اخبار داغ

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان:

کاهش نزولات جوی موجب عدم استفاده از نیروگاه های برق آبی برای تامین بار شبکه / در حال حاضر هیچ گونه صادرات برقی صورت نمی گیرد

کاهش نزولات جوی موجب عدم استفاده از نیروگاه های برق آبی برای تامین بار شبکه / در حال حاضر هیچ گونه صادرات برقی صورت نمی گیرد
افتخاری گفت : هرساله در کشور برای تامین بار شبکه از نیروگاه های برق آبی استفاده می کردیم اما متاسفانه در سال گذشته و امسال به خاطر بحث کاهش نزولات جوی این مقدار بسیار کاهش یافته است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی افتخاری معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با قطعی برق در استان اظهار داشت : هرساله در کشور برای تامین بار شبکه از نیروگاه های برق آبی استفاده می کردیم اما متاسفانه در سال گذشته و امسال به خاطر بحث کاهش نزولات جوی این مقدار بسیار کاهش یافته است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : هر ساله 5 هزار مگاوات از طریق نیروگاه های برق آبی تولید برق داشتیم  که در حال این مقدار را نداریم و از سوی دیگر هر ساله در کل کشور تعدادی مشترکین به شرکت اضافه می شود که در کرمان تقریبا 20 هزار مشترک اضافه شده است .

,

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به این که در سال جاری افزایش مصرف به حدی رسیده که باید در کل کشور مدیریت شود ؛ خاطر نشان کرد : برای جلوگیری از عدم خاموشی در کل کشور باید بار شبکه را به طور کلی در سطح کشور تقسیم کنیم به گونه ای که بتوانیم این شبکه را پایدار نگه داریم .

,

افتخاری عنوان کرد : علت این تقسیم بندی به دلیل محقق نشدن مدیریت مصرفی مردم بوده است و اگر مردم نسبت به سال های گذشته حدود 10 الی 12 درصد مصرفشان را کاهش می دادند اکنون با چنین مشکلاتی روبرو نبودیم .

,

 وی با بیان این که در سال گذشته حداقل بار مصرفی کشور بین 55 تا 56 هزار مگاوات بوده است ، افزود : اگر مردم تنها 10 درصد را صرفه جویی می کردند ؛ کمبود 5 هزار مگاواتی که از طریق نیروگاه برق آبی در اختیار نداشتیم حل می شد ؛ ولی این اقدام از سوی مردم انجام نشد.

,

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان توضیح داد : قطعی برق صرفا مربوط به استان کرمان نیست و کرمان به دلیل تبادل انرژی با شیراز ، یزد ، بندرعباس و زاهدان و متصل بودن به شبکه باید مصرف برقش کنترل و مدیریت شود .

,

افتخاری در ادامه چند توصیه به مردم داشت و اضافه کرد : خانم های خانه دار بهتر است که در ساعات اولیه صبح از جاروبرقی برای نظافت منازل خود استفاده کنند و همچنین در برخی از جاها از روشنایی هایی غیر ضرور خود داری کنند .

,

وی تشریح کرد : کنترل ادارات هم جز مواردی است که در دستور کار بوده است و بر حسب بخش نامه ها باید مصرف ادارات نسبت به سال گذشته در این دوره 10 درصد کاهش پیدا کند و در مجموع ادارات ما در شمال استان کرمان  33 مگاوات  توان مصرفی دارند که با تغییر ساعات ادارات مطمئنا این مصرف کاهش خواهد یافت .

,

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان این که قسمت عمده کاهش مصرف برق را می توان با کاهش مصرف برق ادارت حل کرد ، یادآور شد : بنابراین برای این موضوع گروه های پایش و کنترل به ادارات اعزام می شوند و گزارشات آن ها به استانداری و توانیر در حال ارسال است .

,

افتخاری با اشاره به برخی دروغ پردازی ها در رابطه با صادرات برق ایران به خارج از کشور اظهار کرد : در حال حاضر هیچ گونه صادرات برقی صورت نمی گیرد ولی اگر در برخی از ساعات روز به انرژی تولیدی نیازی نداشته باشیم به دلیل تغییرافق می توانیم این انرژی را که نمی توان آن را ذخیره کرد را در اختیار دیگران قرار دهیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه