلیه کشف حجاب، در این پیچ تاریخی بزرگ جان گرفته است تا با تولید کالای حجاب، فرهنگ و فلسفه آن‌ را برای همگان آشکار کند.

,

خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص به بهانه هفته عفاف و حجاب به مصاحبه با لیلا بهرامی یکی از بنیانگداران برند”گوهرشاد” پرداخته است:

, شاخص,

خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید؛

,

لیلا بهرامی هستم در رشته مطالعات زنان مدرک کارشناسی ارشد را اخذ کرده‌ام و خانم محدثه چیتگرها که با یکدیگر در این مجموعه همکاری می‌کنیم دارای تحصیلات کارشناس ارشد در رشته جامعه شناسی هستند.

,

ایده تولید محصولات متفاوت حجاب چگونه در ذهن شما شکل گرفت؟

, ایده تولید محصولات متفاوت حجاب چگونه در ذهن شما شکل گرفت؟,

ایده اولیه گوهرشاد مربوط به تولید لباس مناسب برای دختران مکلف در سنین ۷ تا ۱۲ سال بود.

,

از آنجایی که خود دارای فرزند دختر هستم و همواره برای تهیه لباس برای دخترم با مشکل عدم تنوع مواجه می‌شدم ناگزیر لباس‌های دخترانه‌ای را طراحی کرده و برای دوخت به خیاط می‌سپردم.

,

این طرح‌ها توسط اطرافیان مورد استقبال قرار گرفت بنابراین ایده اولیه تولید لباس برای نوجوانان در ذهنم شکل گرفت و خانم چیتگرها نیز یکی از افرادی بودند که دغدغه حجاب و تولید محصولات حجاب را داشتند لذا نگاه هر دو ما در کنار هم  باعث شکل‌گیری برند “گوهرشاد” شد.

, “گوهرشاد”,

 

,

, , ,

آیا در زمینه لباس دخترانه محصولاتی هم تولید کردید؟

, آیا در زمینه لباس دخترانه محصولاتی هم تولید کردید؟,

در حوزه لباس دخترانه، تعدادی لباس تولید کردیم اما به علت مشکلاتی که در تهیه سایز مورد نظر در فروش اینترنتی محصولات وجود داشت ادامه کار را به ایجاد شرایط مناسب و فروش حضوری موکول کردیم و به تولید ست روسری حریر و ساق‌دست پرداختیم.

,

ما اولین تولید‌کننده این محصول در ایران هستیم و در تولید روسری علاوه بر پوشانندگی کامل در تنوع محصولات و انتخاب پارچه دقت بسیار داریم.

,

باتوجه به این که روسری‌های حریر در دهه شصت نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت برای برخی حالت نوستالژیک دارد بنابراین ساق دست به منظور افزایش جذابیت و کامل کردن روسری عرضه می‌شود.

,

آیا برند “گوهرشاد” را ثبت کرده‌اید؟

, آیا برند “گوهرشاد” را ثبت کرده‌اید؟, “گوهرشاد”,

اقدامات و ثبت اولیه برای برند گوهرشاد صورت گرفته است اما برای ثبت نهایی در انتظار استعلاماتی که باید صورت بگیرد، هستیم.

,

در چه سالی و با چه مقدار هزینه اولیه شروع به تولید محصولات کردید؟

, در چه سالی و با چه مقدار هزینه اولیه شروع به تولید محصولات کردید؟,

در سال ۹۵ با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیون تومان آغاز به کار کردیم و شکر خدا با پیشرفت کار علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه این مبلغ چندین برابر شد.

,

در ابتدا به علت سرمایه کمی که داشتیم قادر به تاسیس تولیدی نبودیم لذا افرادی را برای پیاده سازی ایده شناسایی کرده و شروع به همکاری با آن‌ها کردیم که در این مرحله با آزمون و خطا‌های بسیاری مواجه شدیم و گاه ضرر و زیان به همراه داشت اما ما ریسک این کار را پذیرفته بودیم لذا با گذشت زمان و مساعدشدن شرایط رشد قابل توجهی را مشاهده کردیم.

,

در حال حاضر چند نفر برای کسب‌و کار شما فعالیت می‌کنند؟

, در حال حاضر چند نفر برای کسب‌و کار شما فعالیت می‌کنند؟,

۳۰ نفر به صورت مستقیم در حوزه‌های حسابدری، برشکاری، خیاطی، دوخت، بسته بندی و غیره فعالیت دارند و برای ۵۰ نفر هم به صورت غیر‌مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

,

چرا تولیدات خود را به صورت غیر متمرکز انجام می‌دهید و کارگاه ثابتی برای تولید محصولات ندارید؟

,

ایده راه‌اندازی کارگاه و کار متمرکز همواره در ذهن ما وجود داشت اما در طول مسیر اثرات مثبت کار غیر متمرکز را ازنزدیک لمس کردیم. در کارگاه متمرکز خانم‌ها ناگزیرند که از خانه خود دور باشند و از آن جهت که بیشتر افرادی که با ما همکاری می‌کنند بانوان سرپرست خانواده هستند، قرار گرفتن آن‌ها در خانواده یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بود.

,

در ابتدا ایجاد هماهنگی بین افراد در مکان‌های متفاوت سختی‌های بسیاری به همراه داشت اما قرار گرفتن افراد در کانون گرم خانواده برای ما رضایت بخش بود.

,

آیا به سایر تولیدکنندگان پیشنهاد می کنید که از روش غیرمتمرکز برای تولید آثار هنری استفاده کنند؟

, آیا به سایر تولیدکنندگان پیشنهاد می کنید که از روش غیرمتمرکز برای تولید آثار هنری استفاده کنند؟,

در صورتیکه محصولات در سطح بسیار انبوه تولید نشود این روند می‌تواند به توانمندسازی بانوان در منزل کمک شایانی کند.

,

افرادی که با مجموعه ما همکاری دارند با برنامه ریزی بر امور منزل و کار خود مدیریت دارند. و از دیگر مزایای این روش ارتباط مستقیم و بدون واسطه با خیاط  به منظور پرداخت هزینه دوخت است و بنابراین حدف واسطه به میزان قابل توجهیهزینه‌ها را کاهش می‌دهد. در این پروسه اعضا افراد بااستعداد و نزدیکان خود را جدب کرده و هرکدام به صورت شبکه‌ای در زمینه‌ای که مهارت دارند کار خود را گسترش می‌دهند.

,

البته در صورت گسترش کار به علت تعهد به بازار و مشتری نیاز به ارزیابی و رصد محصولات در قالب کارگاه احساس خواهد شد.

,

, , ,

با توجه به اینکه در سال تولید کالای ایرانی قرار داریم، ره‌اندازی مشاغل خانگی را به سایر بانوان پیشنهاد می‌کنید؟

,

هرکدام از بانوان در زمینه‌ای توانمندی و استعداد دارند و می‌توانند در آن حوزه فعالیت کنند؛ مشاغل خانگی علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده و در مجموع اقتصاد جامعه نیز اثرات مثبت روحی و روانی برای خانم‌ها به همراه دارد.

,

کارکردن خلاقیت و اعتماد به نفس انسان را تقویت می‌کند، متاسفانه آمار ناراحت‌کننده‌ای از میزان افسردگی زنان در کشور وجود دارد لذا یکی از دغدغه‌های ما در گوهرشاد کاهش این آمار است و علی رغم روش‌های متفاوتی که برای مقابله با افسردگی وجود دارد؛ کار کردن می‌تواند تا حد بسیاری انسان را از تنش‌ها دور کند.

,

به چه علت نام “گوهرشاد” را برای برند خود انتخاب کردید؟

, به چه علت نام “گوهرشاد” را برای برند خود انتخاب کردید؟, “گوهرشاد”,

گوهرشاد بانوی متفاوتی بودند که علی رغم تمکن مالی، باورهای اعتقادی و دینی راسخی داشتند. مسجد گوهرشاد جنب حرم امام رضا(ع) با مساعدت و پیگیری ایشان شکل گرفت و این بانو در گذشته در زمینه کار آفرینی حرکت عظیمی را رقم زدند.

,

واقعه کشف حجابی که در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد همواره در یادها باقی مانده‌ است، بنابراین مجموع این اتفاقات و تاثیرگذاری ایشان در زمینه حجاب باعث نامگذاری برند به نام

,

“گوهرشاد” شد.

,

فروش محصولات در حال حاضر از چه طریق صورت می‌گیرد؟

, فروش محصولات در حال حاضر از چه طریق صورت می‌گیرد؟,

فروش ما از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی با آدرس goharshad1@ صورت می‌گیرد. و سایت اینترنی گوهرشاد ظرف چند هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که سایتی برای عرضه محصولات، ارائه محتوی فرهنگی، داستان‌ها و احکام حجاب خواهد بود.

,

همچنین به امیدخدا در آینده‌ای نزدیک محصولات به صورت حضور دائمی در مکانی مناسب به هم استان‌های عزیز عرضه خواهد شد.

,

برای تنوع بیشتر در محصولات خود و جذب مشتریان با وجود محصولات مشابه آیا روش‌های خاصی را برای ارائه محصولات جدید در پیش گرفته‌اید؟

,

یک برند برای ادامه حیات خود باید همواره باتوجه به نیاز مشتریان، به روزرسانی شود و از آن حیث که بازار فروش محصولات ما در حال حاضر پیام‌رسان‌های موجود در فضای مجازی است، سرعت بالای تبادل اطلاعات در این فضا را باید مورد توجه قرار دهیم.

,

بنابراین در دنیای امروز برای بقای یک برند صرفا داشتن سرمایه بالا کفایت نمی کند بلکه انگیزه زیاد، تنوع بالا، پشتکار و سرعت عمل لازمه رسیدن به موفقیت است.

,

 

,

, , ,

 

,

آیا کپی محصولات در فضای مجازی سرعت پیشرفت شما را کاهش نداده است؟

, آیا کپی محصولات در فضای مجازی سرعت پیشرفت شما را کاهش نداده است؟,

برندهای مطرح‌تر هم هرگز از بحث کپی در امان نبوده‌اند اما ما برای مقابله با این کار سعی می‌کنیم به صورت پی در پی محصولات جدیدی از جمله دامن، کیف، جاسوییچی را به دامنه فروش خود اضافه کنیم و سلیقه مخاطب را در تولیدات در نظر داشته باشیم.

,

البته فضای مجازی امروزه با از میان برداشتن مرزها و فاصله‌ها اثرات مثبتی هم در زمینه فروش محصولات داشته و علاوه بر فروش محصولات به تمامی استان‌های کشور باعث معرفی و شناخت برند ما در خارج از کشور هم شده است.

,

تاکنون از خارج از کشور هم برای محصولات تقاضا داشته اید؟

, تاکنون از خارج از کشور هم برای محصولات تقاضا داشته اید؟,

چندین سفارش از آمریکا و کشور عراق دریافت کرده‌ایم و از مرکز اسلامی تورنتو درخواستی مبنی بر ارائه محصولات حجاب داشته‌ایم اما تا کنون محصولی را ارسال نکرده‌ایم لذا تمام تلاش خود را برای ارائه محصولاتی با کیفیت جهت صادرات در پیش گرفته‌ایم.

,

در چندین نمایشگاه تا به امروز حضور داشتید؟

, در چندین نمایشگاه تا به امروز حضور داشتید؟,

در نمایشگاه‌های بسیاری اعم از نمایشگاه قرآن تهران و استان قزوین حضور داشتیم و در برخی از موارد افراد به صورت امانی محصولات را از ما دریافت کرده و به نمایندگی از ما در نمایشگاه دانشگاه تهران، ایران و امام صادق(ع) شرکت کردند.

,

در نمایشگاه تخصصی بانوان با نام “ورود آقابان ممنوع” که از تاریخ ۲۵ تا ۲۹ تیر در مکان دائمی نمایشگاه‌ استان قزوین برگزار خواهد شد هم حضور داریم.

,

آیا در آینده محصولات دیگری هم به برند گوهرشاد افزوده خواهد شد؟

, آیا در آینده محصولات دیگری هم به برند گوهرشاد افزوده خواهد شد؟,

الویت اصلی ما همچنان تولید پوشاک نوجوانان است زیرا متاسفانه برند مطرحی در این زمینه فعالیت نمی‌کند که علاوه بر طراحی لباس‌های پوشیده جذابیت آن را هم برای دختران این سن در نظر بگیرد لذا ما در فکر عملیاتی کردن این ایده هستیم.

,

علاوه براین همواره بر تفاوت و تنوع روسری و سایر محصولات تولیدی خود نیز توجه داریم و در دوره‌های زمانی مشخص نطرسنجی از مطالبات مشتریان به منظور تولید محصولات مورد علاقه آن‌ها صورت می‌گیرد.

,

چند فرزند دارید؟ آیا خانواده و همسرتان مشوق شما برای فعالیت در این حرفه بودند؟

, چند فرزند دارید؟ آیا خانواده و همسرتان مشوق شما برای فعالیت در این حرفه بودند؟,

من و همکارم در زمان تحصیل این فعالیت را آغاز کردیم و در حوزه کار پژوهشی هم مشغله‌های بسیاری داشتیم؛ من دارای دو دختر هستم و ایشان یک پسر، بنابراین این شرایط ما را در موقعیت ویژه‌ای قرار می‌داد.

,

در کنار مسئولیت‌ مادری، همسری و سایر فعالیت‌های اجتماعی دغدغه تولید محصولات حجاب شکل گرفت. اما به جرئت می‌توانم بگویم آنچه گوهرشاد را به یک برند مطرح و موفق تبدیل کرد علاوه بر همدلی و همکاری ما در حوزه شراکت و کار نیز همیاری همسرانمان بود و بخش عظیمی از موفقیت گوهرشاد را مرهون همکاری آن‌ها هستیم.

,

در اینجا لازم است که اضافه کنم بنده بسیاری از موفقیت‌های شغلی و درسی‌ام را مدیون همسرم هستم از آن جهت که هم در نگهداری از فرزندان و هم امور کاری همفکری بسیار زیادی با من داشتند.

,

 

,

, , ,

آیا مسوولان استان در زمینه تولید محصولات حجاب با برند شما همکاری داشتند؟

, آیا مسوولان استان در زمینه تولید محصولات حجاب با برند شما همکاری داشتند؟,

برای ابتدای کار و تولید پوشاک نوجوانان نیازسنجی ما از طریق ارائه پرسشنامه به مردم و به صورت علمی صورت گرفت تا نتبجه در اختیار مسوولین قرار گیرد، با برخی از سازمان‌ها و ادارات هم رایزنی صورت گرفت اما نتیجه بخش نبود بنایراین کار را با هزینه شخصی خود شروع کردیم.

,

به غیراز بنیاد عفاف و حجاب که در زمینه حضور در نمایشگاه‌ها کمک بسیاری به ما می‌کند از سوی سایر نهادها کمک صورت نگرفته است.

,

چه آینده‌ای را برای برند گوهرشاد متصور هستید؟

, چه آینده‌ای را برای برند گوهرشاد متصور هستید؟,

آینده‌ روشن و در عین حال بزرگ و جهانی را برای گوهرشاد تصور می‌کنم و گمان می‌کنم با تلاش‌های روز افزون ما در این مجموعه این آرزو هرگز دور از انتظار نیست.

,

صحبت پایانی

, صحبت پایانی,

برخی معتقدند که قیمت‌ها بالا است اما ما نسبت به مجموعه‌های مشابه که گاها برند مطرحی در این عرصه نیستند محصولات را با  قیمت پایین‌تر و منصفانه تری ارائه می‌دهیم، اما تفاوت قیمت محصولات ما با کالاهای چینی به علت بالا بودن هزینه تولید در ایران است.

,

“گوهرشاد” یکی از رسالت‌های خود را کارآفرینی و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده می‌داند بنابراین هم به علت کمک به این افراد و هم بالارفتن کیفیت محصولات تولیدی گاها چندین برابر عرف بازار هزینه دوخت پرداخت می‌کنیم در عین حال در بسیاری از برندهای مطرح هم هزینه‌های تبلیغات در قیمت تمام شده تولیدات لحاظ می‌شود .

,

تمام تلاش ما کاهش هزینه برای مشتریان است و با وجود نوسانات موجود در بازار هزینه را ثابت نگه داشته وافزایش قیمتی نداشته‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه